Panasonic zatvara pogon u Slovačkoj i seli u Češku

Autor: Tomislav Pili , 06. listopad 2014. u 09:58
Potrošačka elektronika nosi gubitke/REUTERS

Panasonic je ponudio preseljenje za oko 250 radnika u češku tvornicu te kompanije u Plzenu, dok će njih 406 biti otpušteno.

Japanski Panasonic nakon 14 godina napušta Slovačku, a s njim i 500 ljudi ostaje bez posla što će biti najveće pojedinačno otpuštanje ove godine u toj državi.

Poznati proizvođač potrošačke elektronike potvrdio je da namjerava zatvoriti svoju tvornicu u gradu Krompachy, ponajviše zbog snažnog pada prodaje. U slovačkom pogonu Panasonic je proizvodio DVD i Blu-ray playere te panele za LCD-televizore, a tvornicu je otvorio još 2000. godine. Isprva je tamo radilo 330 ljudi, da bi s godinama broj zaposlenih rastao na sadašnjih 656 zaposlenika.Prema priopćenju objavljenom u četvrtak, oko 250 radnika imat će mogućnost preseljenja u češki grad Plzen gdje Panasonic također ima tvornicu.

 

65posto

pala je neto dobit Panasonica u kvartalu do 30. lipnja

U plzensku tvornicu japanska multinacionalka prebacit će kompletnu proizvodnju iz Krompachya. Ostalih 406 radnika biti će otpušteno što će svakako biti veliki udarac za taj gradić s 8815 stanovnika i nekad poznati metalurški centar. Panasonicova tvornica u gradu je bila najznačajniji gospodarski subjekt. Potpuni prestanak proizvodnje planiran je već na Staru godinu. Inače, Panasonic u Slovačkoj ima još i tvornicu u gradu Trstená koja proizvodi opremu za auto-industriju.Odluci o zatvaranju pogona u Krompachyu kumovala je surova logika brojki. Naime, kako tvrdi Panasonic, prodaja DVD playera u posljednjih se pet godina više nego prepolovila, a kompanija očekuje da će se takav trend nastaviti s obzirom da se europsko tržište video-uređaja stalno smanjuje.

K tome, na pad prodaje svakako je utjecala i sve veća popularnost internetskih video-servisa, poput Netflixa te dolazak tableta i pametnih telefona koji se sve više koriste za prikazivanje video-sadržaja. Inače, preslagivanje proizvodnog portfelja i polagano napuštanje sve manje profitabilnog poslovanja s potrošačkom elektronikom dio je Panasonicove strategije koja za sada daje rezultate. Iako poznat po svojim video-rekorderima i glazbenim uređajima, japanskoj korporaciji mnogo se više isplati proizvodnja dijelova za automobilsku industriju. Prema posljednjim dostupnim predviđanjima, kompanija i ove godine očekuje dobit, već treću godinu zaredom. Ipak, dobit bi trebala biti znatno manja nego lani. 

Poslovanje

Rast prodaje, ali pad dobiti

Prema podacima do 30. lipnja, Panasonic je od prodaje ukupno uprihodio 1,85 bilijuna jena, dva posto više nego u prethodnom kvartalu. Operativna dobit porasla je za skoro trećinu na godišnjoj razini na 82,3 milijardi jena. Ipak, neto dobit pala je značajnih 65 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close