Ford testira bionička radna odijela

Autor: Tomislav Pili , 13. studeni 2017. u 14:19
EksoVest namijenjen je radnicima koji rade s uzdignutim rukama/REUTERS

Radni prsluk tvrtke Ekso Bionics omogućava radnicima da s lakoćom podignu teret od 6,8 kilograma po jednoj ruci.

Roboti u automobilskoj industriji postoje već desetljećima, a sada dolaze i "bionički radnici" koji bi zahvaljući tehnologiji mogli sačuvati zdravlje tijekom radnog vijeka.

Kako prenosi Reuters, Ford je krajem prošloga tjedna priopćio da četvoro radnika u njegove dvije američke tvornice testiraju bioničke radne prsluke koje je razvio američki Ekso Bionics Holdings. Prsluci su dizajnirani s ciljem sprečavanja ozljeda i tegoba uslijed višegodišnjeg ponavljajućeg fizičkog rada, ali i da povećaju produktivnost radnika.

Cijena nije poznata
Ekso je taj proizvod nazvao EksoVest (Ekso prsluk), a razvio ga je u sklopu partnerstva s Fordom. Cijena jednog prsluka nije poznata. No, sva četiri nabavio je sindikat United Auto Workers. Reuters piše kako prsluk ima težinu praznog ruksaka, a pruža podršku radnicima koji rade s uzdignutim rukama. Zahvaljući EksoVestu, s lakoćom mogu podići teret do 6,8 kilograma po jednoj ruci. Naime, prsluk funkcionira na principu mehaničkog aktuatora koji koristi moment kako bi smanjio opterećenje radnikovih ramena.

Ekso je bioničke prsluke u početku razvijao za vojne i medicinske svrhe, no od 2013. u potpunosti se orijentira na pomagala za proizvodni i građevinski sektor. Prsluci su za sada odlično ocijenjeni od strane radnika. Tako 51-godišnji Paul Collins nosi EksoVest od svibnja, a njegovo radno mjesto zahtijeva da godišnje podigne ruke više od milijun puta. Collins ističe da sada više ne mora zbog bolova stavljati led na vrat tri do četiri puta tjedno. Osim toga, umjesto iscrpljenosti poslije posla osjeća da ima daleko više energije.    

Navikavanje na tehnologiju
Glavni tehnološki direktor Eksa Russ Angold ističe kako je cilj da se radnici naviknu na ovu tehnologiju prije uvođenja naprednijih, "motoriziranih" bioničkih radnih odijela. "Ideja je da pokažemo kako ovo nije znanstvena fantastika. Kad dokažemo vrijednost ovog proizvoda, moći ćemo se proširiti na druge zadatke", kaže Angold. Ford, drugi američki proizvođač auta, već godina analizira kako smanjiti broj ozljeda na radu. U razdoblju od 2005. do prošle godine kompanija je zabilježila pad broja ozljeda za 83 posto, na 1,55 ozljeda na stotinu zaposlenika. Prosjek kod privatnih poslodavaca lani je iznosio 2,9 slučajeva ozljeđivanja, pokazuju vladine statistike.

Komentirajte prvi

New Report

Close