Do prije desetak godina mnogi su se pitali koja je razlika između telekomunikacijske i informatičke kompanije. Onda je posljednjih nekoliko godina Facebook s više od 1,4 milijuna korisnika u Hrvatskoj, mogućnošću SMS-anja, MMS-anja i telefoniranja unutar Facebook Messengera te suštinski-informatičkom perspektivom prema komunikaciji, pokazao da su te razlike danas vrlo tanke, gotovo nevidljive iz kuta potrošača. Informatički supstituti za kapitalne telekom usluge prisilili su telekomunikacijske kompanije globalno pa tako i u Hrvatskoj da uđu u IT.
Koliko su komunikacijski dinosauri zagrizli u IT možda najbolje ukazuje činjenica da je najveći telekom u Hrvatskoj, Hrvatski telekom, sada vlasnik najvećeg domaćeg sistemskog integratora i jedne od najvećih hrvatskih IT kompanija, Combisa. A ni Combis više nije mali, novi izazivač. Ova kompanija, koja zapošljava više od 350 IT stručnjaka, u 2015. zabilježila je rast od 17,5% na 595,02 milijuna kuna prihoda i neto dobit od 15,1 milijun kuna. Taj rast nije rezultat ni ponude usluga kakve imaju Facebook i WhatsApp, ni nadogradnje klasične telekom ponude, već širenja u potpuno nova područja kojima su se dosad bavile kompanije poput IBM-a, Microsofta, Oraclea i drugih američkih softverskih divova koji su bili prisutni u specifičnim IT nišama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Neto dobit Combisa je 2,5% od prihoda što je lošije nego što rade supermarketi. Neš ti IT-a
Uključite se u raspravu