Europa (opet) baca rukavicu kineskom željezničkom divu

Autor: Tomislav Pili , 17. veljača 2020. u 22:00
Alstom je najpoznatiji po brzim TGV vlakovima/Shutterstock

Spajanjem s Kanađanima francuska kompanija efikasnije bi se na globalnom tržištu suprotstavila kineskom CRRC-u.

Europska proizvodnja željezničkih vozila značajno će ojačati svoju poziciju na globalnom tržištu ako dođe do realizacije posla između francuskog Alstoma i kanadskog Bombardiera.

Francuska je kompanija u ponedjeljak službeno potvrdila da pregovara s Kanađanima o mogućem preuzimanju željezničkog poslovanja. Radi se o transakciji koja bi mogla vrijediti sedam milijardi dolara.

Rizik blokade
U priopćenju je Alstom naveo kako su pregovori i dalje u tijeku te kako konačne odluke još nema. Međutim, Reutersovi izvori navode kako je Alstom vrlo blizu dogovora s Bombardierom.

U svakom slučaju, preuzimanje će pomoći Alstomu da se na globalnom tržištu efikasnije suprotstavi kineskom željezničkom divu CRRC, posebice nakon što je prije godinu dana Europska komisija blokirala njegovo spajanje s njemačkim Siemensom.

Podsjetimo, Bruxelles je argument za odbijanje našao u ograničavanju tržišne utakmice i mogućem povišenju cijena signalne opreme i vlakova visoke brzine. Inače, CRRC drži dvije trećine svjetskog tržišta vlakova visoke brzine, a prisutan je i u kontroverznom britanskom projektu linije HS2.

“Nakon propasti spajanja Alstoma i Siemensa, ovo bi bio dobar strateški odskok za Alstom”, ističe za Reuters izvor blizak pregovorima. Valja istaknuti kako mogućnost blokade postoji i ovoga puta. Naime, iako je Bombardier kanadski proizvođač, njegovo željezničko poslovanje ima sjedište u Berlinu, a pogone za proizvodnju i održavanje lokomotiva i vagona ima širom Europe.

Ograničena preklapanja
“Ukupno, Bombardier Transportation i Alstom generiraju u Europi između 60 i 65 posto svojih prihoda. Unatoč tome, postoje tek ograničena preklapanja između njih na tržištu signalne opreme i željezničkih vozila što je bila glavna točka problema povezanih s blokiranim predloženim spajanjem Alstoma i Siemensa”, ističu analitičari švicarske banke UBS, a prenosi Financial Times.

Vrijednost Bombardiera pala je na burzi 34 posto u proteklih godinu dana. Kompanija je u siječnju snizila svoje prognoze za ovu godinu i istaknula nastavak problema u željezničkom poslovanju.

Komentirajte prvi

New Report

Close