Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Fiat izdvaja automobilsko poslovanje

Autor: Silvije Tomašević
22. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Fiat bi u Srbiji trebao proizvoditi 200.000 automobila godišnje do 2015. godine

Na čelo Fiata je nakon šest godina predsjedanja Luce Cordere di Montezemola došao ponovno član obitelji Agnelli iako ne nosi to prezime. Unuk Giovannija Agnllija, John Elkann, od srijede je predsjednik Fiata. Upravni odbor primio je sa žaljenjem ostavku dosadašnjeg predsjednika Luce Cordere di Montezemola, koji je vodio tvrtku u njezinim najosjetljivijim trenucima i izvukao je iz krize. Luca Cordero di Montezemolo napušta predsjedništvo, ali ostaje u Upravnom odboru te ostaje predsjednik Ferrarija koji je u sastavu Fiata. Osim toga sada će se više posvetiti novoj tvrtki koju je osnovao zajedno s Diegom Della Valleom, vlasnikom tvrtki cipela koje proizvode modele “Tod’s”, “Hogan” itd., NTV, odnosno vlakova velikih brzina koji će početi prometati 2011. godine. Kada je Montezemolo preuzeo Fiat 2004. godine, obitelj Agnelli nije imala pravog nasljednika poslije smrti Giannija Agnellija. Montezemolo je bio najpogodniji za novo razdoblje jer osim što je uživao povjerenje obitelji i gotovo bio njezin član, iza sebe je imao iskustvo izvlačenja Ferrarija iz krize. Montezemolo za sebe kaže da je zapravo premostio razdoblje od jednog do drugog Agnellija. Inače, ulagači su pozdravili najavu dolaska Johna Elkanna na čelo Fiata, pa je vrijednost dionice te kompanije na Milanskoj burzi porasla za 9 posto, na na 10 eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uzoran unuk
John Elkann, kojem su 34 godine, postao je najmlađi čelnik Fiata u njegovoj povijesti. Sin je Giannijeve kćeri Margherite Agnelli i Alaina Elkanna, novinara i pisca, sina židovskog bankara u Parizu. Par je imao troje djece. Osim Johna tu su još Lapo, poznat po svojem ekstravagantnom životu i ovisnosti o kokainu, te Ginevra, njihova sestra koja se posvetila kulturi. Sve troje su prije talijanskoga naučili francuski i engleski, prošli najbolje škole i sveučilišta. John Elkann je oženjen s Lavinijom Borromeo (plave krvi) s kojom ima dvoje djece, Leonea i Oceana. Osim Montezemola najzaslužniji za izvlačenje Fiata iz krize je Sergio Marchionne, koji ostaje predsjednik Uprave i koji je u srijedu iznio plan razvoja kompanije do 2015. godine. Sergio Marchionne želi izdvojiti automobilski biznis i samostalno ga izlistati na burzi. Automobilska bi industrija trebala činiti svoj dio, odnosno proizvodnja Fiata i Chryslera bi se izdvojila iz grupe ostalih industrijskih aktivnosti (Iveco, Cnh, Teksid, Magneti Marelli, Comau).

Na čelo Fiata je nakon šest godina predsjedanja Luce Cordere di Montezemola došao ponovno član obitelji Agnelli iako ne nosi to prezime. Unuk Giovannija Agnllija, John Elkann, od srijede je predsjednik Fiata. Upravni odbor primio je sa žaljenjem ostavku dosadašnjeg predsjednika Luce Cordere di Montezemola, koji je vodio tvrtku u njezinim najosjetljivijim trenucima i izvukao je iz krize. Luca Cordero di Montezemolo napušta predsjedništvo, ali ostaje u Upravnom odboru te ostaje predsjednik Ferrarija koji je u sastavu Fiata. Osim toga sada će se više posvetiti novoj tvrtki koju je osnovao zajedno s Diegom Della Valleom, vlasnikom tvrtki cipela koje proizvode modele “Tod’s”, “Hogan” itd., NTV, odnosno vlakova velikih brzina koji će početi prometati 2011. godine. Kada je Montezemolo preuzeo Fiat 2004. godine, obitelj Agnelli nije imala pravog nasljednika poslije smrti Giannija Agnellija. Montezemolo je bio najpogodniji za novo razdoblje jer osim što je uživao povjerenje obitelji i gotovo bio njezin član, iza sebe je imao iskustvo izvlačenja Ferrarija iz krize. Montezemolo za sebe kaže da je zapravo premostio razdoblje od jednog do drugog Agnellija. Inače, ulagači su pozdravili najavu dolaska Johna Elkanna na čelo Fiata, pa je vrijednost dionice te kompanije na Milanskoj burzi porasla za 9 posto, na na 10 eura.

