Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pogled na vinski podrum sa stola u restoranu

Autor: The New York Times
01. studeni 2010. u 22:00
Podijeli članak —

U Bone’su, uglednom restoranu u Atlanti poznatom po bifteku, konobari u zlatnim odjelima odnedavno dočekuju goste s iPadima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uređaji sadrže vrlo isrcpnu vinsku listu restorana sa detaljnim opisom i ocjenama za 1350 različitih vina. Na iznenađenje vlasnika restorana, prodaja vina porasla je preko noći, gotovo 11 posto po gostu u prva dva tjedna. Ugostitelji od Sydneya i Londona do New Yorka primijetili su iste rezultate. “Osjećam se kao da su mi dali odgovore na ispitna pitanja”, kaže Bradley Kendall, redoviti posjetitelj Bone’sa koji je nedavno pomoću iPada odabrao vino Corté Riva cabernet franc iz 2005. godine po cijeni od 102 dolara, što je otprilike 25 posto više od iznosa koji je inače spreman potrošiti na vino. Kendall kaže da vjeruje ocjenama vina koje je pretraživao na iPadu. Neki gosti koji su se koristili iPadom predviđaju da je će tradicionalna vinska karta uvezana u koži polako izumrijeti, čime će se uštedjeti gomile papira, ali će ugroziti sommeliere. “Ako stvore uređaj koji može otvoriti bocu vina, gotov sam”, kaže Fred Dame, jedan od 105 vrhunskih američkih sommeliera i predsjednik Ceha za obrazovanje sommeliera. Incentient, tvrtka iz Jericha u državi New York koja je osmislila softver za pretraživanje vinskih lista na iPadu, nedavno je primila 40 novih narudžbi za restorane, dok ih je prije samo nekoliko mjeseci bilo tek pet, kaže Jennifer Martucci, voditeljica razvoja proizvoda, prodaje i marketinga. Među prvim naručiteljima bili su slavni ugostitelji kao što su Gordon Ramsay i Todd English.

U Bone’su, uglednom restoranu u Atlanti poznatom po bifteku, konobari u zlatnim odjelima odnedavno dočekuju goste s iPadima.

Uređaji sadrže vrlo isrcpnu vinsku listu restorana sa detaljnim opisom i ocjenama za 1350 različitih vina. Na iznenađenje vlasnika restorana, prodaja vina porasla je preko noći, gotovo 11 posto po gostu u prva dva tjedna. Ugostitelji od Sydneya i Londona do New Yorka primijetili su iste rezultate. “Osjećam se kao da su mi dali odgovore na ispitna pitanja”, kaže Bradley Kendall, redoviti posjetitelj Bone’sa koji je nedavno pomoću iPada odabrao vino Corté Riva cabernet franc iz 2005. godine po cijeni od 102 dolara, što je otprilike 25 posto više od iznosa koji je inače spreman potrošiti na vino. Kendall kaže da vjeruje ocjenama vina koje je pretraživao na iPadu. Neki gosti koji su se koristili iPadom predviđaju da je će tradicionalna vinska karta uvezana u koži polako izumrijeti, čime će se uštedjeti gomile papira, ali će ugroziti sommeliere. “Ako stvore uređaj koji može otvoriti bocu vina, gotov sam”, kaže Fred Dame, jedan od 105 vrhunskih američkih sommeliera i predsjednik Ceha za obrazovanje sommeliera. Incentient, tvrtka iz Jericha u državi New York koja je osmislila softver za pretraživanje vinskih lista na iPadu, nedavno je primila 40 novih narudžbi za restorane, dok ih je prije samo nekoliko mjeseci bilo tek pet, kaže Jennifer Martucci, voditeljica razvoja proizvoda, prodaje i marketinga. Među prvim naručiteljima bili su slavni ugostitelji kao što su Gordon Ramsay i Todd English.

Neki su restorani razvili vlastiti softver. “Odabir vina drevna je tradicija”, kaže Jennifer Martucci, “no došlo je vrijeme da se to iskustvo poboljša onim sredstvima kojima se u današnje vrijeme informiramo.” Jedna od vlasnica Bone’sa, Susan DeRose, nije bila potpuno sigurna u korist iPada. “Mislila sam da će se muškarci igrati iPadom i da neće komentirati ponudu vina s drugima”, kaže Susan i priznaje da je njezin strah bio neosnovan. Poslužitelj vina Bob Reno priznaje da su on i kolege u početku s cinizmom gledali na uporabu iPada. “Nismo željeli da nas zamijene”, dodaje. Međutim, konobari su ubrzo uvidjeli koliko je iPad koristan u praćenju i ažuriranju zaliha od 20.000 boca. Također su se uvjerili da gostima i dalje treba pokoji savjet da ih dodatno uvjeri u odabir. “Podaci na uređaju omogućuju im da više istražuju”, kaže Reno. “Zapanjuje me to, ali čini se da uređaju vjeruju više nego meni, a te ljude poslužujem više od deset godina.”Uprava restorana Bone’s kupila je 30 iPada po cijeni od 499 dolara. Suvlasnik Richard Lewis kaže da niti jedan još nije oštećen ili ukraden. “Ipak, zabrinuti smo”, kaže, “jer nismo sigurni možemo li upravljati tehnologijom da ona ne upravlja nama.”

Kevin Sack

Autor: The New York Times
01. studeni 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close