Uz financijsku pomoć ICT je ponudio ono najvrednije – svoja znanja i tehnologiju

Autor: Bernard Ivezić , 10. svibanj 2020. u 22:00
Goran Car, glavni direktor Combisa, tvrtke koja je donirala svoj chatbot VITA za educiranje javnosti o koronavirusu

ICT tvrtke radile Zaklade, slale avione, nudile tehnologiju i na druge načine pomogale svoju zajednicu pogođenju potresom i pandemijom koronavirusa.

Telekomi i IT kompanije u Hrvatskoj u protekla su dva mjeseca pandemije korone i najrazornijeg potresa u Zagrebu unazad 140 godina, pomogle bolnice, humanitarne udruge, Crveni križ, Službu 113, vatrogasce, škole, svoje korisnike, ali i vlastite zaposlenike. Hrvatski telekom je za svoje zaposlenike, čiji su domovi bili pogođeni potresom, osigurao financijsku pomoć kroz HT-ovu “Zakladu Prijatelj”.

A1 Hrvatska je sve svoje zaposlenike sa zdravstvenim rizikom, a koji nemaju mogućnost rada od doma, poslao kući uz oslobođenje od obveze rada i punu plaću do daljnjega. Infobip je zaposlenicima koji su se nalazili u inozemstvu, a nisu se zbog lockdowna mogli vratiti u Hrvatsku u vlastitom aranžmanu, sam osigurao povratak u Hrvatsku. Tako je po jednog zaposlenika u Italiju poslao manji avion, a organizirao je i hitan povratak dvoje zaposlenih iz Hrvatske u Kolumbiju. Ericsson Nikola Tesla je financijski pomogao svojih tridesetak zaposlenika koji su u potresu u Zagrebu pretrpjeli materijalnu štetu.

Inače, upravo je u toj kompaniji bio zaposlenik koji je imao tu nesreću da bude prvi oboljeli u Hrvatskoj od COVID-19. U Ericsson NT kažu da su nakon toga započeli s radom od doma i karantenom za sve zaposlenike koji su bili u blizini tog zaposlenika te time započeli šire mjere koje sada provode svakodnevno.

“U ovom trenutku i dalje velika većina zaposlenika koristi opciju rada od kuće, a zaposlenicima, čija je nazočnost u radnim prostorima nužna za kontinuitet poslovanja, osigurana su sva potrebna zaštitna sredstva i oprema odnosno sigurni uvjeti rada”, kažu u Ericssonu NT.

Jedna od najvećih IT kompanija u Hrvatskoj pomogla je i široj zajednici. Njeni su se inženjeri uključili u proizvodnju, odnosno 3D printanje adaptera za Croresp. Riječ je o hrvatskom respiratoru koji se sastoji od ronilačke maske za cijelo lice na koju se, pomoću adaptera, montira standardni medicinski filter i tako u potpunosti štiti od koronavirusa. Klinici za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević” u Zagrebu kompanija je donirala IT opremu. Na sličan su način pomogli i Nastavni zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”, a uključili su se i u dvije inicijative.

“Na 3D printerima u Zagrebu i Splitu zaposlenici su počeli printali nosače za vizire za zaštitu medicinskog osoblja. U početku smo se uključili kao dio studentske akcije, a potom smo, budući da je kompanija odobrila budžet za nabavku materijala krenuli i samostalno proizvoditi cijele vizire, te ih, u dogovoru sa zdravstvenim radnicima, isporučivati tamo gdje je najpotrebnije”, kažu u Ericssonu NT.

Combisu, tvrtki kćeri Hrvatskog telekoma, te u Infobipu uključili su se u pomoć borbi protiv koronavirusa s tehnologijom. Combis je svoj chatbot VITA, koji educira javnost o koronavirusu donirao preko internetskih stranica Tportala, Bjelovar.hr-a i Koronavirus.Dalmacija.hr-hr.

