Iako se smatra da su u Hrvatskoj cijene puno veće od onih u susjednim zemljama, prema podacima iz panela maloprodaje agencije za istraživanja Nielsen, cijene u Hrvatskoj slične su onima u Sloveniji.
Tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, te Srbije dosta se razlikuju. Zato jednostavna usporedba cijena nema realne osnove ako se ne stavi u šire ekonomske okvire. Odnosi prosječnih hrvatskih neto plaća i prosječnih neto plaća ostalih zemalja u regiji pokazuju da se kupovna moć bitno razlikuje od zemlje do zemlje. Zbog toga razlike u cijenama ne izgledaju tako drastično. Slovenci koji zarađuju 25 posto više od Hrvata hranu plaćaju skuplje, a Srbi koji zarađuju dvostruko manje od hrvatskih građana imaju niže cijene. Prikaz kupovne moći po kategorijama proizvoda bolji je pokazatelj kupovne moći od obične usporedbe cijena. Na primjer, ako hrvatska prosječna plaća vrijedi 372 pakiranja paste za zube, prosječan Hrvat moći će si priuštiti nešto više pakiranja pasti za zube od Slovenca. U kupnji hrane slovenski građanin moći će kupiti više od hrvatskog.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu