Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tehnologiju hrvatskog startupa koristit će australski Fox sports

Autor: Objava za medije
19. travanj 2013. u 15:34
Podijeli članak —
Press foto

Stype kit spaja automatizaciju upravljanja krana za kameru i proširenu stvarnost.

'Za klasičnu upotrebu krana potrebno je minimalno dvoje operatera. Jedna osoba pomiče ruku krana dok druga pomiče glavu kamere i podešava druge parametre. Idealno, za podešavanje fokusa bi bilo dobro imati treću osobu. Da bi netko bio sposoban proizvesti tehnički i umjetnički korektne pokrete kranom potrebne su godine iskustva i prakse. Nije jednostavno upravljati skupom kamerom koja se nalazi na ruci krana duljine 3-4 metra (kran je modularan pa se može produžiti do željene dužine), istovremeno paziti da je objekt snimanja u kadru te da je podešen fokus i sve to svaki put napraviti bez greške.', objasnio je osnivač tvrtke Stypegrip Stjepan Čajić i dodao: ' Mi smo tu vidjeli prostor za poboljšanje odnosno automatizaciju tog procesa. Naš sustav, Stype kit, omogućuje automatsko ciljanje i fokusiranje objekta snimanja u prostoru i čini to uvijek jednakom preciznošću čime je iskoristivost snimaka 100%. Proširena stvarnost (augmented reality) je bila slijedeći logičan korak zato što Stype kit može kirurški precizno odrediti položaj kamere u prostoru. Položaj se šalje u računalo preko kojeg se potom stapa realna slika sa kompjuterski generiranim objektima i animacijama što daje dojam da se u prostoru nalazi objekt kojeg tamo ustvari nema. Najteži dio posla obavlja upravo Stype kit locirajući kameru u prostoru, a dalje je na dizajnerima, stručnjacima za 3D grafiku i marketingašima da zamisle šou koji će publiku ostaviti bez daha.'

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kvalitetu proizvoda prepoznali su i u Australiji, gdje je Fox sports kupio Stype kit iz razloga jer su htjeli gledateljima pružiti nešto novo i uzbudljivo budući da su otkupili prava za sezonu nacionalne ragbi lige, jednog od tamo najgledanijih sportova. U potrazi za idealnim rješenjem sudjelovao je sam direktor Fox sports Australia, Paul Slater koji je bio u potrazi za sustavom koji će im omogućiti ubacivanje kompjuterskih animacija i elemenata u postojeći TV set za svoje emisije o ragbiju koje se izvode uživo. Njegov odlazak na prošlogodišnji IBC show – najveće svjetsko okupljanje tvrtki i profesionalaca koji se bave stvaranjem, upravljanjem i dostavom zabavnih sadržaja i vijesti – nije donio željene rezultate. 'Pronašli smo neka vrlo, vrlo skupa rješenja i onda smo slučajno naišli na Stype koji je jednostavno vezao mehanizam za praćenje s Jimmy Jib kranom, koji je industrijski standard. Mogućnost koje nam je pružao Stype kit uz izuzetno povoljnu cijenu stavio nas je pred jednostavnu odluku. I bili smo jako iznenađeni i zadovoljni kako je sve funkcioniralo i svi koji vide su oduševljeni rezultatima. Uz to cijena je deset puta manja od konkurencije, a tu su i dodatne mogućnosti koje nismo očekivali.'

'Za klasičnu upotrebu krana potrebno je minimalno dvoje operatera. Jedna osoba pomiče ruku krana dok druga pomiče glavu kamere i podešava druge parametre. Idealno, za podešavanje fokusa bi bilo dobro imati treću osobu. Da bi netko bio sposoban proizvesti tehnički i umjetnički korektne pokrete kranom potrebne su godine iskustva i prakse. Nije jednostavno upravljati skupom kamerom koja se nalazi na ruci krana duljine 3-4 metra (kran je modularan pa se može produžiti do željene dužine), istovremeno paziti da je objekt snimanja u kadru te da je podešen fokus i sve to svaki put napraviti bez greške.', objasnio je osnivač tvrtke Stypegrip Stjepan Čajić i dodao: ' Mi smo tu vidjeli prostor za poboljšanje odnosno automatizaciju tog procesa. Naš sustav, Stype kit, omogućuje automatsko ciljanje i fokusiranje objekta snimanja u prostoru i čini to uvijek jednakom preciznošću čime je iskoristivost snimaka 100%. Proširena stvarnost (augmented reality) je bila slijedeći logičan korak zato što Stype kit može kirurški precizno odrediti položaj kamere u prostoru. Položaj se šalje u računalo preko kojeg se potom stapa realna slika sa kompjuterski generiranim objektima i animacijama što daje dojam da se u prostoru nalazi objekt kojeg tamo ustvari nema. Najteži dio posla obavlja upravo Stype kit locirajući kameru u prostoru, a dalje je na dizajnerima, stručnjacima za 3D grafiku i marketingašima da zamisle šou koji će publiku ostaviti bez daha.'