Goran Car, glavni direktor Combisa kaže da im je želja bila pružiti javnosti osnovne informacije o koronavirusu, a ističe da su chatbot razvili u svega tjedan dana. Dodaje da su se posebno posvetili i brizi za zaposlenike.

10

dana trebalo je HT-u da posve reorganizira poslovanje i uvede novi operativni model kako bi se prilagodili radu uslijed ograničenja zbog epidemije

“Uz radionice poput Power Break, Work Life Blend, Optimizam, Snage za otpornost i podržavajući odnosi, Mindfulness za oporavak, zaposlenicima su na raspolaganju i psiholozi te NLP praktičari s kojima mogu povjerljivo razgovarati o temama poput povećanja radne učinkovitosti, produktivnosti, suočavanja s izazovima povezanim s radom od kuće, motivacije, asertivne komunikacije, davanja feedbacka i postavljanja ciljeva”, kaže Car.

Infobipova suradnja na chatbotu Andrija doživjela je čak i službenu podršku Vlade. Najveća softverska kompanija u Hrvatskoj donirala je svoju globalnu komunikacijsku platformu Ministarstvu zdravstva kako bi chatbot Andriju povezala s WhatsAppom. Inače, Infobip na sličnim projektima surađuje s više od 15 ministarstava zdravstva u Europi, Aziji, Africi i na Bliskom Istoku.

“Opću bolnicu Pula donirali smo s četiri napredna mehanička respiratora, monitora vitalnih funkcija, UZV-a i CPAP uređaja vrijedna više od 600 tisuća kuna, a osim novčanih donacija, tvrtka je donirala i informatičku opremu dvjema školama u Vodnjanu i Žminju da bi olakšali lakše praćenje online nastave”, kažu u Infobipu. King ICT je, uz povećanje raznih donatorskih aktivnosti, pomogao i inicijativu njihove zaposlenice Dijane Uljarević, koja se uključila u akciju snimanja Zagreba nakon razornog potresa u kojem je materijalna šteta premašila 42 milijarde kuna.

“Kolegici smo ustupili naš dron Planet IX, jer se, kao geodetkinja, odazvala pozivu za volontersko snimanje zagrebačkih građevina nakon potresa, tako da je svoje slobodne dane provela među ruševinama, a sve kako bi pridonijela sigurnosti građana”, kažu Kingu.

GDi grupa, tvrtka koja je krajem prošle godine kroz pomoć žrtvama potresa u Albaniji napravila najveću humanitarnu akciju neke domaće tvrtke na međunarodnom planu, snažno se uključila i u pomoć građanima Hrvatske. Pomogla je svojim geoinformacijskim rješenjima, kako u slučaju potresa u Zagrebu, tako i u slučaju lakšeg praćenja pandemije koronavirusa.

GDi je, naime, omogućio svim statičarima koji su pregledavali građevine po Zagrebu nakon potresa da taj svoj posao digitaliziraju, odnosno da umjesto olovkom i papirom sve obavljaju preko mobitela i u cloudu.

Za to su napravili Koronavirus portal i mobilnu aplikaciju za procjenitelje šteta nakon potresa u Gradu Zagrebu. Kroz to je GDi pomogao i zagrebačkim vatrogascima da skrate rokove za intervencije i efikasnije upravljaju s 5 vatrogasnih postaja, 57 dobrovoljnih vatrogasnih društava i više od 2500 operativnih vatrogasaca s 200 vozila na području grada Zagreba.

No, GDi je time pomogao i građanima i tvrtkama u Zagrebu, jer su dobili online alate pomoću kojih mogu analizirati situaciju po pitanju korone i obnove grada.

U pozadini svih ovih tehnoloških inicijativa bila je pak infrastruktura operatera i brendova u okviru grupe Hrvatski telekom i A1 Hrvatska, kao i Tele2, Optima telekoma, Terrakoma i Odašiljača i veza, a koja je unatoč značajnom povećanju opterećenja nastavila funkcionirati kvalitetno i omogućila da se život i rad, unatoč pandemiji, odvijaju svojim tokom. U Hrvatskom telekomu ističu da su ponosni što su u datim okolnostima uspjeli pomoći društvu ne samo tehnički i financijski.

