Svaku promjenu Digital Twin testira. I tako štedimo

Autor: Josipa Ban , 03. studeni 2022. u 22:00
Bez tehnologije i digitalizacije dekarbonizacija nije moguća/Shutterstock

Osam godina prije zadanog roka Siemens emisiju CO2 u objektima i tvornicama smanjio za više od 50 posto.

Zbog aktualne je energetske krize održivost poslovanja postala prioritet svim kompanijama iz svih sektora. Rast je cijena energenata, naime, pokazao koliku štetu može prouzročiti apsolutna ovisnost o fosilnim gorivima. Oni koji su se na održivost počeli na vrijeme pripremati danas posljedice krize osjećaju u bitno manjoj mjeri.

No takvih je jako malo, a među njima je Siemens, kompanija koja je zahvaljujući tehnologijama koje razvija predvodnik održivog poslovanja. Usto, dekarbonizaciju industrije i zelenu tranziciju omogućuje i svim ostalim poslovnim subjektima.

Upravo tehnologija i digitalizacija, ističe Simone Koehler, voditeljica održivosti u Siemensu, ima ključnu ulogu u procesu održivosti i dekarbonizacije poslovanja. Bez njih, kaže, dekarbonizaciju nije moguće postići.

“Upravo zato Siemens godinama sustavno ulaže u razvoj pametnih, zelenih tehnologija koje dokazano omogućavaju povećanje energetske učinkovitosti. U prethodnoj smo poslovnoj godini uložili 4,9 milijarde eura u razvoj i registrirali 43.400 patenata.

Budući da je strateški cilj kompanije upravo održivost, veći je dio našeg poslovanja u Siemensu orijentiran upravo prema proizvodnji zelenih rješenja koja omogućuju dekarbonizaciju”, ističe Koehler.

Isplativost nije upitna
Takva se politika ulaganja jasno očituje u praksi. Tako se Siemens, kao jedna od prvih velikih svjetskih industrijskih korporacija, prije sedam godina obvezao postati klimatski neutralan do 2030. Osam godina prije roka, kaže Koehler, emisiju CO2 u objektima i tvornicama smanjili su za više od 50 posto, a 78 posto energije u njihovim poslovnim prostorima dolazi iz obnovljivih izvora.

“Naša je intencija postići klimatsku neutralnost i ranije i zato sve što radimo, usmjeravamo ka postizanju zadanih ciljeva, a prepoznao je to i Indeks održivosti Dow Jones (DJSI) koji je svrstao Siemens kao najodrživiju tvrtku u našoj industrijskoj grupi. Mi u Siemensu vjerujemo da su promjene u smjeru povećanja održivosti moguće i zato razvijamo tehnologiju sa svrhom”, navodi.

Simone Koehler, voditeljica održivosti u Siemensu/PD

Koehler pritom dodaje da je Siemens u projekte energetske efikasnosti uložio 65 milijuna eura, što je rezultiralo s oko 13 milijuna eura uštede godišnje.

Svima koji još ne vide benefite koje donosi ulaganje u digitalizaciju i održivo poslovanje, a takvih je sudeći po brojnim istraživanjima napravljenima na tu temu u Hrvatskoj mnogo, Koehler jasno poručuje da isplativost ulaganja u digitalizaciju i održivost nije upitna.

“Iskustvo pokazuje da ulaganje u klimatski prihvatljivu infrastrukturu može stvoriti radna mjesta i potaknuti gospodarski rast. Prema McKinseyju, tvrtke koje ulažu u inovacije tijekom krize nadmašuju konkurente tijekom oporavka.

Naravno, inovacije idu ruku pod ruku s odgovarajućim vještinama, stoga kako bismo osigurali održiv gospodarski oporavak, moramo osigurati da ljudi imaju i odgovarajuće vještine koje će ih podržati, kako bi pak poduzeća napredovala u budućnosti.

U Siemensu prepoznajemo da su naše najveće bogatstvo ljudi, pa smo prošle poslovne godine uložili 165 milijuna eura u cjeloživotno obrazovanje i obuku naših zaposlenika”, ističe.

Ulaganje u ljude pak rezultira raznim visokosofisticiranim digitalnim rješenjima koje Siemens nudi na tržištu, a koja za cilj imaju upravo održivo poslovanje i dekarbonizaciju. Jedno od njih je i SiGreen, a koje omogućuje razmjenu podataka o emisijama duž opskrbnog lanca i donosi pravi izračun ugljičnog otiska proizvoda.

“Sve to je podržano našom otvorenom, međuindustrijskom mrežom Estainium koja služi da proizvođači, dobavljači, kupci i partneri diljem lanca vrijednosti razmjenjuju pouzdane PCF podatke.

Upravo upravljanje ugljičnim otiskom podržava i druge kompanije na njihovom putu prema ugljičnoj neutralnosti. Spomenut ću samo da je u prošloj poslovni godini Siemensova tehnologija sa svrhom našim kupcima omogućila smanjivanje emisije CO2 za 88 milijuna tona”, objašnjava i napominje voditeljica održivost u Siemensu.

Osim ovog rješenja u jednoj od vodećih svjetskih tehnoloških kompanija razvili su i tehnologiju digitalni blizanac (digital twin), a koja je, kaže Koehler, dokaz jedne od mnogobrojnih mogućnosti koje nudi digitalizacija.

“Riječ je o tehnologiji koja može testirati razne novosti prije njihove implementacije u fizički svijet. Takva praksa smanjuje fizički otpad, štedi energiju i vrijeme, te smanjuje emisije CO2.

Dodatno, u takvom načinu rada industrijski dizajneri mogu koristiti veliku količinu podataka iz proizvodnje, što im daje poseban uvid i ideje važne za poboljšanje dizajna proizvoda i planiranje proizvodnje. Rezultat svega toga je kontinuirana optimizacija u potrošnji resursa te u ekološkom otisku samih proizvoda”, objašnjava.

13

milijuna eura uštede godišnje ostvario je Siemens projektima energetske efikasnosti

DEGREE okvir za održivo poslovanje
U konačnici Siemens je donio DEGREE strateški okvir za održivo poslovanje, a čija vrijednost leži u činjenici što on predstavlja jedan sveobuhvatan pristup za sve dionike – Siemensove klijente, dobavljače, investitore, zaposlenike, društvo te u konačnici planet.

“Niti jedan poslovni model nema budućnost ako nije održiv, a Siemensova rješenja omogućuju našim dobavljačima i kupcima da dobiju točne informacije o stvarnim emisijama CO2 iz njihovog opskrbnog lanca. Tako im omogućujemo da postignu vlastite ciljeve dekarbonizacije i suzbiju rizike poput rastuće osjetljivosti kupaca, strožih propisa i temeljnog tehnološkog napretka”, navodi Koehler.

Što se pak situacije u Hrvatskoj tiče, odnosno prihvaćanja novih tehnologija koje omogućuju održivost i zelenu tranziciju, voditeljica održivosti Siemensa ističe da ih domaće kompanije sve više prepoznaju. Tako izdvaja projekt odvodnje u Poreču koji Siemens Hrvatska podržava u ulozi tehničkog konzultanta.

“Vrlo smo ponosni na taj projekt, jer smanjivanje zagađenja i podizanje razine održivosti predstavljaju neke od naših ključnih ciljeva koje želimo ostvariti i kao tvrtka i, naravno, kao pojedinci. Zahvaljujući korištenju najsuvremenije tehnologije čišćenja, proizvodi se voda koju je moguće ponovno upotrijebiti, primjerice u poljoprivredi”, ističe Koehler.

Komentirajte prvi

New Report

Close