Giorgio Armani, jedan od najutjecajnijih modnih dizajnera 20. i 21. stoljeća, preminuo je 4. rujna 2025. u 91. godini života. Njegovo ime postalo je sinonim za sofisticiranost, eleganciju i neovisnost u svijetu mode, a njegov život i karijera ostavili su neizbrisiv trag u luksuznoj industriji. No, iza njegovog uspjeha krije se i promišljeno planiranje budućnosti njegove modne kuće, koja je sada suočena s pitanjem: što dalje? Rođen u Piacenzi, južno od Milana, 1934. godine, Armani je bio drugo od troje djece. Njegova je obitelj 1950-ih preselila u talijansku modnu prijestolnicu upravo u vrijeme kada je on napustio medicinski fakultet i pridružio se dizajnerskom timu luksuzne robne kuće La Rinascente kao dizajner izloga.
Armani je svoju modnu kuću osnovao 1975. godine, a međunarodni uspjeh postigao 1980. kada je odjenuo Richarda Gerea u filmu Američki žigolo (American Gigolo). Njegova estetika, koja je kombinirala klasičnu mušku eleganciju s modernim, opuštenim siluetama, brzo je osvojila svijet mode. Kako piše Financial Times, Armani je svoj brend razvio u globalni luksuzni ekosustav koji obuhvaća odjeću pod etiketama Giorgio Armani, Emporio Armani i Armani Exchange, parfeme, obuću, nakit, interijere, hotele i restorane širom svijeta.
Unatoč brojnim ponudama za preuzimanje, Armani je uvijek odbijao prodati tvrtku koju je sam izgradio i vodio. Kako prenose mediji, odbijao je sve ponude francuskih luksuznih konglomerata, a i kada je jednom razmatrao moguću suradnju s talijanskom grupom, na kraju je odlučio ostati neovisan. Reuters navodi da je upravo ta neovisnost omogućila Armaniju da održava potpunu kontrolu nad kreativnim smjerom kompanije i stilom koji je definirao njegov brend.
Armani nije imao vlastitu djecu, ali je uvijek razmišljao o nasljeđu. Financial Times piše da je 2016. godine osnovao Zakladu Giorgio Armani, čiji je cilj bio osigurati dugoročni opstanak kompanije i zaštititi je od budućih preuzimanja ili podjela. Zaklada sada ima udio u modnoj kući, dok obitelj i bliski suradnici, uključujući nećakinje Silvanu i Robertu, te nećaka Andreu Camerana te dugogodišnjeg suradnika Pantalea Lea Dell’Orca, preuzimaju ključnu ulogu u vođenju brenda.

Armani je u intervjuu za Financial Times 2023. rekao da ga je „strah smrti“, ali da radi na tome da njegov stilski „otisak“ traje. People pak navodi da je u jednom intervjuu priznao da jedino žali za tim što je previše vremena posvetio poslu, a premalo obitelji i prijateljima. Unatoč tome, naglasio je da želi postepeno prenijeti odgovornosti na suradnike i obitelj kako bi se očuvala filozofija i stil brenda.
Njegov stil vođenja bio je poznat po strogosti, pedantnosti i detaljnoj kontroli. Kako prenosi Financial Times, Armani je osobno provjeravao svaku lokaciju prije revija, mijenjao raspored namještaja i intenzitet svjetla, a znao je kritizirati i najmanje detalje poput kravate zaposlenika koja „pokvari ravnotežu“ odjevne kombinacije. Prema Business of Fashionu, njegova prisutnost u milanskom sjedištu bila je impresivna i ponekad zastrašujuća, ali upravo je taj rigorozni pristup održavao prepoznatljiv vizualni i kreativni identitet brenda.
Iako je 2024. godina donijela pad prihoda od 5% i smanjenje osnovne dobiti od 24% zbog usporavanja luksuzne potrošnje, Reuters navodi da je Armani nastavio ulagati u digitalizaciju i širenje maloprodaje, što je pomoglo u održavanju stabilnosti brenda. Novi statut kompanije uključuje odredbe koje zabranjuju akvizicije i izlazak na burzu najmanje pet godina nakon njegove smrti, čime se osigurava dugoročna stabilnost i neovisnost brenda.

Prema Peopleu, iako je cijenio luksuz i odmor na svojoj kući na sicilijanskoj Pantelleriji ili krstarenje Mediteranom, Armani je često odbijao savjete da se povuče i uživa u životu. Njegova posvećenost poslu i strast prema modi ostavili su neizbrisiv trag, a njegovi suradnici i obitelj sada imaju zadatak da očuvaju njegovo nasljeđe i stil, kako u poslovanju, tako i u kreativnom izrazu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu