Najveća prednost online šopinga uskoro bi mogla postati prošlost

Autor: Domagoj Puljizović , 24. veljača 2024. u 09:12
Foto: Unsplash

Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog tomu su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.

Onaj tko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu te brz i besplatan povrat proizvoda s kojim nije zadovoljan.

Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao vječnost, a kad za dostavu trebaju platiti – to smatraju pljačkom.

Umjesto da se bore za povećanje tržišnog udjela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrate, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno zaraditi, navodi Business Insider.

Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog tomu su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.

Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijaju prihvatiti neke artikle u potpunosti, čime ih žele odvratiti od vraćanja robe, to jest, prisiliti ih da kupljene stvari u trgovine vrate osobno. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 eura godišnje za “besplatnu” isporuku stvari.

Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u usporedbi s njihovim mnogo većim konkurentima.

Prije trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, no danas nam se ta opcija čini bolnom i nepravednom.

Uvođenjem online povrata trgovci na malo promijenili su nekadašnje navike kupaca, a sada ih ponovno pokušavaju promijeniti.

Zbog toga će oni koji kupuju ‘online’ možda razmisliti malo dulje, prije negoli željeni artikl klikom miša “dodaju u košaricu”.

Komentirajte prvi

New Report

Close