Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Illy izaziva Starbucks i u Americi osniva sveučilište za kavu

Autor: Silvije Tomašević
08. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Nastavljamo internacionalizaciju kulture konzumiranja talijanske kave, izjavljuje Andrea Illy, predsjednik Uprave kompanije koja je prošle godine imala rast dobiti 42 posto

Konzumiranje kave je za Talijane pravi ritual, a možda će to postati i za Amerikance, koji su navikli piti svoju crnu tekućinu u kavanama lanca Starbucks, ali i po ulici noseći goleme plastične posude iz kojih srču napitak kroz slamčicu. Kultura pijenja kave između Europe i Amerike je istodobno razlika u poimanju ljepote i uživanja između dva kontinenta. Talijanska tvrtka Illycaff? bacila je rukavicu izazova Starbucksu i namjerava prenijeti u SAD osjećaj kave. Jer, tu se ne radi o kupnji mješavine Illy-kave i jednostavnoj prodaji espressa u bilo kojom kafiću, već o pravom sveučilištu na kojem se uči sve o tom napitku, kako ga pripremiti i kako u njemu uživati. Tvrtka je lani imala dohodak od 270 milijuna eura (10 posto više nego 2006.) s neto dobiti od 7,1 milijun eura, a što je čak 42,5 posto više nego prošle godine. Zanimljivo je da je prodaja Illy-kave izvan Italije veća nego u zemlji, odnosno iznosi čak 52 posto proizvodnje. Inače, prema službenim podacima, Illy pokriva 24 posto prodaje kave u Italiji, koja je jedna od zemalja najvećih potrošača kave. “Nastavljamo internacionalizaciju kulture konzumiranja talijanske kave, osim što ćemo globalizirati proizvod Illy. Poduzeće, čiju 75. godišnjicu s ponosom slavimo ove godine, nastavlja svojim putem sa ciljem na dugu stazu temeljenom na kvaliteti, inovaciji i održivosti”, izjavio je za Poslovni dnevnik Andrea Illy, predsjednik i izvršni direktor (delegirani upravitelj) tvrtke Illycaff?.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Illy se širi davanjem u franšizu svoj proizvod koji predstavlja kulturu talijanskog espressa. Od 2003. do danas otvoreno je 175 takvih kafića u 30 zemalja, a predviđeno je ove godine otvaranje još sto novih. Sveučilišta kave (l’Universita’ del Caff?), sa sjedištem u Trstu, prisutno je već u više zemalja, pa i u Brazilu (San Paulo) i u Hrvatskoj (Opatija). Ta učilišta pohađalo je 7700 vlasnika ili voditelja kafića, proizvođači kave… Sveučilište kave, koje je 1999. utemeljio Illy, nudi potpuno teorijsko i praktičko obrazovanje u svim tematikama vezanima za kavu. Predsjednik Sveučilišta kave Roberto Morelli kazao nam je kazao kako će osim devet sveučilišta već otvorenih svijetu ove godine u lipnju biti otvoreno sveučilište u Londonu, a u rujnu u New Yorku. To sveučilište, zapravo, želi kavu predstaviti kao što se predstavlja vino? “Da, razumjeli ste našu namjeru. Nudimo obrazovanje ne samo proizvođačima kave, onima koji je pripremaju, već i potrošačima. Imali smo namjeru lani privući tisuću potrošača kave koji su, kao što se radi prilikom konzumiranja vina, htjeli naučiti degustiranje, uživanje u kavi, a javilo nam se 1800 polaznika. A ti tečajevi nisu besplatni, što znači da ima mnogo onih koji žele naučiti i piti kavu, koja se, pak, na raznim dijelovima svijeta pije na različite načine i različito pripremljena”, objašnjava nam Morelli, koji kaže kako ima čak 17 raznim predmeta na predavanjima. Dakle, kao i kod vina, želi se stvoriti određena kultura pripreme i konzumiranja, odnosno od ploda do šalice. “Da, a sada smo uveli i tečajeve o pripremi i konzumiranju čaja i čokolade”, kaže Morelli.

