Startup pretvara klasične banke u finteche

Autor: Bernard Ivezić , 25. veljača 2020. u 22:00
Hajdi Ćenan je suosnivačica i direktorica novog domaćeg hrvatskog startupa Airt

Domaće rješenje već godinu i pol testiraju banke i kartičari u regiji.

Novi hrvatski startup Airt zacrtao si je za cilj da pomoću umjetne inteligencije pretvori klasičnu banku u fintech igrača u svega tjedan dana.

Osnivači Airta, Hajdi Ćenan i Davor Runje, kažu da su proces implementacije nove funkcionalnosti od 2018. godine do danas uspjeli smanjiti na svega tri mjeseca. Nisu pak otkrili u kojim “bankama i kartičarima u regiji” rade pilot projekte, ali su potvrdili da su prvo airtAI rješenje stavili u produkciju još prije dvije godine te da su sad na korak da ga počnu nuditi na globalnoj razini. Proizvod airtAI je umjetna inteligencija koja uči iz transakcijskih i inih podataka korisnika banke te joj omogućuje da personalizira ponudu i automatizira vlastite procese.

Slično je to onome što rade svi fintech igrači, koji sličnim tehnologijama ostvaruju tržišnu prednost. Hajdi Ćenan, suosnivačica i direktorica Airta kaže da je njihovo rješenje rezultat dvogodišnje suradnje s financijskim institucijama i temelji se na razumijevanju internih potreba i procesa tog sektora.

“Trenutno se airtAI koristi na hrvatskom tržištu i u regiji, a ubrzo će biti dostupno u cijelom svijetu”, kaže Ćenan. Jedan od potencijalnih partnera u globalnom širenju Airta, po prvim informacijama, bit će jedan od najuspješnijih hrvatskih fintecha Oradian.

Iako je razvio cloud rješenje za vođenje mikrofinancijskih institucija, Oradian ima mnoštvo kontakata s većim financijskim institucijama pa tu dvije tvrtke vide prostor za suradnju. Hajdi Ćenan kaže da je airtAI skalabilno rješenje koje se dokazalo u praksi na nekoliko bankarskih problema. Tako primjerice procesira povijesne transakcije postojećih klijenata banke i na osnovu njih predviđa kako će klijenti raspolagati novcem u budućnosti.

Za svakog pojedinačnog klijenta airtAI predviđa vjerojatnost budućih transakcija poput vjerojatnosti da će kupiti gorivo na određenoj benzinskoj postaji ili pak vjerojatnost da će za vikend otići u shopping ili na izlet u prirodu.

“Temeljem takvih saznanja izrađuju se modeli koji rješavaju konkretan poslovni problem od toga treba li u dogovoru s prodajnim mjestom na nekoj lokaciji ponuditi akciju, model otplate kupnje na rate koji je za korisnika povoljniji od odlaska u minus, dopuniti bankomat na određenom području ili ponuditi osiguranje ili pak ulaganje, a svime time banka poboljšava komunikaciju s klijentom i njegovo korisničko iskustvo”, kaže Ćenan. Startup Airt priliku, osim u brzini implementacije, vidi i u tome što smanjuje potrebu za konzultantskim kućama i doskače nedostatku stručnjaka za umjetnu inteligenciju. Ćenan kaže da prilika na tržištu ima. “Iskustva banaka su odlična, jer mjerljivo mogu povećati prihode”, zaključuje Ćenan.

Komentirajte prvi

New Report

Close