Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Icahn slomio Motorolu

Autor: Bernard Ivezić
09. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Uprava pristala podijeliti poslovanje na dvije kompanije i povući tužbe

Osim što je najavilo dijeljenje poslovanja Motorole na dvije kompanije, vodstvo američkog proizvođača mobitela broj jedan pod pritiskom je drugog najvećeg dioničara Carla Icahna pristalo imenovati dva njegova kandidata u Upravu. Dvije su strane povrh toga odbacile i sve međusobne tužbe. Uprava je Motorolino dijeljenje poslovanja na dvije tvrtke obznanila u ožujku nakon što je američka tvrtka četiri uzastopna tromjesečja zaključila gubitkom. Treći po veličini proizvođač mobitela na svijetu Motorola u velikim je problemima nakon što već nekoliko godina na tržište nije uspio izbaciti uspješnog nasljednika popularnog modela Razr. Američku korporaciju Motorolu cijepanje na dvije kompanije sukladno tome očekuje već iduće godine. Jedna bi se kompanija usmjerila na proizvodnju mobilnih uređaja, koja već nekoliko godina zaredom zbog velike konkurencije bilježi pad profitabilnosti, dok bi druga prodavala mrežnu opremu, set-top boxove za kabelske operatere i dvosmjerne ručne radijske uređaje, što je iznimno profitabilan i brzo rastući posao. Naime, Motorola bilježi pad prodaje mobitela već punih godinu dana, a ključan razlog opadajućeg trenda je popularnost Appleova iPhonea i Nokijine serije N. Koliko su veliki problemi američkog proizvođača mobitela najbolje pokazuju njegovi burzovni rezultati gdje je cijena Motoroline dionice pala za 8,3 posto nakon korekcija planova za prvi kvartal ove godine. Inače, Motorola je u četvrtom kvartalu prošle godine zabilježila pad dobiti od 84 posto. Neto dobit kompanije u četvrtom kvartalu 2007. pala je na svega 100 milijuna dolara. Usporedbe radi, u istom razdoblju 2006. bila je šest puta veća i iznosila je 623 milijuna dolara. U tom kvartalu Motorola također bilježi pad prodaje od 18 posto, na 9,65 milijardi dolara. Naime, kompanija je smanjila isporuke pojedinih modela mobitela zbog smanjene potražnje. Tako je u četvrtom kvartalu 2007. Motorola smanjila isporuku modela Razr2 za 38 posto jer su na tržištu bolje prošli modeli njegovih rivala.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Tako je najveći južnokorejski proizvođač mobitela LG Electronics najavio da nauštrb Motorole planira povećati svoj tržišni udio na svjetskom tržištu. LG Electronics smatra da su poteškoće koje trpi Motorola odlična prilika za povećanje vlastitog tržišnog udjela s prošlogodišnjih 7,2 posto, na oko 8,3 posto u 2008. godini. Motorolinu tržišnu poziciju također vrlo agresivno nagrizaju i Nokia i Samsung Electronics. Međutim, Motorolina pozicija i nije tako bezizlazna kako se na prvi pogled čini. Naime, svjetsko tržište mobilnih telefona i dalje bilježi dvoznamenkasti rast, a korisnici su prema posljednjim analizama mobitel počeli doživljavati kao nužnost, a ne luksuz. Tako je istraživanje francuske agencije specijalizirane za telekomunikacijsko tržište, Idate, pokazalo da je u 2007. zabilježen rast prodaje mobilnih uređaja od 12,4 posto, na 1,14 milijardi prodanih uređaja. Na prvome mjestu po prodaji je finska Nokija sa 38 posto tržišnog udjela, a slijedi je Samsung sa 15 posto udjela. Zanimljivo je da je Motorola usprkos svim problemima na trećem mjestu sa 14 posto tržišnog udjela. Nakon magičnog trojca, koji drži dvoznamenkaste udjele, slijede Sony Ericsson na četvrtom mjestu s udjelom u prodaji od 9 posto i LG na petom mjestu s udjelom od 7 posto. Ipak, glavni izazov proizvođačima mobitela je nastavak trenda pada prodaje na godišnjoj razini. Dok je proteklih godina bilo uobičajeno da prodaja mobitela godišnje raste po stopama i do 30 posto, za idućih pet godina planira se rast od svega 8,4 posto godišnje. O tome kako se može boriti protiv takvog trenda najbolje pokazuje primjer Nokije, apsolutnog lidera na tržištima u razvoju gdje ostvaruje iznimnu prodaju svojih modela jeftinijih od 200 kuna. Naime, Nokija je otkrila da je tržište mobitela neosjetljivo na globalna kretanja te da kupci doživljavaju mobitel kao nužnost.