Povezanost kao imperativ

“Ponosni smo na hrabro medicinsko osoblje, ali i na to što smo našim privatnim i poslovnim korisnicima omogućili smo da ostanu povezani i da uspješno obavljaju rad od kuće. Zatim što smo u manje od 10 dana u potpunosti reorganizirali poslovanje i uveli novi operativni model, na činjenicu da su zaposlenici zadovoljni i zahvalni na mogućnosti da mogu nesmetano raditi od kuće, kao i na najviše mjere i standarde zaštite naših kolegica i kolega na terenu, naših više od 700 tehničara koji su uistinu ‘tihi’ heroji, kao i na naše djelatnike u poslovnicama otvorenim od 27. travnja”, kažu u HT-u.

Dodaju da su donirali četiri milijuna kuna Klinici za infektivne bolesti dr. Fran Mihaljević. Nadalje, u sklopu borbe protiv koronavirusa dodijelili su i besplatne 0800 brojeve Crvenom križu i KBC-u Zagreb. Također, povećali su brzine interneta za brojne bolnice, gradove i županije te tvrtke koje pružaju javne usluge. Paralelno, svim poslovnim i privatnim korisnicima u više su navrata dali dodatne pogodnosti poput besplatnog mobilnog internet prometa, besplatno korištenje kolaboracijskih alata i webinara te dodatnih televizijskih kanala i sadržaja. Usto, svim školarcima dali su besplatan internetski pristup programu “Škola za život“, a u MAXtv Videoteci i Tportalu omogućili su korištenje usluge instrukcije.tv.

“Kako bi školarci lakše pratili nastavu putem televizije uključena je i besplatna Snimalica na HRT3 i Sportskoj televiziji”, kažu u HT-u. A1 Telekom je krajem ožujka Kliničkoj bolnici Dubrava, primarnom, internističkom respiratornom centru u doba epidemije koronavirusa donirao je medicinsku opremu nužnu za brzu instalaciju i priključak najtežih pacijenata na terapiju kisikom u vrijednosti od 1.5 milijuna kuna. Tim je povećan njen kapacitet sa 100 mobilnih priključaka za medicinske plinove, IT i strujno napajanje te dozatore koji omogućuju preciznu terapiju kisikom te opremu za praćenje stanja najtežih pacijenata.

Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije u A1 Hrvatska kaže da su, usto, Službi 113 ustupili prostore A1 Službe za korisnike kao i svu potrebnu infrastrukturu za preuzimanje poziva dok njihovi prostori nisu sanirani i vraćeni u funkciju. Dodaje da su podržali i inicijativu volontera koji su se organizirali pod nazivom “Jedni za druge” dodijelivši im besplatni broj telefona 0800 900 890 na koji građani kojima nije preporučljivo da izlaze iz svojih domova, odnosno starije osobe, osobe u samoizolaciji te kronični bolesnici, mogu naručiti dostavu potrebnih namirnica i lijekova.

“Otvaranjem besplatnog broja telefona podržali smo i Fond 5.5 koji je pokrenula Zaklada Solidarna za financijsku pomoć u obnovi Petrove bolnice u Zagrebu i domova građana oštećenih u potresu. Građevinskim stručnjacima volonterima, udruženim u inicijativu Hrvatski centar za potresno inženjerstvo donirali smo dodatnu komunikacijsku opremu za lakši rad na terenu, a komunikacijski smo podržali i psihološko društvo i njihovim volonterima koji rade na telefonima za pružanje psihološke pomoći građanima u vrijeme pandemije koronavirusa, a potom i potresa”, kaže Skender.

