Sindikati zatvaraju pogon Fiata

Autor: Silvije Tomašević , 17. lipanj 2010. u 22:00

Uprava najavila preseljenje proizvodnje u Poljsku ako ne bude dogovora

Sve sindikalne organizacije, osim one CGIL, potpisale su s Fiatom sporazum o razvojnom planu pogona u mjestu Pomiglianu d’Arcu, pokraj Napulja, u kojem bi se trebao proizvoditi novi model Panda. No, odluka sindikata CGIL, odnosno metalskomehaničkog ogranka Fiom te sindikalne konfederacije, o odbacivanju razvojnog programa mogla bi značiti zatvaranje pogona u kojem danas radi 5100 djelatnika i prebacivanje proizvodnje u Poljsku.

Potkopavanje oporavka
Čelnik sindikata FIOM-CGIL, Maurizio Landini, kaže kako taj sindikat želi da Fiat uloži sredstva u obnovu pogona, ali kako ne može prihvatiti sve uvjete iz ponuđenog im sporazuma, jer se u njemu negiraju neka prava na štrajkove i bolovanja. U idućih pet godina Fiat namjerava uložiti 20 milijardi eura u svoje pogone u Italiji. Predsjednik Uprave Fiata, Sergio Marchionne, je iznio plan razvoja za razdoblje 2010.-2014., kojim se predviđa prava revolucija u proizvodnji. U pogon u mjestu Pomigliano d’Arco se namjerava uložiti 700 milijuna eura i početi u drugoj polovini 2011. godine proizvoditi novu Pandu, ali “ako neće biti sporazuma sa sindikatima, onda od ulaganja neće biti ništa”, izjavio je Marchionne.Prije ulaganja novaca u obnovu pogona Fiat želi znati i kakvo će držanje imati sindikati i radnici. Upravo je taj pogon jedan od onih u kojem se najviše izostaje zbog bolovanja i u kojem se gubi mnogo radnih sati, a nakon ulaganja bi se trebalo raditi u tri smjene šest dana u tjednu.Postoji tvrtka koja želi, dakle i u ovo krizno vrijeme, uložiti 700 milijuna eura za proizvodnju novog modela Pande u roku od godine dana i prije nego li se upusti u ulaganja želi potpisati sporazume sa svim sindikalnim organizacijama. Sve osim FIOM-CGILA su sporazum prihvatile. Čelnici toga sindikata, vezanoga za bivšu komunističku stranku, odbacuju sporazum, ali će se o njemu 22. lipnja na referendumu izjasniti radnici i na osnovu rezultata će se ugovor potpisati ili ne.Političari ne samo iz vladina desnog centra, već i iz oporbenog lijevog centra, su ljuti na sindikat CGIL i kažu kako su pritiscima na vrh torinske tvornice postigli da Fiat ipak uloži u razvitak automobilske industrije u Italiji i čak poveća proizvodnju sa sadašnjih 700.000 automobila na 1,6 milijuna automobila, a sada jedan sindikat odbacuje sporazum.

Spornih 10 minuta
Fiat, zapravo, želi većom proizvodnjom u pojedinim pogonima povećati konkurenciju svojim proizvodima. Jedna od točki sporazuma predviđa, na primjer, smanjenje sa 40 na 30 minuta dnevni odmor. Tih 10 minuta više u proizvodnji znači 8,3 operacija više po smjeni, a to znači proizvesti 25 automobila dnevno više ili 6650 godišnje. Radilo bi se u tri smijene po osam sati (od 6 do 14 itd.) s pola sata odmora šest od sedam dana u tjednu. Predviđeni su i dodaci za noćni rad itd., ali je smanjena mogućnost odlaska na bolovanja. Upravo taj dio sporazuma, glede bolovanja i eventualnih štrajkova, sindikat FIOM-CGIL ne želi prihvatiti i govori kako Fiat želi ukinuti prava zajamčena nacionalnim zakonima. “Nevjerojatno je držanje vodstva sindikata FIOM pogona Fiat u Pomiglianu d’Arcu”, izjavila je predsjednica udruženja talijanskih industrijalaca (Confindustria) Emma Marcegaglia. “Neshvatljivo je da pred jednom kompanijom koja ide protiv povijesnih kretanja jer želi proizvoditi u Italiji dok druge ide na tržišta jeftinije radne snage, te uložiti 700 milijuna eura, postoji ‘ne’ takvom planu”, rekla je Marcegaglia i dodala kako “trebamo počekati i vidjeti što će reći radnici na referendumu”.

Tvrd stav

Pokopali Alitaliju
Podsjetimo kako su sindikati odbacivali planove spašavanja zrakoplovne kompanije Alitalije sve do njezine propasti. Država je onda privatizirala Alitaliju i sada ne samo što je broj zaposlenih prepolovljen, već su im i radni uvjeti i plaće na mnogo nižoj razini od one koju su imali i koju bi imali da su prihvaćali predložene im planove. Sindikat Cgil odlučuje sa svojim “ne” o sudbinu više od 5100 obitelji. Jer, bez obzira što su ostali sindikati prihvatili program, Fiat neće ulagati ako ga sve sindikalne organizacije neće potpisati. U suprotnome Panda će se proizvoditi u Poljskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close