Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Utažili kinesku žeđ za 3D kinom

Autor: The New York Times
26. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —

PEKING — Zheng Huan i Tang Xiaomei ne idu često u kino jer žive u ruralnom području Jiangxi na jugoistoku Kine. Ovog su mjeseca pogledali svoj prvi film u 3D tehnici dok su bili u posjetu glavnom gradu. Nisu gledali “Titanic 3D” Jamesa Camerona, film koji je ove godine u Kini ostvario najveću zaradu, odnosno koji je samo na kino blagajnama zaradio 153 milijuna dolara. Umjesto njega, pogledali su zanosnu fantastičnu priču o borilačkim vještinama “Obojena koža 2”.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dok Zheng Huan kaže da su ga od svega toga zaboljele oči, Tang Xiaomei je bila potpuno oduševljena. Ovo dvoje malo su stariji od tipične publike (od 18 do 34 godine) zbog koje je Cameronov raniji 3D hit “Avatar” dospio na prvo mjesto po zaradi u Kini s 208 milijuna dolara zarade na kino blagajnama. Hollywood se agresivno pokušava probiti do te dobne skupine sada kada je Kina postala vodeće izvozno tržište za njegove filmove u pogledu zarade na kino blagajnama. Ovoga je mjeseca Cameronova tvrtka za 3D tehnologiju Cameron Pace Group najavila otvaranje podružnice u Tianjinu, obalnom gradu na sjeveroistoku zemlje u sklopu zajedničkog poslovnog pothvata s vladom. Prošloga je proljeća pak Imax izrazio želju da diljem te zemlje postavi 229 golemih ekrana za 3D projekcije. S obzirom da karte stoje čak 120 juana (19 dolara) za 3D i 180 juana (28 dolara) za Imax, ove američke tehnologije donose sadržaje kineskim potrošačima, koji su u sve većoj mjeri usmjereni na autentičnost i iskustvo gledanja filmova visoke kvalitete, a sve manje na piratske verzije. Trenutno je 7000 od ukupno 11.000 kino dvorana osposobljeno za 3D projekcije. RealD, tehnološka tvrtka iz Kalifornije, kaže kako diljem Kine već ima 750 3D ekrana te kako ih u nadolazećih nekoliko godina planira instalirati još 1250. U Kini su 2008. godine prikazana dva filma snimljena u 3D tehnologiji, a do kraja ove godine u toj zemlji bit će ih prikazano oko 30. Od siječnja do lipnja 21 film snimljen u 3D tehnici, odnosno 13 posto ukupnog broja od 159 filmova u kinima, ostvarili su 46 posto bruto zarade na kino blagajnama, tvrde u savjetodavnoj tvrtki Artisan Gateway iz Šangaja.

PEKING — Zheng Huan i Tang Xiaomei ne idu često u kino jer žive u ruralnom području Jiangxi na jugoistoku Kine. Ovog su mjeseca pogledali svoj prvi film u 3D tehnici dok su bili u posjetu glavnom gradu. Nisu gledali “Titanic 3D” Jamesa Camerona, film koji je ove godine u Kini ostvario najveću zaradu, odnosno koji je samo na kino blagajnama zaradio 153 milijuna dolara. Umjesto njega, pogledali su zanosnu fantastičnu priču o borilačkim vještinama “Obojena koža 2”.

Dok Zheng Huan kaže da su ga od svega toga zaboljele oči, Tang Xiaomei je bila potpuno oduševljena. Ovo dvoje malo su stariji od tipične publike (od 18 do 34 godine) zbog koje je Cameronov raniji 3D hit “Avatar” dospio na prvo mjesto po zaradi u Kini s 208 milijuna dolara zarade na kino blagajnama. Hollywood se agresivno pokušava probiti do te dobne skupine sada kada je Kina postala vodeće izvozno tržište za njegove filmove u pogledu zarade na kino blagajnama. Ovoga je mjeseca Cameronova tvrtka za 3D tehnologiju Cameron Pace Group najavila otvaranje podružnice u Tianjinu, obalnom gradu na sjeveroistoku zemlje u sklopu zajedničkog poslovnog pothvata s vladom. Prošloga je proljeća pak Imax izrazio želju da diljem te zemlje postavi 229 golemih ekrana za 3D projekcije. S obzirom da karte stoje čak 120 juana (19 dolara) za 3D i 180 juana (28 dolara) za Imax, ove američke tehnologije donose sadržaje kineskim potrošačima, koji su u sve većoj mjeri usmjereni na autentičnost i iskustvo gledanja filmova visoke kvalitete, a sve manje na piratske verzije. Trenutno je 7000 od ukupno 11.000 kino dvorana osposobljeno za 3D projekcije. RealD, tehnološka tvrtka iz Kalifornije, kaže kako diljem Kine već ima 750 3D ekrana te kako ih u nadolazećih nekoliko godina planira instalirati još 1250. U Kini su 2008. godine prikazana dva filma snimljena u 3D tehnologiji, a do kraja ove godine u toj zemlji bit će ih prikazano oko 30. Od siječnja do lipnja 21 film snimljen u 3D tehnici, odnosno 13 posto ukupnog broja od 159 filmova u kinima, ostvarili su 46 posto bruto zarade na kino blagajnama, tvrde u savjetodavnoj tvrtki Artisan Gateway iz Šangaja.

“Ljepota svega toga počiva u činjenici što negdje u ruralnoj Kini imate kina koja su za mnoge stanovnike tih područja prva kina koja su iskusili, a riječ je o digitalnim 3D kinima”, nedavno je rekao James Cameron. “Oni preskaču 20. stoljeće i uskaču ravno u 21. Njima naočale za 3D nisu nimalo neobične jer smatraju da se filmovi tako gledaju. Na urbanim tržištima, naočale se povezuju sa superiornim iskustvom gledanja filmova.” Cameron sve nade polaže u kineski fokus na stvari koje su nove i tehnološki sofisticirane, za razliku od Sjeverne Amerike, gdje gledatelji s oklijevanjem i oprezom pristupaju filmovima snimljenima u 3D tehnici. Zarada filmova u 3D tehnici na američkim kino blagajnama od 2010. do 2011. pala je za 18 posto, iako je među filmovima 2010. godine bio i “Avatar”, prvi film u 3D tehnici koji je probio prag zarade od jedne milijarde dolara u svijetu. Kineska vlada podržava skuplji svijet zabave dok nastoji prebaciti gospodarski fokus s proizvodnje prema konzumerizmu. U veljači je stoga Kina dodatno otvorila svoje tržište prema stranim filmovima te dopustila studijima prikazivanje još 14 filmova (ukupno 34) ako su u 3D-u ili velikom formatu poput Imaxa. Film “Obojena koža 2”, koju je pekinška tvrtka Soul Power 3D prebacila u 3D tehniku najprofitabilniji je film na kineskom jeziku svih vremena. Do 5. kolovoza na kino blagajnama je zaradio preko 114 milijuna dolara.

Jonathan Landreth

Autor: The New York Times
26. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close