Sportsku obuću reklamiraju slavni koji sport izbjegavaju

Autor: Tatjana Tadić , 30. rujan 2013. u 22:00
Tenisice koje su karijeru započele na igralištu, završile su na ulici

Nike je prije deset godina za 305 milijuna dolara kupio Converse u stečaju, a danas im on donosi 1,5 milijardu dolara prometa.

U četvrtak, 26. rujna, Converse je objavio poslovne rezultate, koji su toliko dobri da su analitičari portala Quiz prionuli nabrajati što je tako revolucionarno napravila tvrtka u stečaju koju je Nike kupio prije 10 godina.

Prihodi Conversa su u poslijednja tri mjeseca porasli za 18 posto, i tako ostvarili najsjajniji rezultat u inače odličnoj bilanci tvrtke Nike, koja ih je kupila 2003. za 305 milijuna dolara kao tvrtku u stečaju. Prihod Conversa u 2002. bio je samo 205 milijuna, no otkad ih je preuzeo Nike bilježe konstantni rast pa su prihodi Conversa rasli na 1,4 milijarde dolara godišnje, koji će se, nastave li rasti ovim tempom, još povećati. To je i razlog što će od ove jeseni Converse poslovne rezultate objavljivati odvojeno od rezultata matičnog Nikea. 

Buntovnici u tenisicama 
Rast prodaje najznačajnije je rastao u SAD-u, Kini i Velikoj Britaniji, gdje su proteklih godina napravljene i najveće investicije u tvrtku.Izvorni brend All Star stvoren je za košarkaše 1917. godine, a pedesetih i šezdesetih imaju veliki broj kupaca jer njeguju imidž sportske obuće za srednjoškolske atlete. Svoj primat kao službena obuća National Basket Association (NBA) izgubili su sedamdesetih godina, kada je okruženje u tom sektoru postalo puno kompetitivnije. Na tržištu se pojavljuju Puma, Adidas, Nike i Reebok pa se Converse kao sportska obuća polako gubi. Ali na ruku im ide ulična moda jer su ih prigrlili punkeri Sid Vicious i grunge kralj Kurt Cobain. Devedesetih godina u Conversu su taj transfer opisali riječima: "Počeli smo na igralištu, a završili na ulici". Te iste buntovne ikone prošlog stoljeća – pjevačicu Janis Joplin, glumca James Deana, britanskog punkera Sida Vicousa i Billie Joea Armstronga iz benda Green Day – mudro su iskoristili u kompanji "Connectivity" koja je započela 2008. godine.  Kampanja se provodila u 75 zemalja, u svakoj od njih pojavljivali su se i lokalne slavne osobe, a rezultat je bio sjajan – prodaja je porasla 29 posto, i to bez obzira na činjenicu da su im tenisice u dvije godine poskupile 11 posto. 

Modni spektar
Osim zanimljivim reklamnim kampanjama, tržištu su se prilagođavali materijalima i oblicima tenisica, pa se od originalnih platnenih starki Converse proširio na cijeli modni spektar, od zimskih crnih kožnatih tenisice u suradnji s dizajnerom Johnom Varvatosom do Hudson Bay tenisica u kričavim bojama.

Kako su nastale starke

Sportska povijest Converse Rubber Shoe Company

Tvrtka je nastala 1908. godine pod nazivom Converse Rubber Shoe Company u gradiću Malden u Massachusettsu. Proizvodila je gumiranu obuću za muškarce, žene i djecu, i već su 1910.  proizvodili 4.000 pari cipela dnevno. Tek 1915. su počeli proizvoditi i sportsku obuću za tenis, a dvije godine kasnije i All Star tenisice za košarku. Slava brenda krenula je nakon 1921. kada njihov promotor postaje slavni košarkaš Charles H. Talyor, poznat po nadimku Chuck. Taylor je putovao Amerikom i reklamirao tenisice kakve poznajemo danas kao Starke, a 1932. im je dodao svoje ime. Šezdesetih godina Converse je napravio i tenisice za prvi afro-američki košarkaški tim, New York  Renaissance (the "Rens"), Starke odnosno Chucksice, proslaio je je rekord kojeg je postigao Wilt Chamberlain iz Philadelphia Warriorsa, koji je zabio 100 bodova u tim tenisica,a i tako izborio pobjedu nad  New York Knicksima.

Komentirajte prvi

New Report

Close