Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Veća sigurnost na željeznicama EU

Autor: Silvije Tomašević
11. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Sistem omogućuje da vlakovi voze bez vlakovođa

U Rimu je potpisan memorandum namjere između Europske unije i europskih željeznica o uspostavi jedinstenog sustava sigurnosti. Predviđeno je da države EU uvedu jedinstveni sistem sigurnosti na željeznicama koji je prva uvela Italija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Taj sporazum će omogućiti stvaranje europskog sustava prometa željeznica koji će biti sigurniji i suvremeniji, te će otkloniti različite elektronske sustave i povezivanja između vlakova u vožnji i centara kontrole na zemlji, koji su sada različiti”, izjavio je europski povjerenik za promet Antonio Tajani. Tajani je kazao kako treba pohvaliti Italiju za njezin sustav sigurnosti, koji će sada postati europski i jamčit će sigurno putovanje građanima. Sustav koji će preuzeti Europa zove se SCMT (sistema controllo marcia treno, odnosno Sustav kontrole kretanja vlakova) i stoji 250 tisuća eura po kilometru pruge. Tamo gdje je do sada postavljen u Italiji nije nikada ni najmanje pogriješio. Uspješan je i po najgušćoj magli. Uspijeva “pročitati” crveni semafor i koji vlakovođa ne vidi, označava radove na pruzi, kao i usporavanja vlaka koji se nalazi ispred. Tako vlakovi mogu usporiti ili ubrzati u odnosu na promet u mreži, kao i na mjestu zakočiti u slučaju opasnosti. Zapravo s tim sustavom vlakovi mogu putovati i bez vlakovođa. Njegova izrada pokrenuta je u Italiji, gdje je postojao stalni rat između željeznice i sindikata. Upravitelji željeznica htjeli su maknuti jednog od dvojice vlakovođa, kao što je to učinjeno u ostalim europskim zemljama, ali su se sindikati usprotivili tvrdeći kako bi se time smanjila sigurnost. “Sada je postavljen sustav koji može maknuti drugog vlakovođu”, rekao je delegirani upravitelj državnih željeznica Mauro Moretti. To će, dakako, donijeti uštede željeznici. Sustav sigurnosti, koji je bio najprije postavljen na 300 km pruge između Novare i Torina, te između Rima i Napulja, pokazao se učinkovitim i bit će proširen u cijeloj Europi. U Italiji je sada uspostavljen na 90 posto pruga. Moretti je kazao kako je tvrtka državnih željeznica u taj sustav uložila 4,4 milijarde eura, te će uložiti još 1,5 milijardi eura za daljnu sigurnost. No ti će se troškovi “pokriti” rezovima, ne samo na osoblju.

U Rimu je potpisan memorandum namjere između Europske unije i europskih željeznica o uspostavi jedinstenog sustava sigurnosti. Predviđeno je da države EU uvedu jedinstveni sistem sigurnosti na željeznicama koji je prva uvela Italija.

“Taj sporazum će omogućiti stvaranje europskog sustava prometa željeznica koji će biti sigurniji i suvremeniji, te će otkloniti različite elektronske sustave i povezivanja između vlakova u vožnji i centara kontrole na zemlji, koji su sada različiti”, izjavio je europski povjerenik za promet Antonio Tajani. Tajani je kazao kako treba pohvaliti Italiju za njezin sustav sigurnosti, koji će sada postati europski i jamčit će sigurno putovanje građanima. Sustav koji će preuzeti Europa zove se SCMT (sistema controllo marcia treno, odnosno Sustav kontrole kretanja vlakova) i stoji 250 tisuća eura po kilometru pruge. Tamo gdje je do sada postavljen u Italiji nije nikada ni najmanje pogriješio. Uspješan je i po najgušćoj magli. Uspijeva “pročitati” crveni semafor i koji vlakovođa ne vidi, označava radove na pruzi, kao i usporavanja vlaka koji se nalazi ispred. Tako vlakovi mogu usporiti ili ubrzati u odnosu na promet u mreži, kao i na mjestu zakočiti u slučaju opasnosti. Zapravo s tim sustavom vlakovi mogu putovati i bez vlakovođa. Njegova izrada pokrenuta je u Italiji, gdje je postojao stalni rat između željeznice i sindikata. Upravitelji željeznica htjeli su maknuti jednog od dvojice vlakovođa, kao što je to učinjeno u ostalim europskim zemljama, ali su se sindikati usprotivili tvrdeći kako bi se time smanjila sigurnost. “Sada je postavljen sustav koji može maknuti drugog vlakovođu”, rekao je delegirani upravitelj državnih željeznica Mauro Moretti. To će, dakako, donijeti uštede željeznici. Sustav sigurnosti, koji je bio najprije postavljen na 300 km pruge između Novare i Torina, te između Rima i Napulja, pokazao se učinkovitim i bit će proširen u cijeloj Europi. U Italiji je sada uspostavljen na 90 posto pruga. Moretti je kazao kako je tvrtka državnih željeznica u taj sustav uložila 4,4 milijarde eura, te će uložiti još 1,5 milijardi eura za daljnu sigurnost. No ti će se troškovi “pokriti” rezovima, ne samo na osoblju.

Autor: Silvije Tomašević
11. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close