Konzumiranje kave je za Talijane pravi ritual, a možda će to postati i za Amerikance, koji su navikli piti svoju crnu tekućinu u kavanama lanca Starbucks, ali i po ulici noseći goleme plastične posude iz kojih srču napitak kroz slamčicu. Kultura pijenja kave između Europe i Amerike je istodobno razlika u poimanju ljepote i uživanja između dva kontinenta. Talijanska tvrtka Illycaff? bacila je rukavicu izazova Starbucksu i namjerava prenijeti u SAD osjećaj kave. Jer, tu se ne radi o kupnji mješavine Illy-kave i jednostavnoj prodaji espressa u bilo kojom kafiću, već o pravom sveučilištu na kojem se uči sve o tom napitku, kako ga pripremiti i kako u njemu uživati. Tvrtka je lani imala dohodak od 270 milijuna eura (10 posto više nego 2006.) s neto dobiti od 7,1 milijun eura, a što je čak 42,5 posto više nego prošle godine. Zanimljivo je da je prodaja Illy-kave izvan Italije veća nego u zemlji, odnosno iznosi čak 52 posto proizvodnje. Inače, prema službenim podacima, Illy pokriva 24 posto prodaje kave u Italiji, koja je jedna od zemalja najvećih potrošača kave. “Nastavljamo internacionalizaciju kulture konzumiranja talijanske kave, osim što ćemo globalizirati proizvod Illy. Poduzeće, čiju 75. godišnjicu s ponosom slavimo ove godine, nastavlja svojim putem sa ciljem na dugu stazu temeljenom na kvaliteti, inovaciji i održivosti”, izjavio je za Poslovni dnevnik Andrea Illy, predsjednik i izvršni direktor (delegirani upravitelj) tvrtke Illycaff?.

Illy se širi davanjem u franšizu svoj proizvod koji predstavlja kulturu talijanskog espressa. Od 2003. do danas otvoreno je 175 takvih kafića u 30 zemalja, a predviđeno je ove godine otvaranje još sto novih. Sveučilišta kave (l’Universita’ del Caff?), sa sjedištem u Trstu, prisutno je već u više zemalja, pa i u Brazilu (San Paulo) i u Hrvatskoj (Opatija). Ta učilišta pohađalo je 7700 vlasnika ili voditelja kafića, proizvođači kave… Sveučilište kave, koje je 1999. utemeljio Illy, nudi potpuno teorijsko i praktičko obrazovanje u svim tematikama vezanima za kavu. Predsjednik Sveučilišta kave Roberto Morelli kazao nam je kazao kako će osim devet sveučilišta već otvorenih svijetu ove godine u lipnju biti otvoreno sveučilište u Londonu, a u rujnu u New Yorku. To sveučilište, zapravo, želi kavu predstaviti kao što se predstavlja vino? “Da, razumjeli ste našu namjeru. Nudimo obrazovanje ne samo proizvođačima kave, onima koji je pripremaju, već i potrošačima. Imali smo namjeru lani privući tisuću potrošača kave koji su, kao što se radi prilikom konzumiranja vina, htjeli naučiti degustiranje, uživanje u kavi, a javilo nam se 1800 polaznika. A ti tečajevi nisu besplatni, što znači da ima mnogo onih koji žele naučiti i piti kavu, koja se, pak, na raznim dijelovima svijeta pije na različite načine i različito pripremljena”, objašnjava nam Morelli, koji kaže kako ima čak 17 raznim predmeta na predavanjima. Dakle, kao i kod vina, želi se stvoriti određena kultura pripreme i konzumiranja, odnosno od ploda do šalice. “Da, a sada smo uveli i tečajeve o pripremi i konzumiranju čaja i čokolade”, kaže Morelli.

Autor: Silvije Tomašević
08. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close