Na čelo Fiata je nakon šest godina predsjedanja Luce Cordere di Montezemola došao ponovno član obitelji Agnelli iako ne nosi to prezime. Unuk Giovannija Agnllija, John Elkann, od srijede je predsjednik Fiata. Upravni odbor primio je sa žaljenjem ostavku dosadašnjeg predsjednika Luce Cordere di Montezemola, koji je vodio tvrtku u njezinim najosjetljivijim trenucima i izvukao je iz krize. Luca Cordero di Montezemolo napušta predsjedništvo, ali ostaje u Upravnom odboru te ostaje predsjednik Ferrarija koji je u sastavu Fiata. Osim toga sada će se više posvetiti novoj tvrtki koju je osnovao zajedno s Diegom Della Valleom, vlasnikom tvrtki cipela koje proizvode modele “Tod’s”, “Hogan” itd., NTV, odnosno vlakova velikih brzina koji će početi prometati 2011. godine. Kada je Montezemolo preuzeo Fiat 2004. godine, obitelj Agnelli nije imala pravog nasljednika poslije smrti Giannija Agnellija. Montezemolo je bio najpogodniji za novo razdoblje jer osim što je uživao povjerenje obitelji i gotovo bio njezin član, iza sebe je imao iskustvo izvlačenja Ferrarija iz krize. Montezemolo za sebe kaže da je zapravo premostio razdoblje od jednog do drugog Agnellija. Inače, ulagači su pozdravili najavu dolaska Johna Elkanna na čelo Fiata, pa je vrijednost dionice te kompanije na Milanskoj burzi porasla za 9 posto, na na 10 eura.
Uzoran unuk
John Elkann, kojem su 34 godine, postao je najmlađi čelnik Fiata u njegovoj povijesti. Sin je Giannijeve kćeri Margherite Agnelli i Alaina Elkanna, novinara i pisca, sina židovskog bankara u Parizu. Par je imao troje djece. Osim Johna tu su još Lapo, poznat po svojem ekstravagantnom životu i ovisnosti o kokainu, te Ginevra, njihova sestra koja se posvetila kulturi. Sve troje su prije talijanskoga naučili francuski i engleski, prošli najbolje škole i sveučilišta. John Elkann je oženjen s Lavinijom Borromeo (plave krvi) s kojom ima dvoje djece, Leonea i Oceana. Osim Montezemola najzaslužniji za izvlačenje Fiata iz krize je Sergio Marchionne, koji ostaje predsjednik Uprave i koji je u srijedu iznio plan razvoja kompanije do 2015. godine. Sergio Marchionne želi izdvojiti automobilski biznis i samostalno ga izlistati na burzi. Automobilska bi industrija trebala činiti svoj dio, odnosno proizvodnja Fiata i Chryslera bi se izdvojila iz grupe ostalih industrijskih aktivnosti (Iveco, Cnh, Teksid, Magneti Marelli, Comau).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu