IKEA ulaže tri milijarde eura u opremanje trgovina: Moramo nadoknaditi zaostatak

Autor: Poslovni.hr/Hina , 09. svibanj 2022. u 12:47
FOTO: REUTERS/Stephane Mahe/File Photo

Tijekom pandemije IKEA je bilježila najveću potražnju za namještajem otkada je osnovana jer su ljudi više vremena provodili kod kuće.

Grupa Ingka, vlasnica lanca trgovina namještaja IKEA, objavila je da će do kraja godine uložiti tri milijarde eura u nove i postojeće trgovine koje bi trebale preuzeti ulogu distribucijskih centara za elektronsku trgovinu.

Kompanija će novac ulagati u sve regije, iako će otprilike trećina biti namijenjena londonskom tržištu, probnom poligonu za nove formate trgovina i za logističke postavke, rekao je za Reuters Tolga Oncu voditelj maloprodaje u Ingka grup, vlasnici većine IKEA-inih trgovina.

“Većina će biti namijenjena našim postojećim trgovinama, budući da govorimo o transformaciji, prenamjeni četvornih metara”, objasnio je Oncu.

Ingka se proteklih godina prilagodila uzletu internetske kupovine razvojem manjih trgovina, izmjenama web stranice i uvođenjem nove aplikacije i digitalnih usluga, poput alata za daljinsko planiranje.

“Smatramo da moramo nadoknaditi zaostatak u organizaciji našeg poslovanja i shvatili smo da uključivanjem trgovina u završne krakove naše mreže i u realizaciju planova uređenja možemo stvoriti situaciju u kojoj će svi biti na dobitku,” rekao je Oncu.

Dostava internetskih narudžbi iz skladišta obližnjih trgovina na gradskim periferijama skratit će rok dostave i sniziti njezinu cijenu, uz nižu emisiju ugljika u usporedbi s dostavom iz logističkih centara, dodao je čelnik Ingka grupe.

“Zašto gradnju središnjih skladišnih kapaciteta za online kupnju ne bismo zamijenili dopremom namještaja iz naših prodajnih prostora?”, objasnio je logiku preređenja.

Veliki dio ulaganja bit će usmjeren na automatizaciju skladišta u postojećim trgovinama, dodao je Oncu.

Plan se vremenski poklopio s pojačanim oprezom mnogih tvrtki u okruženju geopolitičkih napetosti, visoke inflacije i oslabljenog povjerenja potrošača. No, Oncu smatra da je pravo vrijeme za takav korak, kada je IKEA u pitanju.

“Slažem se da su izgledi (za osobnu potrošnju općenito) pomalo tmurni. To znači da će kupci tražiti još veće uštede na novcu i vremenu, da će tražiti cjenovno dostupna rješenja, uz dobru kvalitetu, funkciju, dizajn i održivost”, ustvrdio je.

Tijekom pandemije IKEA je bilježila najveću potražnju za namještajem otkada je osnovana jer su ljudi više vremena provodili kod kuće.

U posljednje tri fiskalne godine Ingka je uložila oko 2,1 milijardu eura u nove i postojeće trgovine na 32 tržišta na kojima posluje.

Dio najnovijeg ulaganja bit će fokusiran i na otvaranje novih standardnih trgovina u Rumunjskoj, Kini i Indiji, ali i novih trgovina u gradskim središtima i studija za planiranje na tržištima Kanade, Danske, Italije, Indije, SAD-a i drugih zemalja.

Komentirajte prvi

New Report

Close