PEKING — Zheng Huan i Tang Xiaomei ne idu često u kino jer žive u ruralnom području Jiangxi na jugoistoku Kine. Ovog su mjeseca pogledali svoj prvi film u 3D tehnici dok su bili u posjetu glavnom gradu. Nisu gledali “Titanic 3D” Jamesa Camerona, film koji je ove godine u Kini ostvario najveću zaradu, odnosno koji je samo na kino blagajnama zaradio 153 milijuna dolara. Umjesto njega, pogledali su zanosnu fantastičnu priču o borilačkim vještinama “Obojena koža 2”.
Dok Zheng Huan kaže da su ga od svega toga zaboljele oči, Tang Xiaomei je bila potpuno oduševljena. Ovo dvoje malo su stariji od tipične publike (od 18 do 34 godine) zbog koje je Cameronov raniji 3D hit “Avatar” dospio na prvo mjesto po zaradi u Kini s 208 milijuna dolara zarade na kino blagajnama. Hollywood se agresivno pokušava probiti do te dobne skupine sada kada je Kina postala vodeće izvozno tržište za njegove filmove u pogledu zarade na kino blagajnama. Ovoga je mjeseca Cameronova tvrtka za 3D tehnologiju Cameron Pace Group najavila otvaranje podružnice u Tianjinu, obalnom gradu na sjeveroistoku zemlje u sklopu zajedničkog poslovnog pothvata s vladom. Prošloga je proljeća pak Imax izrazio želju da diljem te zemlje postavi 229 golemih ekrana za 3D projekcije. S obzirom da karte stoje čak 120 juana (19 dolara) za 3D i 180 juana (28 dolara) za Imax, ove američke tehnologije donose sadržaje kineskim potrošačima, koji su u sve većoj mjeri usmjereni na autentičnost i iskustvo gledanja filmova visoke kvalitete, a sve manje na piratske verzije. Trenutno je 7000 od ukupno 11.000 kino dvorana osposobljeno za 3D projekcije. RealD, tehnološka tvrtka iz Kalifornije, kaže kako diljem Kine već ima 750 3D ekrana te kako ih u nadolazećih nekoliko godina planira instalirati još 1250. U Kini su 2008. godine prikazana dva filma snimljena u 3D tehnologiji, a do kraja ove godine u toj zemlji bit će ih prikazano oko 30. Od siječnja do lipnja 21 film snimljen u 3D tehnici, odnosno 13 posto ukupnog broja od 159 filmova u kinima, ostvarili su 46 posto bruto zarade na kino blagajnama, tvrde u savjetodavnoj tvrtki Artisan Gateway iz Šangaja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu