Događa se ono što se najavljivalo u autoindustriji, ali i brže od procjena. Naime, cijene baterija rapidno padaju što ruši i cijene električnih automobila. Čimbenici koji su potaknuli pad cijena baterijskih ćelija od 51 posto uključuju pad cijene sirovina, kao što je litij, i nižu od očekivane potražnju za električnim automobilima. Rezultat se već osjeća u Kini – električni automobili sada imaju cijene na razini benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna smanjenja cijena električnih automobila idu i prema europskom kontinentu. Naime, mnogi jeftiniji električni automobili pojavit će se na tržištu 2025. i 2026. godine.
Nedavno je procijenjeno da je globalna potražnja za litij-ionskim baterijama u 2023. godini iznosila približno 950 gigavat sati, dok je globalni proizvodni kapacitet, većim dijelom u Kini, dvostruko veći od te brojke. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomjernog kapaciteta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu