Boeing modernizira B-52 kako bi ostao u floti i nakon 2040. godine

Autor: Poslovni dnevnik , 13. siječanj 2022. u 22:00
’Leteća tvrđava’ će nakon 70 godina dobiti novi sustav za proizvodnju električne energije/Shutterstock

Razvoj B-52 Boeing je započeo pedesetih godina prošlog stoljeća, a u Američkom ratnom zrakoplovstvu koristi se od 1955. godine.

Kako bi modernizirao svoj bombarder velikog dometa B-52, američki proizvođač Boeing objavio je da će zrakoplov opremiti novim sustavom za proizvodnju električne energije (EPGS) koji će dobavljati od tvrtke Collins Aerospace.

Novi EPGS zamijenit će 70 godina star sustav učinkovitijom tehnologijom koja zahtjeva manju radnu snagu motora. Ova promjena dio je nastojanja američkih zračnih snaga da zadrže B-52 u svojoj floti i nakon 2040. godine.

Također, novim EPGS-om Američko ratno zrakoplovstvo približiti će se ciljanom 30-postotnom smanjenju potrošnje goriva B-52 što donosi i manju emisiju ugljičnog dioksida.

Novi sustav za proizvodnju električne energije uključivat će osam generatora po zrakoplovu koji će proizvoditi dodatnu rezervnu struju za potporu budućim modernizacijskim programima, uključujući radar, avijacijske i sustave za izvedbu vojnih zadaća.

Collins očekuje da će za podršku električnom sustavu za bombardere B-52 otvoriti 60 radnih mjesta u Centru izvrsnosti za elektroenergetske sustave u Illinoisu. Osim EPGS-a, kompanija će Boeingu za B-52 isporučivati i nove kotače te karbonske kočnice.

Razvoj B-52 Boeing je započeo pedesetih godina prošlog stoljeća, a u Američkom ratnom zrakoplovstvu koristi se od 1955. godine. U usporedbi s ostalim bombarderima u svojoj kategoriji, B-52 ima veći domet i može ponijeti najveći teret.

Do sredine 1960-ih, korišten je kao glavno sredstvo izvođenja američkog nuklearnog napada, mogao je ponijeti do osam fuzijskih bombi s kojima je bi sposoban doletjeti i do ciljeva u Sovjetskom savezu. B-52 opremljen je s osam turboventilacijskih motora, a zrakoplovom upravlja pet članova posade.

Ima raspon krila nešto veći od 56 metara, dug je gotovo 50 metara, visok 12 metara, dok mu je maksimalna težina polijetanja do 220 tona. Krajnja brzina koju bombarder razvija je 1046 km/h, uz dolet od preko 14.000 metara.

Komentirajte prvi

New Report

Close