‘Kineski Google’ izlaz iz teškoća traži u autima na struju

Autor: Tomislav Pili , 15. prosinac 2020. u 22:00
Baidu je održao preliminarne razgovore s kompanijama Zhejiang Geely, Guangzhou te FAW/REUTERS

Razvoj električnog automobila predstavljat će dramatičan zaokret u diverzfikaciji izvora prihoda koji su lani porasli svega 2 posto.

Internetska tražilica Baidu poznatija i kao „kineski Google“ uskoro bi mogla pridodati i nadimak „kineski Tesla“.

Kako navodi Reuters pozivajući se na upućene izvore unutar kompanije, Baidu razmatra proizvodnju vlastitog modela električnog automobila, pa je već obavio prve razgovore s nekoliko proizvođača automobila koji bi proizvodili to vozilo prema zamislima Baiduovih stručnjaka.

Vijest pokazuje kako je među globalnim tehnološkim kompanijama zahuktala utrka u razvoju pametnih vozila.

Ugovorno povezivanje

Naime, inicijativa je u skladu sa sličnim pokušajima drugih internetskih kompanija, poput Tencenta, Amazona i Alphabeta koji također razvijaju tehnologije za automobile ili ulažu u startupe koji razvijaju pametna vozila.

K tome, u siječnju je japanski Sony pokazao koncept električnog auta s funkcijama autonomne vožnje. Vodeća internetska tražilica u Kini – koja također razvija tehnologiju za autonomnu vožnju te infrastrukturu za internetsku povezivost – razmatra mogućnost ugovornog povezivanja s nekim od kineskih proizvođača automobila.

Druga je mogućnost stvaranja zajedničke kompanije s nekim od proizvođača u kojoj bi Baidu imao većinski udjel.

Reutersovi izvori otkrivaju da je Baidu održao preliminarne razgovore s kompanijama Zhejiang Geely, Guangzhou Automobile te China FAW Group Hongqi o mogućoj suradnji. Baidu je odbio komentirati upit o točnosti ovih navoda.

Iz kompanije Guangzhou su poručili kako su u strateškom partnerstvu s Baiduom, a da je svaka daljnja suradnja predmet razgovora. Geely je komentirao kako nije upoznat s tim navodima, a FAW nije odgovorio. Inače, Baidu je već neko vrijeme u „automobilskim vodama“. Tako je kompanija 2017. osnovala Apollo, podružnicu za autonomnu vožnju.

Ta tvrtka uglavnom tehnologijom s umjetnom inteligencijom opskrbljuje proizvođače poput Geelyja, Volkswagena, Toyote i Forda. Baidu upravlja i autonomnom taksi službom Go Robotaxi u tri kineska grada – Peking, Changsha i Cangzhou – a u iduće tri godine planira se proširiti u još 30 gradova.

Temeljno poslovanje

Pregovori s proizvođačima automobila pojavili su se mjesec dana nakon što je kompanija Didi Chuxing lansirala posebno razvijeno vozilo za dijeljenje vožnji u suradnji s proizvođačem automobila BYD.

U svakom slučaju, razvoj električnog automobila predstavljat će dramatičan zaokret Baiduovih napora da diverzficira izvore prihoda s obzirom da temeljno poslovanje s internetskom tražilicom ne stoji najbolje. Naime, prihodi su prošle godine porasli svega 2 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close