Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Velike se kompanije s istoka sele još istočnije, a radnička prava zasad ostaju na zapadu

Autor: Poslovni.hr
16. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Dacia se u Njemačkoj reklamira oglasima poput onog na kojem je slika ovjesa Porschea i čitav rumunjski automobil: naslov ukazuje kako za istu cijenu možete birati između samo jednog kotača njemačkog sportskog vozila ili čitavog automobila Dacia.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Budući da Renaultova podružnica ostvaruje dobit i da je prošle godine sa pokretne trake u rumunjskom Pitestiju izašlo 230.000 vozila Dacije, jasno je i tko plaća cijenu: zaposleni s plaćama koje se ne mogu ni usporediti s europskim prosjekom. Ali to se mijenja: nije Renault jedini koji je pohitao u “nove” zemlje Europske unije kako bi spustio troškove proizvodnje. Isprva to izgleda kao pothvat u kojem svi profitiraju. Čak i rumunjski sindikat je morao priznati kako su plaće u Daciji i prije štrajka bile dvadesetak posto iznad prosjeka u toj zemlji. Ali sve u svemu, to je bilo tek oko 500 eura, što je prema kolegama u Europi još smiješno. Baš zato jer je i u Rumunjskoj tvrtkama sve teže pronaći kvalificirane radnike, Renault i Dacia su pristali na povišicu od oko 90 eura, isplativo od ovog siječnja, i onda još godišnju premiju koja neće biti manja od 900 leja – nešto više od 250 eura. Analitičari redom ukazuju kako su takve “jeftine” zemlje unutar Europske unije samo prolazno razdoblje i kako će i tamo plaće rasti do, manje ili više, europskog prosjeka. Utoliko koncerni moraju unaprijed računati ili da u tom vremenskom okviru nadoknade sve investicije koje su uložili u novi pogon, Dacija je proširila kapacitete kako bi ove godine proizvela čak 350 tisuća vozila, ili da drugi gospodarski čimbenici – blizina tržišta i mogućnost prilagođavanja zahtjevima koje kupci postavljaju, transportna povezanost i sve ostalo – opravdavaju takve investicije.
(dw-world.de)

Dacia se u Njemačkoj reklamira oglasima poput onog na kojem je slika ovjesa Porschea i čitav rumunjski automobil: naslov ukazuje kako za istu cijenu možete birati između samo jednog kotača njemačkog sportskog vozila ili čitavog automobila Dacia.

Budući da Renaultova podružnica ostvaruje dobit i da je prošle godine sa pokretne trake u rumunjskom Pitestiju izašlo 230.000 vozila Dacije, jasno je i tko plaća cijenu: zaposleni s plaćama koje se ne mogu ni usporediti s europskim prosjekom. Ali to se mijenja: nije Renault jedini koji je pohitao u “nove” zemlje Europske unije kako bi spustio troškove proizvodnje. Isprva to izgleda kao pothvat u kojem svi profitiraju. Čak i rumunjski sindikat je morao priznati kako su plaće u Daciji i prije štrajka bile dvadesetak posto iznad prosjeka u toj zemlji. Ali sve u svemu, to je bilo tek oko 500 eura, što je prema kolegama u Europi još smiješno. Baš zato jer je i u Rumunjskoj tvrtkama sve teže pronaći kvalificirane radnike, Renault i Dacia su pristali na povišicu od oko 90 eura, isplativo od ovog siječnja, i onda još godišnju premiju koja neće biti manja od 900 leja – nešto više od 250 eura. Analitičari redom ukazuju kako su takve “jeftine” zemlje unutar Europske unije samo prolazno razdoblje i kako će i tamo plaće rasti do, manje ili više, europskog prosjeka. Utoliko koncerni moraju unaprijed računati ili da u tom vremenskom okviru nadoknade sve investicije koje su uložili u novi pogon, Dacija je proširila kapacitete kako bi ove godine proizvela čak 350 tisuća vozila, ili da drugi gospodarski čimbenici – blizina tržišta i mogućnost prilagođavanja zahtjevima koje kupci postavljaju, transportna povezanost i sve ostalo – opravdavaju takve investicije.
(dw-world.de)

Autor: Poslovni.hr
16. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

E moj novinaru , ti ne znaš da je zemlja okrugla i da budeš završio na ZAPADU?[thumbsup][bye]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close