Uzoran unuk
John Elkann, kojem su 34 godine, postao je najmlađi čelnik Fiata u njegovoj povijesti. Sin je Giannijeve kćeri Margherite Agnelli i Alaina Elkanna, novinara i pisca, sina židovskog bankara u Parizu. Par je imao troje djece. Osim Johna tu su još Lapo, poznat po svojem ekstravagantnom životu i ovisnosti o kokainu, te Ginevra, njihova sestra koja se posvetila kulturi. Sve troje su prije talijanskoga naučili francuski i engleski, prošli najbolje škole i sveučilišta. John Elkann je oženjen s Lavinijom Borromeo (plave krvi) s kojom ima dvoje djece, Leonea i Oceana. Osim Montezemola najzaslužniji za izvlačenje Fiata iz krize je Sergio Marchionne, koji ostaje predsjednik Uprave i koji je u srijedu iznio plan razvoja kompanije do 2015. godine. Sergio Marchionne želi izdvojiti automobilski biznis i samostalno ga izlistati na burzi. Automobilska bi industrija trebala činiti svoj dio, odnosno proizvodnja Fiata i Chryslera bi se izdvojila iz grupe ostalih industrijskih aktivnosti (Iveco, Cnh, Teksid, Magneti Marelli, Comau).

Izlazi 16 novih modela
Kada će se ta podjela provesti, još nije utvrđeno, ali cilj je posao Fiata s automobilima učiniti konkurentnijim na svjetskom tržištu. Cilj Fiat-Chryslera je 5,5 milijuna proizvedenih automobila u 2014. godini. Predviđeno je 16 novih modela s namjerom većeg prisustva na tržištima Rusije, Kine, Brazila i Sjeverne Amerike. Sergio Marchionne očekuje da Chrysler, koji je bio pred propasti, sa 1,3 dosegne 2,8 milijuna prodanih automobila u roku od pet godina. U Italiji će se proizvodnja automobila povećati sa 676.000 na milijun automobila 2015. godine uz zatvaranje jedne od pet tvornica. U Poljskoj će se 2015. godine proizvoditi 337.000 automobila, a u Srbiji 200.000 automobila. Mnogi Fiatovi modeli proizvodit će se u Chrysleru za američko tržište kao što je Fiat 500 i Nova Alfa Giulia.

Profil kompanije

Prihod od 50 mlrd. eura
Grupa Fiat ima vrlo širok portfelj, godišnji prihod od 50 milijardi eura i zapošljava 190.000 radnika od čega 42,3% u Italiji.

Raznolik portfelj
Fiat ima 188 tvornica – 64 u Italiji, 57 u Europi, 27 u J. Americi, 16 u Sj. Americi i 24 u ostalom dijelu svijeta. Od automobila proizvodi marke Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Fiat Professional, Abarth, Maserati i Ferrari, kamione Iveco, poljodjelske strojeve. Ima izdavačku kući i list La Stampu i marketinšku tvrtku Publikompass.

Automobili najunosniji
Od automobilske industrije ostvaruje 56,2 posto prihoda, 20,1 posto od poljodjelskih i građevinskih strojeva.

Autor: Silvije Tomašević
22. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close