Osim što je najavilo dijeljenje poslovanja Motorole na dvije kompanije, vodstvo američkog proizvođača mobitela broj jedan pod pritiskom je drugog najvećeg dioničara Carla Icahna pristalo imenovati dva njegova kandidata u Upravu. Dvije su strane povrh toga odbacile i sve međusobne tužbe. Uprava je Motorolino dijeljenje poslovanja na dvije tvrtke obznanila u ožujku nakon što je američka tvrtka četiri uzastopna tromjesečja zaključila gubitkom. Treći po veličini proizvođač mobitela na svijetu Motorola u velikim je problemima nakon što već nekoliko godina na tržište nije uspio izbaciti uspješnog nasljednika popularnog modela Razr. Američku korporaciju Motorolu cijepanje na dvije kompanije sukladno tome očekuje već iduće godine. Jedna bi se kompanija usmjerila na proizvodnju mobilnih uređaja, koja već nekoliko godina zaredom zbog velike konkurencije bilježi pad profitabilnosti, dok bi druga prodavala mrežnu opremu, set-top boxove za kabelske operatere i dvosmjerne ručne radijske uređaje, što je iznimno profitabilan i brzo rastući posao. Naime, Motorola bilježi pad prodaje mobitela već punih godinu dana, a ključan razlog opadajućeg trenda je popularnost Appleova iPhonea i Nokijine serije N. Koliko su veliki problemi američkog proizvođača mobitela najbolje pokazuju njegovi burzovni rezultati gdje je cijena Motoroline dionice pala za 8,3 posto nakon korekcija planova za prvi kvartal ove godine. Inače, Motorola je u četvrtom kvartalu prošle godine zabilježila pad dobiti od 84 posto. Neto dobit kompanije u četvrtom kvartalu 2007. pala je na svega 100 milijuna dolara. Usporedbe radi, u istom razdoblju 2006. bila je šest puta veća i iznosila je 623 milijuna dolara. U tom kvartalu Motorola također bilježi pad prodaje od 18 posto, na 9,65 milijardi dolara. Naime, kompanija je smanjila isporuke pojedinih modela mobitela zbog smanjene potražnje. Tako je u četvrtom kvartalu 2007. Motorola smanjila isporuku modela Razr2 za 38 posto jer su na tržištu bolje prošli modeli njegovih rivala.

Tako je najveći južnokorejski proizvođač mobitela LG Electronics najavio da nauštrb Motorole planira povećati svoj tržišni udio na svjetskom tržištu. LG Electronics smatra da su poteškoće koje trpi Motorola odlična prilika za povećanje vlastitog tržišnog udjela s prošlogodišnjih 7,2 posto, na oko 8,3 posto u 2008. godini. Motorolinu tržišnu poziciju također vrlo agresivno nagrizaju i Nokia i Samsung Electronics. Međutim, Motorolina pozicija i nije tako bezizlazna kako se na prvi pogled čini. Naime, svjetsko tržište mobilnih telefona i dalje bilježi dvoznamenkasti rast, a korisnici su prema posljednjim analizama mobitel počeli doživljavati kao nužnost, a ne luksuz. Tako je istraživanje francuske agencije specijalizirane za telekomunikacijsko tržište, Idate, pokazalo da je u 2007. zabilježen rast prodaje mobilnih uređaja od 12,4 posto, na 1,14 milijardi prodanih uređaja. Na prvome mjestu po prodaji je finska Nokija sa 38 posto tržišnog udjela, a slijedi je Samsung sa 15 posto udjela. Zanimljivo je da je Motorola usprkos svim problemima na trećem mjestu sa 14 posto tržišnog udjela. Nakon magičnog trojca, koji drži dvoznamenkaste udjele, slijede Sony Ericsson na četvrtom mjestu s udjelom u prodaji od 9 posto i LG na petom mjestu s udjelom od 7 posto. Ipak, glavni izazov proizvođačima mobitela je nastavak trenda pada prodaje na godišnjoj razini. Dok je proteklih godina bilo uobičajeno da prodaja mobitela godišnje raste po stopama i do 30 posto, za idućih pet godina planira se rast od svega 8,4 posto godišnje. O tome kako se može boriti protiv takvog trenda najbolje pokazuje primjer Nokije, apsolutnog lidera na tržištima u razvoju gdje ostvaruje iznimnu prodaju svojih modela jeftinijih od 200 kuna. Naime, Nokija je otkrila da je tržište mobitela neosjetljivo na globalna kretanja te da kupci doživljavaju mobitel kao nužnost.

Autor: Bernard Ivezić
09. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close