Apple bi mogao postati veliki konkurent Tesli: Njihova strategija mogla bi drastično sniziti cijenu

Autor: Tomislav Pili , 23. prosinac 2020. u 12:12
Foto: Reuters

Analitičari upozoravaju da je proizvodnja automobila značajan izazov za dobavni lanac, čak i kompaniji s tako dubokim džepovima kao što je Apple.

Nakon nekoliko godina pauze Apple se opet vraća projektu proizvodnje automobila na električni pogon, čime bi mogao postati veliki konkurent Tesla Motorsu.

Međutim, razvoj automobila je „skup sport“, što bi u tom slučaju značajno istopilo milijarde dolara gotovine na kojima kompanija iz Cupertina trenutno leži.

Kako ekskluzivno doznaje Reuters od upućenih izvora, Apple se počeo baviti tehnologijom autonomnih vozila i namjerava do 2024. na tržište izbaciti putničko vozilo koje bi bilo pokretano njegovom baterijskom tehnologijom.

Projekt Titan

Ako se ovi navodi pokažu točnima, to bi bio drugi pokušaj Appleova ulaska u automobilsku branšu. Podsjetimo, kompanija je 2014. pokrenula „Projekt Titan“ koji je trebao rezultirati vozilom s Appleovom značkom. Međutim, rad na projektu je nakon nekoliko godina prekinut. Do reanimacije projekta dolazi 2018. kada se iz Tesle vraća Appleov veteran Doug Field.

Od tada, otkrivaju upućeni izvori, rad na projektu dovoljno je napredovao da kompanija sada cilja proizvodnju automobila za masovno tržište. Takav pristup u suprotnosti je sa strategijom Alphabetove podružnice Waymo koja razvija autonomne taksije bez vozača.

Reutersovi izvori otkrivaju kako je u središtu Appleove strategije novi dizajn baterije koji bi mogao drastično sniziti njezinu cijenu te značajno povećati domet automobila.

Izvori koji su imali uvid u planove tvrde kako Apple planira koristiti jedinstveni „monocell“ dizajn koji eliminira dobar dio sporednih dijelova koje sadrže postojeće baterije.

S druge strane, kompanija iskušava LFP (litij-željezo fosfat) tehnologiju koja bi donijela manje zagrijavanje baterije u odnosu na postojeće litij-ionske baterije. „To je iduća razina. Kao kad ste prvi put vidjeli iPhone“, tvrdi Reutersov izvor iz kompanije. Upit o budućim planovima Apple nije želio komentirati.

Teslin poučak

Međutim, analitičari ističu kako je proizvodnja automobila značajan izazov za dobavni lanac, čak i kompaniji s tako dubokim džepovima kao što je Apple koja godišnje proizvede desetke milijuna elektroničkih uređaja od dijelova kupljenih u cijelom svijetu.

O kolikom se izazovu radi dovoljno govori podatak da je Tesli trebalo 17 godina da prvi put iskaže dobit. „Ako postoji ijedna kompanija na planeti koja ima resurse to učiniti, to je vjerojatno Apple. Ali istovremeno, to nije mobitel“, kaže jedan zaposlenik uključen u „Projekt Titan“.

Za sada je nejasno tko bi proizvodio Appleov automobil. Međutim, ako bi kompanija angažirala neku tvornicu da po njezinim zamislima proizvodi auto, morala bi naručiti priličnu količinu.

Stručnjaci za automobilsku industriju kažu da ugovorni proizvođači automobila traže veliki volumen da bi im se posao isplatio, što za novajliju u toj branši poput Applea može biti izazov.

Konkretno, Apple bi trebao naručiti barem 100.000 vozila godišnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close