U autoindustriju nakon Googlea ušli Apple i Sony

Autor: Bernard Ivezić , 15. veljača 2015. u 22:01
Autonomna vožnja privlači velike tehnološke tvrtke/FOTOLIA

Google pak nailazi na snažne otpore u industriji jer želi podatke o vozačima i vožnji prodavati osiguravateljskim kućama.

Apple i Sony odlučili su krenuti Googleovim stopama i početi razvijati vlastite automobile i popratne tehnologije.

Sony je za 842 tisuće dolara kupio dva posto udjela u ZMP-u, japanskom startupu koji razvija robotska vozila. Shigeo Ohba, izvršni direktor Sonyjevog poslovanja sa video senzorima kaže da do sredine 2020-tih kad se očekuje da će samovozeći automobili postati uobičajeni na cestama, Sony želi postati globalni najveći isporučitelj video-senzora. "Do 2020. očekujemo da će se potražnja za kamerama za vozila utrostručiti na 102 milijuna komada godišnje, a zatim nastaviti značajno povečavati", kaže Ohba. Sony trenutačno drži 40 posto tržišta CMOS čipova koji se ugrađuju, između ostaloga, i u Appleov iPhone. Slijede ga kalifornijski OmniVision i korejski Samsung.

 

25mlrd.

dolara do 2020. biti će vrijedno tržište tehnologije samovozećih vozila

Vijesti o Appleovom ulasku u auto industriju zasad su neslužbene. The Financial Times javlja da kompanija traži robotičare usmjerene na auto industriju. Apple je, navodno, pokrenuo projekt Titan kojem je cilj stvoriti prvi samovozeći električki automobil koji bi nosio Appleov logotip. Prema informacijama do kojih je došao The Financial Times kompanija na tom projektu već zapošljava nekoliko stotina inženjera. Oni se nalaze nedaleko središnjice u Cupertinu u Kaliforniji. Analitičari Exane BNP Paribasa procjenjuju da Apple može zaraditi ne samo na prodaji vlastitog automobila već i na tehnologijama za autonomnu vožnju.

Naime, Exane BNP Paribas očekuje da će do 2020. to tržište vrijediti 25 mlrd. dolara i da će te tehnologije, odnosno inteligencija koju će donositi, predstavljati ključnu razliku između modela automobila. "Ovo je softverska igra u kojoj je se sve vrti oko autonomne vožnje", tvrde u Exane BNP Paribasu. Apple već tajno razgovara sa velikim dobavljačima automobilske proizvodnje. Jedan od njih, kako se neslužbeno doznaje, je Magna Steyr iz Graza. Riječ je velikom dobavljaču za BMW grupu. Lani je kompanija objavila da je iz svog pogona isporučila milijunto vozilo za BMW grupu. Magna Steyr radi na modelima BMW X3, te MINI Cooper Countryman i MINI Cooper Paceman.

Krajem prošle godine austrijska tvrtka se uključila u rad poslovnog inkubatora Techstars Mobility, koji u partnerstvu s gradom Detroidom, Techstarsom, Fordom i Verizon Telematicsom podupire inovativne startupe u automobilskoj industriji. Prije desetak dana kupila je Philipsovo poslovanje u području bežičnog punjenja, elektroničkog kokpita i niza elektro-mehaničkih auto djelova. Google pak nailazi na snažne otpore u industriji. Dailmerov šef upozorio ga je da žele surađivati, ali da ne mogu dobiti podatke o vozaču i vožnji. Google, naime, razmatra mogućnost zarade na prodaji tih podataka osiguravateljima.

Komentirajte prvi

New Report

Close