S Andrejom Kajtaz, direktoricom Sektora komercijalnih digitalnih rješenja u Fini, razgovarali smo o implementaciji e-računa. mjerljivim benefitima koje donose korisnicima i cijelom gospodarstvu te broju onih koji su danas spremni izdavati e-račune.
Od 1.srpnja uvedena je obveza zaprimanja e-računa u postupcima javne nabave. Pripremali ste razne javne i sektorske naručitelje za tu obvezu – koji su bili najveći izazovi i koliko ih se pripremilo na vrijeme?
Potpuno otvoreno govoreći, izazova je bilo podosta. Gledajući unatrag na taj datum, odnosno 'dan D', svi javni naručitelji u tom trenutku još nisu bili registrirani u Centralnom registru, a to je značilo da nisu svi mogli zaprimiti e-račun koji im je izdavatelj potencijalno pokušao poslati. Ne možemo reći da je to bila većina, ali bilo ih je. Rekli bismo da je nekim institucijama promaklo da će se 1. srpnja to uistinu dogoditi. No, uz pritisak nadležnog Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a potom i Fine te ostalih informacijskih posrednika koji mogu biti odabrani od djela javnih naručitelja, tijekom ljeta se ta situacija riješila. Naravno da to nisu bili jedini izazovi, s obzirom na to da je većina javnih tijela ipak bila osposobljena za zaprimanje e-računa po normi. Zakon je donesen 27. listopada 2018., no do 26. lipnja ove godine je sve išlo prilično polako. Većina korisnika, i sa strane primatelja i sa strane izdavatelja, tek tada kreće u avanturu zvanu e-račun. U početku su se događale razne pojedinačne poteškoće korisnika, od nemogućnosti prijave do nemogućnosti korištenja, grešaka…što je rezultiralo opravdanim frustracijama korisnika na cijeli sustav. Naravno da ti izazovi nisu bili jednostrani ni jednoznačni, bilo je svega, od lokalnih problema na pojedinim računalima korisnika, zagušenja u korisničkoj administraciji i brzini rješavanja, tehničkim poteškoćama na strani informacijskih posrednika i slično. Sve se to reflektiralo na cijeli sustav, s obzirom na to da sve prolazi kroz Fininu Centralnu platformu. Nama je bilo izazovno ljeto s ciljem da se odgovori na sve, da se sve rješava danonoćno, da svaki pojedini slučaj bude riješen ili usmjeren na pravo mjesto ili da se nađe pravo rješenje koje baš tom pojedinom korisniku radi problem.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu