Svjetska brodarska industrija suočava se s najtežom krizom u posljednjih 30 godina nakon što je razdoblje jeftinog novca rezultiralo brzim porastom flota teretnih brodova koji sada imaju sve manje tereta za prevesti. Baltic Dry Index (BDI), mjerilo troškova prijevoza rasutih tereta, poput željezne rudače, ugljena ili žita, zaronio je na najnižu razinu od 1985. kada se taj indeks počeo izračunavati. Trenutna mu se vrijednost kreće na 369 bodova.
84posto
pao je Baltic Dry Index u posljednje tri godine
Neravnoteža od 2008.
U odnosu na najvišu vrijednost u posljednje tri godine od 2330 bodova u prosincu 2013. BDI je srezan preko 84 posto. Samo tijekom ove godine indeks je pao za petinu. "Sada smo u fazi da se pokušavamo sjetiti razdoblja kada je bilo ovako teško", kaže za Telegraph Jeremy Penn, izvršni direktor londonskog Baltic Exchangea koji izračunava BDI. "Brodovlasnici se sada suočavaju s teškim odlukama da li raditi ili jednostavno baciti sidro i čekati bolja vremena", dodao je Penn. Kada se usporede cijene od prije nekoliko godina, brodari danas voze doslovno za sitniš.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Tako je . Vani su dionice brodara pale u bescjenje, desetak puta više nego kod nas. Očekujem Atpl na a možda i ispod 50 kn. Nema veze ako će kratkoročno biti odbijanac BDI-a.
Koliko je sati na Burzi , na ZSE , u cijeni dionica ?
Najpametije je pratiti BDI jer tu nema prevare , to je stvarno stanje gospodarstva.
Ako BDP pada i aktivnost gospodastva pada , a ako BDI raste , raste i svjetsko gospodarstvo.
BDI je bio 2.337 u prosincu 2013. , a danas je svega 358 bodova.
BDI nam danas govori da dolazi mrak, mrkli mrak u gospodarstvo.
Nemojte se zaletavati u mrak!
Uključite se u raspravu