Fotona u travnju počinje prodaju lasera putem svoje tvrtke u Kini

Autor: Poslovni.hr , 30. siječanj 2019. u 22:00
U razvoj lasera uključeni su i liječnici, Foto: PD

Slovenskoj tvornici laserskih sustava za medicinu tržište SAD-a i dalje je najvažnije.

Slovenski proizvođač medicinskih lasera Fotona lani je za 30 posto povećao prodaju ginekoloških lasera u Europi i Aziji. Zadovoljni su i globalnim rastom prodaje zubnih lasera, koja je rasla 23%. Najveće stope rasta prodaje ostvarene su u Americi i Aziji, pri čemu je najveći pad zabilježen na Bliskom istoku zbog promijenjenih političkih i ekonomskih uvjeta, pišu Finance.

Nužna klinička istraživanja

Fotona, sada u vlasništvu europsko-kineskog financijskog fonda AGIC, prošle je godine u Kini preuzela dvije prodajne tvrtke i osnovala podružnicu Fotona Kina, koja će u travnju pokrenuti intenzivne marketinške i prodajne aktivnosti.

 

99posto

proizvodnog programa Fotone čine medicinski laseri

Proizvodnja laserskih medicinskih uređaja čini 99 posto programa Fotone, a ostalo je vojna oprema. Kompanija prodaje uređaje isključivo pod vlastitom robnom markom. Također, sav razvoj je u rukama razvojnog tima u Ljubljani, naravno u suradnji s istraživačkim organizacijama, prije svega u Sloveniji, ali i u inozemstvu. Jedan od najvećih svjetskih proizvođača laserskih sustava za medicinu prilikom njihovog razvoja spaja medicinu i tehnička znanja. Zbog toga su u Fotoni zaposlena tri liječnika i šest doktora, odnosno magistara mikrobiologije. A prije prodaje novih proizvoda moraju provesti klinička istraživanja, ne samo u Sloveniji nego i u svijetu.

U proizvodnom programu Fotona ima laserske uređaje ili sustave za stomatologiju, dermatologiju, kirurgiju i ginekologiju. Prema riječima, Matjaža Lukača, predsjednika Uprave, posebno je važno novo područje minimalno invazivne laserske ginekologije, u čemu je je Fotona vodeća u svijetu. Općenito, kompanija je usmjeren prema razvoju sve pametnijih uređaja, uključujući napredne senzore i robotiku.

Jednake cijene u Kini i SAD-u

Novi vlasnik (ranije je kompanija bila u američkim rukama) odigrao je važnu ulogu u osnivanju tvrtke-kćeri u Kini kroz koju Fotona namjerava prodavati svoje proizvode izravno na kineskom tržištu. Kina je bila drugo najvažnije tržište Fotone iza Sjedinjene Američkih Država. “Ne natječemo se s jeftinijim proizvodima domaćih proizvođača, nego s globalnim proizvođačima, pa iste proizvode prodajemo po sličnoj cijeni na kineskom i na američkom tržištu“, objašnjava Lukač.

Fotona je izrasla iz bivše Iskre Elektrooptike, koja je osim lasera za civilnu uporabu, proizvodila i za vojne svrhe. Nakon proglašenja neovisnosti Slovenije, Iskra Elektrooptika je postala Fotona i ušla je u probleme jer je izgubila kupce za vojni program.

Prvo su se pokušali uhvatiti u koštac diverzifikacijom u sva područja civilne uporabe lasera, a 2004. godine donijeli su stratešku odluku da se usredotoče isključivo na lasere za medicinsku uporabu i da izgrade konkurentsku prednost na vlastitom razvoju i tehnologiji.

Komentirajte prvi

New Report

Close