Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crnogorci počeli graditi autocestu do Hrvatske

Autor: Milan Šćekić
08. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Radnici austrijske kompanije Porr počeli su u Crnoj Gori gradnju najteže dionice na putu Žabljak – Risan. Riječ je o prometnici koja je od strateške važnosti u povezivanju sjevernog s primorskim dijelom Crne Gore i dalje prema Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U pitanju je posao koji se odnosi na završne radove u tunelu Ivica te izgradnju 12 kilometara duge dionice do Žabljaka. Vrijednost tog pothvata je 21 milijun eura s predviđenim rokom završetka za 20 mjeseci. Zbog teškog terena i problema u organizaciji probijanje tunela Ivica, dugog 2,2 kilometara, trajalo je punih pet godina. Slično je bilo i s radovima na ostalim dijelovima dionice koja se počela graditi još 1995. godine. Vlada Crne Gore ove godine odredila je tu prometnicu, dugu oko 120 kilometara, kao prioritetnu. Tunel Ivica i dionica do Žabljaka nalaze se na visini od čak 1450 metara i sigurno je da će se započeti radovi odvijati u teškim uvjetima, posebno zbog toga što će građevinska sezona biti znatno kraća. U austrijskoj kompaniji kažu da će raditi najvjerojatnije do kraja studenoga, dok temperature ne padnu ispod minus deset stupnjeva. U Porru računaju da će do tada završiti oblogu u tunelu u dužini od 500 metara i da će obaviti proboj kroz teško pristupačan teren na čitavoj trasi do Žabljaka. Do kraja tekućeg mjeseca bit će završen natječaj za dionicu od tunela Ivica do Šavnika čija je dužina 11 kilometara. Ta dionica počet će se graditi na proljeće. Kad bude gotova, autocesta će skratiti sadašnje rastojanje između dva crnogorska planinska centra za 24 kilometra.

Radnici austrijske kompanije Porr počeli su u Crnoj Gori gradnju najteže dionice na putu Žabljak – Risan. Riječ je o prometnici koja je od strateške važnosti u povezivanju sjevernog s primorskim dijelom Crne Gore i dalje prema Hrvatskoj.

U pitanju je posao koji se odnosi na završne radove u tunelu Ivica te izgradnju 12 kilometara duge dionice do Žabljaka. Vrijednost tog pothvata je 21 milijun eura s predviđenim rokom završetka za 20 mjeseci. Zbog teškog terena i problema u organizaciji probijanje tunela Ivica, dugog 2,2 kilometara, trajalo je punih pet godina. Slično je bilo i s radovima na ostalim dijelovima dionice koja se počela graditi još 1995. godine. Vlada Crne Gore ove godine odredila je tu prometnicu, dugu oko 120 kilometara, kao prioritetnu. Tunel Ivica i dionica do Žabljaka nalaze se na visini od čak 1450 metara i sigurno je da će se započeti radovi odvijati u teškim uvjetima, posebno zbog toga što će građevinska sezona biti znatno kraća. U austrijskoj kompaniji kažu da će raditi najvjerojatnije do kraja studenoga, dok temperature ne padnu ispod minus deset stupnjeva. U Porru računaju da će do tada završiti oblogu u tunelu u dužini od 500 metara i da će obaviti proboj kroz teško pristupačan teren na čitavoj trasi do Žabljaka. Do kraja tekućeg mjeseca bit će završen natječaj za dionicu od tunela Ivica do Šavnika čija je dužina 11 kilometara. Ta dionica počet će se graditi na proljeće. Kad bude gotova, autocesta će skratiti sadašnje rastojanje između dva crnogorska planinska centra za 24 kilometra.

Autor: Milan Šćekić
08. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close