Bonusi djelatnicima

Dodaje da su pravovremenom akcijom svojih stručnjaka nakon potresa u Zagrebu brojnim ključnim institucijama, kao što su bolnice, omogućili besprekidno funkcioniranje, povećanje kapaciteta i spajanje na nove lokacije.

“Osim brige o potrebama korisnika u ovo izazovno vrijeme, briga za zdravlje i sigurnost naših zaposlenika najveća je nit vodilja u poslovanju. Tako smo osim redovnih godišnjih bonusa koje smo isplatili zaposlenicima u ožujku, isplatit će se i dodatni bonus za zaposlenike koji su iznimno doprinijeli svojim radom u ovim izvanrednim okolnostima te smo se posebno solidarizirali s zaposlenicima kojima su u potresu oštećeni domovi te smo im pružili razne oblike pomoći koja im je u tom trenutku bila najpotrebnija”, kaže Skender. U Tele2 kažu da su uslijed izbijanja pandemije bolesti COVID-19, s nekoliko humanitarnih akcija pružili podršku zajednici.

“Ističemo pomoć novog vlasnika Tele2, United Grupe koja je podržala hrvatski zdravstveni sustav donacijom medicinske opreme vrijedne oko 3,5 milijuna kuna i to Ravnateljstvu civilne zaštite MUP-a, koje je zatim raspoređuje zdravstvenim ustanovama prema potrebama za prevenciju i liječenje oboljelih od koronavirusa”, kažu u Tele2. Dodaju da je United Grupa tijekom višetjedne isporuke vrijedne opreme surađivala s vladama zemalja u regiji, uz podršku lokalnih tvrtki koje posluju unutar grupe.

Dodaju da su Hrvatskom Crvenom križu donirali više od 60.000 kuna za hranu i druge potrepštine, a Javnoj vatrogasnoj postrojbi Zagreba donirali su bespilotnu letjelicu i mobilni telefon za njezino korištenje. Naime, dron kojeg je Tele2 u tradicionalnoj DRONaciji ranije donirao JVP-u Zagreb, uništen je prilikom pomaganja građanima nakon potresa u Zagrebu.

“Imajući na umu važnost povezanosti i komunikacije u izvanrednim okolnostima u kojima smo fizički razdvojeni jedni od drugih, svim našim korisnicima smo omogućili besplatne gigabajte podatkovnog prometa. Učenicima i nastavnicima koji nisu bili dio projekta Škola za život smo od samog početka osigurali besplatni podatkovni promet za korištenje nastavnih sadržaja u CARNETovoj mreži, te omogućili korištenje ove pogodnosti za vrijeme trajanja nastave na daljinu”, kažu u Tele2.

Ističu da im je cilj bio i zadržati sva radna mjesta. “S ponosom ističemo da nam je to unatoč svim izazovima uspjelo. Štoviše, ne samo da smo zadržali sva postojeća radna mjesta, nego je naš tim narastao za čak 13 novih djelatnika”, naglasili su u Tele2 te kažu da su zahvaljujući snažnim ulaganjima proteklih godina u modernizaciju mreže, a naročito u 2019. godini kada su uložili 166 milijuna kuna, bili spremni podnijeti opterećenje prometom koje je uslijedilo zbog mjera karantene. U Optima telekomu kažu da su svim zaposlenicima, kojima to uvjeti dopuštaju, tijekom pandemije omogućili rad od kuće. Uz stalno dostupnu potporu svih oblika, naglašavaju da su zaposlenicima teško pogođenim potresom u Zagrebu isplatili i novčanu potporu

“Tijekom proteklih tjedana Optima je i svojim korisnicima nastojao barem malo olakšati vrijeme koje su intenzivno provodili kod kuće kroz veliki broj TV sadržaja bez naknade te omiljene premijerne filmske pakete, besplatne filmove u videoteci i povećanje kapaciteta Snimalice bez dodatne naknade”, zaključuju u Optimi.

Komentirajte prvi

New Report

Close