Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Usprkos usporavanju prodaje, dobit Inditexa rasla za 10 posto

Autor: Ksenija Končevski
13. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Neto dobit najvećeg modnog maloprodajnog lanca u Europi u prvom kvartalu iznosila je 219 milijuna eura

Vlasnik Zare, i najveći europski modni maloprodajni trgovac, Inditex, prvo fiskalno kvartalno razdoblje zaključio je najmanjim rastom neto dobiti u zadnje četiri godine. Slabije rezultate uz skok neto dobiti od 10 posto u proteklom tromjesečnom razdoblju do travnja Uprava španjolskog Inditexa, prisutnog i u Hrvatskoj, pravda padom prometa u Zarinim trgovinama.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Neto dobit Inditexa, koji je osim Zare i vlasnik trgovina odjećom Bershka i Oysho, u prvom tromjesečju narastao je na 219 milijuna nakon 200 milijuna eura, koliko je iznosio u istom lanjskom razdoblju. Prihodi Inditexa u prvom kvartalu rasli su svega 9 posto, na 2,22 milijarde eura, najmanje od izlistavanja španjolske tvrtke na burzi 2001. godine, javlja agencija Bloomberg. Nakon laganog kvartalnog pada prodaje zbog hladnijeg vremena i budući da je Uskrs ove godine pao već u ožujku, što je usporilo rast potražnje u drugoj polovici tog tromjesečnog razdoblja, Uprava Inditexa, koju predvodi Pablo Isla, izvijestila je o oporavku prodaje u zadnjih pet tjedana. Švedski rival Hennes & Mauritz (H&M) u travnju je također zabiježio pad prodaje, najveći u posljednje dvije i pol godine, čija je Uprava to pripisala hladnijem vremenu za to doba godine što je umanjilo potražnju za ljetnom odjećom. Osim u Španjolskoj, potražnja za odjećom pala je i na drugim zapadnoeuropskim tržištima te u Sjedinjenim Američkim Državama, u čemu u prilog govori podatak da je i američki Gap u travnju zabilježio 14-postotni pad prodaje u svojim trgovinama. Prodaja u Inditexovim trgovinama, ne uključujući utjecaj promjene valuta u razdoblju od 1. veljače do 8. lipnja, poručuju u španjolskoj tvrtki, narasla je 14 posto u odnosu na lani, naznačujući oporavak poslovanja u drugom kvartalu. Da bi prevladala pad potražnje zbog skupljih troškova života na domaćem tržištu u Španjolskoj, Uprava Inditexa okrenula se inozemnoj ekspanziji, otvorivši prve Zarine trgovine u južnoj Koreji i Ukrajini. Inditex inače ostvaruje više od trećinu prihoda na matičnom španjolskom tržištu gdje ima gotovo polovinu trgovina. Dionice Inditexa na vrijednosti su u ovoj godini dosad potonule 24 posto, više od 15 posto koliki je pad u istom razdoblju zabilježio H&M, dok je Gap pao za 17 posto.

Vlasnik Zare, i najveći europski modni maloprodajni trgovac, Inditex, prvo fiskalno kvartalno razdoblje zaključio je najmanjim rastom neto dobiti u zadnje četiri godine. Slabije rezultate uz skok neto dobiti od 10 posto u proteklom tromjesečnom razdoblju do travnja Uprava španjolskog Inditexa, prisutnog i u Hrvatskoj, pravda padom prometa u Zarinim trgovinama.

Neto dobit Inditexa, koji je osim Zare i vlasnik trgovina odjećom Bershka i Oysho, u prvom tromjesečju narastao je na 219 milijuna nakon 200 milijuna eura, koliko je iznosio u istom lanjskom razdoblju. Prihodi Inditexa u prvom kvartalu rasli su svega 9 posto, na 2,22 milijarde eura, najmanje od izlistavanja španjolske tvrtke na burzi 2001. godine, javlja agencija Bloomberg. Nakon laganog kvartalnog pada prodaje zbog hladnijeg vremena i budući da je Uskrs ove godine pao već u ožujku, što je usporilo rast potražnje u drugoj polovici tog tromjesečnog razdoblja, Uprava Inditexa, koju predvodi Pablo Isla, izvijestila je o oporavku prodaje u zadnjih pet tjedana. Švedski rival Hennes & Mauritz (H&M) u travnju je također zabiježio pad prodaje, najveći u posljednje dvije i pol godine, čija je Uprava to pripisala hladnijem vremenu za to doba godine što je umanjilo potražnju za ljetnom odjećom. Osim u Španjolskoj, potražnja za odjećom pala je i na drugim zapadnoeuropskim tržištima te u Sjedinjenim Američkim Državama, u čemu u prilog govori podatak da je i američki Gap u travnju zabilježio 14-postotni pad prodaje u svojim trgovinama. Prodaja u Inditexovim trgovinama, ne uključujući utjecaj promjene valuta u razdoblju od 1. veljače do 8. lipnja, poručuju u španjolskoj tvrtki, narasla je 14 posto u odnosu na lani, naznačujući oporavak poslovanja u drugom kvartalu. Da bi prevladala pad potražnje zbog skupljih troškova života na domaćem tržištu u Španjolskoj, Uprava Inditexa okrenula se inozemnoj ekspanziji, otvorivši prve Zarine trgovine u južnoj Koreji i Ukrajini. Inditex inače ostvaruje više od trećinu prihoda na matičnom španjolskom tržištu gdje ima gotovo polovinu trgovina. Dionice Inditexa na vrijednosti su u ovoj godini dosad potonule 24 posto, više od 15 posto koliki je pad u istom razdoblju zabilježio H&M, dok je Gap pao za 17 posto.

Autor: Ksenija Končevski
13. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close