Kina je po prvi put uvrstila Tesline modele Model 3 i Model Y na svoj službeni popis vozila za promociju električnih i hibridnih automobila u ruralnim područjima, što je izazvalo iznenađenje s obzirom na to da je dosad naglasak bio na domaćim proizvođačima poput BYD-a, Geelyja, GAC Aiona i Xpenga. Ovaj potez dolazi u trenutku kada kineska vlada snažno gura elektrifikaciju prometa, a prodaja električnih vozila u zemlji bilježi eksplozivan rast – u prva četiri mjeseca 2025. godine udio električnih i hibridnih vozila dosegnuo je čak 42,7% ukupne prodaje, prema podacima kineske udruge proizvođača, na koje se pozivaju Hina i Reuters.
Zanimljivo je da je Tesla postala i službeni automobil kineske vlade u nekim provincijama, što dodatno potvrđuje blizak odnos između Kine i američke kompanije Elona Muska. Tesla je jedini strani brend na popisu nabave provincijske vlade u Jiangsu, a lokalne vlasti ističu da se radi o “domaćem automobilu”, budući da se Model Y proizvodi u Šangaju. Ovaj potez izazvao je rasprave na kineskim društvenim mrežama o tome treba li strani brend biti službeno vozilo države, no istovremeno odražava i pragmatičan pristup Pekinga – Tesla je važan igrač na kineskom tržištu, a gotovo četvrtina Teslinih globalnih prihoda dolazi upravo iz Kine.
U kontekstu žestoke konkurencije kineskih proizvođača, koji su u nekim kvartalima i pretekli Teslu po prodaji električnih vozila, kineska strategija može se tumačiti kao želja za poticanjem što šire elektrifikacije, ali i kao priznanje Teslinog utjecaja i popularnosti među kineskim potrošačima. Time Kina pokazuje otvorenost prema globalnim igračima, ali i sigurnost u vlastitu industrijsku snagu, jer domaći brendovi i dalje dominiraju tržištem.
Ova odluka otvara intrigantna pitanja: je li kineska podrška Tesli znak nove faze suradnje, ili samo pragmatičan korak prema bržoj elektrifikaciji i smanjenju ovisnosti o nafti? U svakom slučaju, kinesko tržište električnih vozila ostaje najdinamičnije na svijetu, a Tesla je, barem zasad, važan dio te priče, proizlazi iz podataka Hine i ostalih medija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu