Tehnologija trgovce pretvara u jušne savjetnike

Autor: Perica Baškarić , 16. ožujak 2015. u 22:01
Tvrtke se oslanjaju na analitiku kako bi preciznije utvrdile potrebe kupaca i ponudili im prave proizvode u pravom trenutku

Domaće kompanije već su naveliko u personaliziranoj ponudi, poput nordijskog primjera toplih juha, a spremne su i za druga dva megatrenda s ovogodišnjeg Mobile World Congressa u Barceloni.

Pametni telefon kao daljinski upravljač za naš život kratica je koja odlično opisuje jedan od tri megatrenda koja sam ove godine imao priliku vidjeti u Barceloni na Mobile World Congressu.

Trend dominira u svim sferama našeg života, a u Barceloni se moglo vidjeti puno primjera. Jedan od intrigantnih primjera su hoteli bez ključa i recepcije. U takvim se hotelima cijeli proces od rezervacije, boravka preko plaćanja kontrolira s pametnog telefona. Trend rađa nove poslovne modele između tvrtki i korisnika koji zanemaruju ograničenja postojećih kanala interakcije. Dobiti obavijest putem mobitela o mogućnosti kupnje tople juhe u blizini u hladno jutro, a nakon što smo sličan proizvod pretraživali dan prije primjer je personalizacije oslonjene na identitet i kontekst.

Personalizacija je drugi od tri trenda kojemu se moglo svjedočiti u Barceloni. Sve više tvrtki oslanja se na ovakve analitičke sposobnosti kako bi preciznije identificirali stvarne potrebe svojih korisnika i ponudili im prave proizvode na pravom mjestu u pravom trenutku. Konačno, Internet of Things (IoT) i rastući broj spojenih uređaja treći je megatrend koji otvara prilike stranim i hrvatskim tvrtkama. Nosiva računala (wearables) su tek početak trenda Internet of Things i postoji cijeli novi svijet industrijske primjene spojenih uređaja.

Tvrtke u Hrvatskoj prepoznale su potencijal koji donose pametni telefoni kao i personalizacija te su znatno prisutne u oba područja. U IoT području su zasad najvećim dijelom u fazi testiranja. Za šire prihvaćanje IoT-a ključne su prepreke nedokazani poslovni modeli i troškovi implementacije vezani uz relativno velike jedinične troškove povezanih uređaja. Dok se IoT poslovni modeli ne dokažu na većim tržištima, teško da možemo očekivati njihovo značajnije prihvaćanje među domaćim tvrtkama.

*Autor je menadžer u Odjelu poslovnog savjetovanja PwC Hrvatska i dipl. ing. računarstva

Komentirajte prvi

New Report

Close