Japanski automobilski div Nissan objavio je planove za ukidanje dodatnih 11.000 radnih mjesta širom svijeta, kako prenosi japanska televizija NHK, a izvještava The Sun. Ova vijest dolazi samo nekoliko mjeseci nakon što je tvrtka već najavila rezanje oko 9.000 pozicija. Ukupno smanjenje od gotovo 20.000 radnih mjesta posljedica je, kako se navodi, snažne konkurencije i poteškoća s kojima se marka suočava na automobilskom tržištu.
Prošle godine, Nissan je zabilježio pad profita od čak 70 posto, upozoravajući tada na moguća smanjenja broja zaposlenih i obujma proizvodnje. Ovi rezovi obuhvaćaju i oko 6.000 radnih mjesta u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, a očekuje se da će ukupno biti pogođeno 15 posto cjelokupne radne snage tvrtke.
Tvrtka aktivno traži novog industrijskog partnera nakon što je smanjila opseg svog saveza s francuskim Renaultom te nakon neuspjelog pokušaja spajanja s japanskim konkurentom Hondom u veljači. Nissan je zasad odbio komentirati najnovije izvještaje, a glasnogovornik britanskog ogranka tvrtke nije mogao odmah potvrditi navode.
Izazovi na ključnim tržištima
Poteškoće s kojima se Nissan suočava povezuju se s drastičnim padom tržišnog udjela u Kini, gdje su njihovi automobili nekada bili izuzetno profitabilni. Prodaja je u toj zemlji u posljednje četiri godine pala za više od polovice.
Dodatni problem predstavlja i sporiji razvoj električnih modela vozila kod Nissana i drugih japanskih proizvođača, zbog čega zaostaju za kineskim konkurentima poput BYD-a, Cheryja i Geelyja. Spomenuti kineski trojac posljednjih je godina lansirao iznimno popularna električna i hibridna vozila. Novi šef Nissana u Kini, Stephen Ma, prošlog je mjeseca izjavio: “Iskreno govoreći, kineski brendovi bili su prebrzi.”
Felipe Munoz, automobilski analitičar u tvrtki Jato Dynamics, za The Telegraph je izjavio: “Djelomično je to rezultat vanjskih čimbenika koji pogađaju i druge proizvođače automobila, ali djelomično je to i zbog njihovih vlastitih linija proizvoda. One nisu usklađene s onim što potrošači danas kupuju.”
Posljedično, Nissan bilježi slabije rezultate na svim tržištima na kojima posluje, dok kineski konkurenti sve više ugrožavaju njegovu prodaju u regijama poput jugoistočne Azije. Očekuje se da će tvrtka u utorak potvrditi svoje gubitke za financijsku godinu 2024.-2025.
Oproštaj od ikone i tračak nade
Ove vijesti dolaze nekoliko mjeseci nakon što se marka oprostila od jednog od svojih najlegendarnijih modela. GT-R R35, od milja zvan Godzilla, koji je prvi put predstavljen na Salonu automobila u Tokiju 2007., u veljači je posljednji put sišao s proizvodne trake. Međutim, čelnik tvrtke nedavno je u emotivnoj poruci kupcima i obožavateljima poručio da će se “bez sumnje vratiti”.
Suočen s brojnim izazovima, od pada prodaje do kašnjenja u ključnom segmentu električnih vozila, Nissan se nalazi na prekretnici. Predstojeće razdoblje bit će ključno za strategiju oporavka i povratak na staze stare slave.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu