‘Trebamo data-driven kompanije’

Autor: Bernard Ivezić , 06. lipanj 2018. u 22:01
Oracle je danas najveći data broker u svijetu, ističe Tadić/Davor Puklavec/PIXSELL

Data-brokeri, tvrtke su koje u pozadini skupljaju podatke o korisnicima i objedinjuju ih, to tržište vrijedi 50 mlrd. $.

Oracle se pretvorio u najvećeg data brokera na svijetu, istaknuo je u srijedu u Zagrebu na godišnjem Oracle Innovation Technologies samitu direktor tvrtke Oracle Hrvatska Marin Tadić.

Data brokeri ili informacijske kompanije su manje vidljivi igrači na tržištu koji skupljaju iz različitih kanala informacije o korisnicima različitih usluga. I dok su mnoge tvrtke u Hrvatskoj, posebno otkako je u EU prije desetak dana stupila na snagu GDPR regulativa koja financijski kažnjava krivo korištenje osobnih podataka građana, gotovo stopirale sve akcije u tom području, Tadić ističe da su potpuno sukladni GDPR-u. Odmah je pokazao i kako te informacije izgledaju.

 

Tadić

To su tvrtke koje pogone podaci i one su budućnost razvoja biznisa.

"Mnoge kompanije o vama skupljaju podatke poput kartičarskih kuća ili Googlea i Facebooka i znaju sve o vama u svojoj domeni, ali postoji niz kompanije koje su data brokeri koje objedinjuju te podatke, a posluju na tržištu vrijednom 50 milijardi dolara", naglašava Tadić. Prema podacima Fine, Oracle Hrvatska je u 2017. imao rast prihoda od tri posto na 125,6 milijuna kuna. Neto dobit pala je za 94 posto na 332 tisuće kuna zbog, kako se navodi u izvješću, povećanja troškova licencije povezanom društvu.

Tadić nije komentirao aktualno poslovanje već više budući smjer kompanije. Novu ulogu Oraclea, najpoznatijeg po proizvodnji baza podataka i poslovnog softvera, posebno u cloudu, opisao je kroz danas najčešće spominjane pojmove kad je riječ o budućem razvoju biznisa: inovacije i data-driven kompanije, koje pogone podaci. Za inovacije kaže da bi ih prvo trebalo tražiti u ladicama i preformatiranju nekih stvari s kojima su se poduzetnici već bavili.

 

125 milijuna

kuna prihod tvrtke Oracle Hrvatska u 2017., prema podacima Fine

Podsjetio je da smo u jeku petog vala ekonomije, kad najveće disrupcije radi Tesla. "Ali treba se sjetiti da je prvi električni automobil napravljen u Mađarskoj sredinom 19. stoljeća. Problem ni tad nije bio motor već baterije. Električni auti proizvodili su se i u 20. stoljeću. No, e-vozila i big data su danas moderni i zato treba vidjeti što ste radili dosad i možda ostavili u ladici i zaboravili", kaže Tadić.

Za data brokere kaže da jašu na nadolazećem šestom ekonomskom valu. Ističe da se u Njemačkoj, gospodarski najjačoj državi EU, analizira naslijeđe Karla Marxa i pokušava iz tog iščitati budući razvoj kapitalizma. Dodaje da je u startu kapitalizam, u nedostatku strojeva, bio temeljen na robovlasništvu. U međuvremenu, kako smo pronalazili nove pogone i činili strojeve sve pametnijima, idemo prema tome da će strojevi budućnosti raditi bez ljudske intervencije ili će to činiti u jako maloj mjeri. "Postkapitalizam će biti u ljudima koji razumiju procese, imaju informacije i znanje, a to dovodi do priče o tome da imamo data-driven kompanije", zaključuje Tadić.

Komentirajte prvi

New Report

Close