Elan je prodaju skija u Americi lani povećao za čak 25 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 26. siječanj 2020. u 22:00
Ruski financijski fond VR Capital i Merryl Lynch prodali su Elan krajem 2018. fondu KJK Fund III

Elan se usredotočio na SAD koji nema snažnih lokalnih proizvođača, a to je najveće tržište skija na svijetu gdje se postižu najbolje cijene.

Elan je lani prodaju skija najviše povećao u Americi, u zemlji gdje se postižu najbolje cijene prodali su 25 posto više skija. Ali Elanov uspjeh u SAD-u nije slučajnost, pišu Finance.

"Prije tri godine postavili smo SAD za strateško tržište i razvoj skija podredili zahtjevima tamošnjih kupaca. Za njih je važno da se Elanove skije ručno izrađuju u Alpama, a ne u Kini i da imamo 75-godišnju tradiciju. Naše skije su dostupne na oko 500 prodajnih mjesta, a Amerikanac Jeff Mechura postao je direktor naše američke tvrtke", kaže Leon Korošec, direktor Elanovog odjela za zimske sportove. Skijanje je prestižan sport u Americi, dnevna ski karta stoji blizu 200 dolara.

 

Korošec

Prije tri godine postavili smo Ameriku za strateško tržište.

Elan će se tamo predstaviti sljedećih dana na najvažnijem sajmu Outdoor Retailer Snow Show, koji se održava u Denveru u Coloradu. "Njemačka i Amerika su nam prioritetna tržišta, a lani smo postigli iznadprosječni rast u obje zemlje, posebno u SAD-u. Lani je, treću godinu zaredom, skijaški odjel ostvario dvoznamenkasti rast prodaje", dodaje Leon Korošec, koji je ujedno i savjetnik direktora KJK Sports. Slovenski proizvođač sportske opreme postao je dio te grupe lani kada je njegov vlasnik postao fond KJK Fund III sa sjedištem u Luksemburgu.

Oteli kupce konkurentima
Amerika je iz više razloga izabrana za strateško tržište. "Intenzivno smo se usredotočili na to tržište jer ono nema snažnih lokalnih proizvođača. To je istovremeno i najveće i najstabilnije tržište skija na svijetu. Karakterizira ga oko dva do tri posto godišnjeg rasta, i u Americi također postižemo najbolje cijene. Tamo povećavamo prodaju na računu naših konkurenata", kaže Leon Korošec.

 

22 posto

od ukupnog prihoda donosi udio Elanovog odjela za zimske sportove ostvaren u Americi

Elan je na američkom tržištu prisutan već duže vrijeme. Godine 2016., kada su mu se odlučili intenzivno posvetiti, u Americi su ostvarili devet posto svog ukupnog prihoda. Međutim, 2019., prema preliminarnim podacima, udio u prihodu odjela za zimske sportove Elana ostvaren na američkom tržištu iznosit će oko 22 posto ukupnog prihoda. Zajedno s Kanadom, taj udio čini jednu trećinu svih prihoda.

Amerikanci vole šire skije
"Amerikanci preferiraju malo šire skije. Naš distributer radi na pronalaženju relevantnih osoba za testiranje. S Glenom Plakom, jednim od najpoznatijih tamošnjih skijaša slobodnim stilom, surađujemo već više od deset godina. Ove godine surađujemo i sa sportašicom, blogericom i aktivisticom za zaštitu okoliša Caroline Gleich", objašnjava sugovornik ljubljnskog lista.

 

800 radnika

zaposleno je u Elanovim pogonima

Ruski financijski fond VR Capital i američka banka Merryl Lynch prodali su Elan, koji ima oko 800 zaposlenika, krajem 2018 godine finskom fondu privatnog kapitala KJK Fund III, osnovanom 2018. godine, koji upravlja imovinom od 250 milijuna eura. Posao je postao važeći u svibnju 2019. godine kada su ga odobrili nadležni za zaštitu konkurentnosti u Sloveniji, Njemačkoj i Makedoniji.

Kustaa Äimä, osnivač i vodeći partner tvrtke KJK, tada je rekao: "Drago nam je što smo uspješno okončali kupnju Elana nakon devet mjeseci rada. Vjerujemo da Elanova inovativnost i usredotočenost na kupca značajno povećavaju vrijednost Elanovih proizvoda, čineći tvrtku visoko konkurentnom na globalnoj  razini".

Sinergija sportskih tvrtki  

Elan vodeća tvrtka grupe KJK Sports
Elan je od prošle godine vodeća tvrtka grupe KJK Sports. Grupa okuplja estonskog proizvođača kajaka i kanua Tahe Outdoors, bugarskog proizvođača električnih i običnih bicikla Lider 96 i litvanskog proizvođača bicikla Baltik Vairas. Unutar grupe sinergiju grade tako što su kajake, kanue i opremu za surfanje počeli prodavati u kanadskoj podružnici Elana. Tako koriste platformu koju već imaju na tom tržištu, odnosno Elanovu tvrtku s logističkim, organizacijskim i kadrovskim mogućnostima, koja ponudu proširuje opremom za koju je ljeto glavna sezona. U Sloveniji KJK posjeduje Kovinoplastiku Lož, Iskru ISD, Tomplast i suvlasnik je tvrtke Don Don, koja je vlasnik Pekare Grosuplje.

Komentirajte prvi

New Report

Close