Kvalitetu proizvoda prepoznali su i u Australiji, gdje je Fox sports kupio Stype kit iz razloga jer su htjeli gledateljima pružiti nešto novo i uzbudljivo budući da su otkupili prava za sezonu nacionalne ragbi lige, jednog od tamo najgledanijih sportova. U potrazi za idealnim rješenjem sudjelovao je sam direktor Fox sports Australia, Paul Slater koji je bio u potrazi za sustavom koji će im omogućiti ubacivanje kompjuterskih animacija i elemenata u postojeći TV set za svoje emisije o ragbiju koje se izvode uživo. Njegov odlazak na prošlogodišnji IBC show – najveće svjetsko okupljanje tvrtki i profesionalaca koji se bave stvaranjem, upravljanjem i dostavom zabavnih sadržaja i vijesti – nije donio željene rezultate. 'Pronašli smo neka vrlo, vrlo skupa rješenja i onda smo slučajno naišli na Stype koji je jednostavno vezao mehanizam za praćenje s Jimmy Jib kranom, koji je industrijski standard. Mogućnost koje nam je pružao Stype kit uz izuzetno povoljnu cijenu stavio nas je pred jednostavnu odluku. I bili smo jako iznenađeni i zadovoljni kako je sve funkcioniralo i svi koji vide su oduševljeni rezultatima. Uz to cijena je deset puta manja od konkurencije, a tu su i dodatne mogućnosti koje nismo očekivali.'

Iako je ova suradnja za sada najveće priznanje dečkima i curama iz Stypegripa nikako nije prvo. Još 2010. su osvojili zlatnu medalju za najbolji izum na britanskom sajmu inovacija, a prošle godine je TV kuća MBC1 iz Libanona koristila Stype kit za kreiranje proširene stvarnosti u svojoj vrlo popularnoj emisiji "Hourouf aw Aloof" s preko 140 milijuna gledatelja.

Stype je samo jedan od start-up tvrtki smještenih u Razvojnoj agenciji – Tehnološkom parku Zagreb, o čemu krativni direktor Marko Nakić kaže: 'Tehnološki park nam svakodnevno mnogo pomaže i pokriva područja koja trenutno sami ne stignemo. Stručni suradnici u parku nam stoje na raspolaganju kod prijava na razne natječaje (kako lokalne tako i one Europske unije), edukacije poduzetnika, izrada patenata, knjigovodstvenih savjeta i svih drugih zamislivih operativnih i logističkih potreba bez kojih bismo svakako bili u nepovoljnijoj poziciji. Jedna druga dimenzija koju nam park nudi, a koja na prvi pogled nije uočljiva jest sinergija koju ostvarujemo sa drugim mladim perspektivnim tvrtkama iz parka poput tvrtke Point1Studio ili ByteLab Grupe, ali i mnogim drugima. To je nevidljiva korist koju dobivamo od tehnološkog parka, jer iako smo svi u različitim industrijama jedni drugima možemo jako puno pomoći.'

Da ovo ne bude samo labuđi pjev Stjepan najavljuje već neke nove proizvode:' Nastavljamo sa plasmanom na strana tržišta i nadamo se povećanju prodaje što će nam omogućiti razvoj drugih proizvoda koji su nam u planu. Ideja nam nikada ne nedostaje tako da ćete za nas još sigurno čuti. Trenutno pripremamo jedan proizvod koji će unijeti osvježenje i promjene na tržište, a o čemu se radi imati ćete priliku saznati za par mjeseci.'

Autor: Objava za medije
19. travanj 2013. u 15:34
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close