Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Heineken preuzimanjem S&N-a povećao polugodišnju dobit 35%

Autor: Ksenija Končevski
28. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Poskupljenje cijena proizvoda i preuzimanje marke Foster’s i Strongbow cidera uvećali dobit

Nizozemski proizvođač piva broj jedan Heineken i ujedno vlasnik Karlovačke pivovare poslovanje za prvo polugodište završio je skokom neto dobiti od gotovo 35 posto. Odlične rezultate uprava pripisuje poskupljenju cijena piva i preuzimanju marke piva Foster’s i Strongbow cidera (alkoholnog pića od jabuke) nakon akvizicije dijela poslovanja britanskog rivala Scottish & Newcastlea (S&N). Dionice Heinekena su nakon objave rezultata u srijedu na vrijednosti poskočile 2,7 posto, na 32,12 eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Neto dobit u prvom šestomjesečju Heineken je povećao na 407 milijuna nakon 302 milijuna eura koliko je iznosila u istom razdoblju lani. Prihode je u istom razdoblju uvećao 17 posto na 6,41 milijardu eura, priopćili su iz Uprave kompanije sa sjedištem u Amsterdamu. Zadovoljan ostvarenim rezultatima, predsjednik Uprave Heinekena Jean Francois van Boxmeer prokomentirao je da odražavaju konkurentnost nizozemskog pivara unatoč slabljenju svjetskog gospodarstva i skupljih sirovina. Uprava Heinekena u prvom polugodištu bila je prisiljena podignuti cijene piva za 4 posto na svom najvećem tržištu u zapadnoj Europi da bi nadoknadila poskupljenje cijena sirovina, ječma. aluminija i energije. Troškovi sirovina u prvom su polugodištu narasli 15 posto, a toliko će rasti i u drugoj polovici godine, poručuju u Heinekenu. Profitabilnost i dalje pada u toj regiji zbog slabljenja gospodarstva i zabrana pušenja na javnim mjestima koje potrošače odvraćaju od barova. Prodaju piva u zapadnoj Europi u prvom polugodištu je Heineken povećao 25 posto prije svega zahvaljujući preuzimanju dijela poslovanja Scottish & Newcastlea. Dok zasićeno zapadnoeuropsko tržište trpi teškoće zbog velike konkurencije proizvođača piva, vina i drugih alkoholnih pića, Heineken se poput svojih rivala okreće tržištima središnje i istočne Europe te Azije gdje potražnja za pivom i dalje raste. Okončavši tromjesečnu bitku za preuzimanje britanskog rivala S&N-a u suradnji s danskim Carlsbergom krajem siječnja, nizozemski se Heineken priključio trendu konsolidacije u sektoru piva. Heineken i Carlsberg u svibnju su zaključili preuzimanje britanskog pivara S&N-a čije je poslovanje pritom razbijeno. Heinekenu je prema predviđenom planu osim britanskog pripalo poslovanje S&N-a u Irskoj, Portugalu, Finskoj, Belgiji, SAD-u i Indiji, a Carlsbergu osim pune kontrole u ruskoj tvrtki BBH je prešlo poslovanje u Francuskoj, Grčkoj, Vijetnamu i Kini.

Nizozemski proizvođač piva broj jedan Heineken i ujedno vlasnik Karlovačke pivovare poslovanje za prvo polugodište završio je skokom neto dobiti od gotovo 35 posto. Odlične rezultate uprava pripisuje poskupljenju cijena piva i preuzimanju marke piva Foster’s i Strongbow cidera (alkoholnog pića od jabuke) nakon akvizicije dijela poslovanja britanskog rivala Scottish & Newcastlea (S&N). Dionice Heinekena su nakon objave rezultata u srijedu na vrijednosti poskočile 2,7 posto, na 32,12 eura.

Neto dobit u prvom šestomjesečju Heineken je povećao na 407 milijuna nakon 302 milijuna eura koliko je iznosila u istom razdoblju lani. Prihode je u istom razdoblju uvećao 17 posto na 6,41 milijardu eura, priopćili su iz Uprave kompanije sa sjedištem u Amsterdamu. Zadovoljan ostvarenim rezultatima, predsjednik Uprave Heinekena Jean Francois van Boxmeer prokomentirao je da odražavaju konkurentnost nizozemskog pivara unatoč slabljenju svjetskog gospodarstva i skupljih sirovina. Uprava Heinekena u prvom polugodištu bila je prisiljena podignuti cijene piva za 4 posto na svom najvećem tržištu u zapadnoj Europi da bi nadoknadila poskupljenje cijena sirovina, ječma. aluminija i energije. Troškovi sirovina u prvom su polugodištu narasli 15 posto, a toliko će rasti i u drugoj polovici godine, poručuju u Heinekenu. Profitabilnost i dalje pada u toj regiji zbog slabljenja gospodarstva i zabrana pušenja na javnim mjestima koje potrošače odvraćaju od barova. Prodaju piva u zapadnoj Europi u prvom polugodištu je Heineken povećao 25 posto prije svega zahvaljujući preuzimanju dijela poslovanja Scottish & Newcastlea. Dok zasićeno zapadnoeuropsko tržište trpi teškoće zbog velike konkurencije proizvođača piva, vina i drugih alkoholnih pića, Heineken se poput svojih rivala okreće tržištima središnje i istočne Europe te Azije gdje potražnja za pivom i dalje raste. Okončavši tromjesečnu bitku za preuzimanje britanskog rivala S&N-a u suradnji s danskim Carlsbergom krajem siječnja, nizozemski se Heineken priključio trendu konsolidacije u sektoru piva. Heineken i Carlsberg u svibnju su zaključili preuzimanje britanskog pivara S&N-a čije je poslovanje pritom razbijeno. Heinekenu je prema predviđenom planu osim britanskog pripalo poslovanje S&N-a u Irskoj, Portugalu, Finskoj, Belgiji, SAD-u i Indiji, a Carlsbergu osim pune kontrole u ruskoj tvrtki BBH je prešlo poslovanje u Francuskoj, Grčkoj, Vijetnamu i Kini.

U kolovozu lani od njemačkog rivala Radeberger Gruppea Heineken je preuzeo i češkog pivara Krušovice zahvaljujući kojem je tržišni udio sa 5 posto povećao na sadašnjih 9 posto. Krajem ožujka ove godine kupio je i češkog pivara Drinks Union da bi snažnije konkurirao drugopozicioniranom rivalu u Češkoj, InBevu, koji drži 15 posto udjela, a potom je u svibnju objavio i preuzimanje bjeloruske pivovare Rečica zahvaljujući kojoj je nizozemski pivar pojačao poziciju na brzorastućem tržištu Bjelorusije sa 24 posto tržišnog udjela u proizvodnji piva. Danski rival Carlsberg, inače najveći nordijski pivar te vlasnik pivovare u Koprivnici koji je rezultate poslovanja za prvo polugodište objavio prije Heinekena odnosno još početkom kolovoza, neto dobit u tom razdoblju povećao je na 1,2 milijarde kruna (172 milijuna eura) nakon 1,1 milijardi kruna (145 milijuna eura) ostvarenih lanjske godine. Ostvarenje rasta rezultata za prvo polugodište vodstvo Carlsberga također je pripisalo skupljem pivu te većoj prodaji u Rusiji nakon što je pod svoj krov danski pivar pridodao rusko poslovanje S&N-a. Predsjednik uprave Carlsberga Jörgen Buhl Rasmussen nakon objave rezultata je istaknuo da je zahvaljujući svojim snažnim markama piva Tuborg i Baltika bio u mogućnosti poskupiti cijene piva.




Autor: Ksenija Končevski
28. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close