Svijet novca
odlične reakcije

Hrvatski softver koji je ‘rasturio’ Excel dobio svjetsko priznanje

Domaći startup Farseer napravio je pravu malu revoluciju među svima koji u poslovanju moraju intenzivno planirati.

Josipa Ban
30. rujan 2022. u 07:00

Dobro poslovati znači, između ostalog, dobro planirati. Međutim, precizno i točno planirati, i to razne segmente poslovanja, u jednom je programu bilo nemoguće, sve dok ekipa programera nije osmislila softver Farseer.

“Farseer je cloud rješenje za financijsko modeliranje, planiranje i analitiku koje omogućuje integralno planiranje u kompaniji. To uključuje sve, od operativnog preko financijskog planiranja do izvještavanja po svim tim stavkama”, objašnjava Matija Nakić, suosnivačica i direktorica Farseera.

Ušteda 90 posto vremena

Softver zapravo, dodaje, zamjenjuje cijelu šumu Excel dokumenata, a njegovom implementacijom korisnici, a to su velika i srednje velika poduzeća, uspijevaju eliminirati do 90 posto vremena koje se inače troši na ručne zadatke.

“Naš je pristup bio, i još je uvijek, da rješavamo najteže probleme iz domene financijskog modeliranja. To znači da smo sjajni za korisnike koji moraju intenzivno planirati. Istovremenim rješavanjem više specifičnih problema stvorili smo platformu koja je jako robusna i univerzalna. Farseer sjajno rješava izazove kod poduzetnika koji su prerasli excelice”, ističe Nakić.

To je, naime, i njihova konkurentna prednost jer sva najnovija tehnološka rješenje s područja planiranja, ona treće generacije, govori suosnivačica Farseera, rješavaju samo određeni dio problema, dok Farseer nudi sve na jednom mjestu. Ne čudi stoga da je rješenje, koje je na tržištu tek dvije godine, a na čijem je razvoju četvero osnivača radilo tri godine, uvršteno u Top 15 svjetskih rješenja za planiranje treće generacije, odnosno u službeni vodič za FP&A (Financial Planning and Analytics).

Cijela je priča oko Farseera zapravo rezultat frustracije zbog nedostatka alata u planiranju. Naime, i Nakić, kao i idejni začetnik ovog rješenja – Zrinko Dolić, dolaze iz svijeta telekoma gdje su radili kao planeri s tablicama, odnosno Excelom. “Još 2010. pitali smo se zašto ne postoje bolja rješenja. A od onda do danas nije se mnogo toga promijenilo”, prisjeća se Nakić.

Mladi četveročlani tim tako je odlučio da će upravo oni ponuditi mnogo bolje rješenje. Danas je njihov tim puno veći i broji 16 ljudi. Izvrsnost i korisnost Farseera ubrzano prepoznaje i tržište. Njihovo rješenje danas, samo devet mjeseci od kada je krenula komercijalizacija, koristi već 27 kompanija.

Alpha Chrom iz Švicarske, švedski Lelo, EOS Matrix, Violeta, Plinacro, Intercapital, Mazars, samo su neki od klijenata. Međutim, Nakić ističe da se dugoročno žele specijalizirati u dvjema industrijama – distribuciji i proizvodnji. “Obje karakterizira jako intenzivan proces planiranja zbog ogromnog broja podataka kojima svakodnevno barataju.

One imaju tisuću sastavnica, distributivne centre, brojne kupce, te gomilu varijabli po kojima moraju planirati. Planirati pomoću Excela njima je nemoguće”, ističe Nakić. “Mi zapravo automatiziramo veliki dio planiranja. Planerima ostaje samo da mijenjaju, odnosno uštimavaju parametre (tweak-aju) na jako visokim razinama. Plan računa dobiti i gubitka (RDG), na koji se u konačnici sve svodi, možete doslovno dobiti za pet minuta.

Korisnici po različitim odjelima mogu planirati troškove, a sve se to automatizmom agregira u Farseeru”, objašnjava Nakić dodajući da im je vizija omogućiti visokom menadžmentu da podesi EBITDA-u koju želi te da dobije više različitih scenarija kojima ju može ostvariti.

27

kompanija već koristi Farseer, svega 9 mjeseci nakon izlaska na tržište

Planira se svaki tjedan

Također, pomoću Farseera mogu se raditi razne simulacije te mijenjati parametri koji se onda automatski propagiraju kroz cijeli model. Uspješnosti rješenja trebale bi kumovati i brze promjene i stalni šokovi na tržištu, a kojima posebno svjedočimo proteklih par godina.

Zbog toga pak, planiranje dobiva na još većoj važnosti. “Planiranje više nije kvartalni sport već postaje relevantno gotovo na tjednoj razini. Ljudi žele jako detaljno planirati, puno detaljnije nego prije. Žele pratiti što se događa s troškovima, s prihodima te s ključnim pokazateljem uspješnosti (KPI-om). U tome vidimo veliku šansu”, ističu suosnivači Farseera, startupa koji bi već u prvom kvartalu sljedeće godine trebao postati profitabilan.

Nakić tako otkriva da je plan startupu, kojemu prodaja posljednjih šest mjeseci rastu 21 posto, ostvariti 450.000 eura prihoda do kraja godine – 250.000 od licenci te 200.000 od usluga.

“Vjerujem da će se rast intenzivirati. Mi smo sad na prijelomnom trenutku”, kaže. A u tom prijelomnom trenutku traže i novu investiciju, drugu nakon dvije godine poslovanja (u prvoj su prikupili 100 tisuća eura ulaganja). Ovaj put plan je prikupiti daleko više, no Nakić ne želi otkriti detalje. Kaže samo da će novac biti uložen u razvoj, odnosno fino podešavanje proizvoda te u marketing i prodaju.

Kupaca, odnosno klijenata sigurno neće nedostajati jer rješenje je univerzalno, omogućuje ono što je do nedavno bilo nemoguće, osigurava točnost i konzistentnost podataka te gotovo u potpunosti eliminira ručni posao. “Financijski direktori, njihovi timovi, pogotovo kontroling već nakon prve prezentacije razumiju vrijednost našeg softvera. U njemu je sve vrlo logično i jednoznačno posloženo te ga je, za razliku od Excela, vrlo lako održavati”, ističe.

Implementacija je također jednostavna i traje od jednog do četiri mjeseca, a naučiti se koristiti Farseer rješenjem je vrlo jednostavno, uvjerava Nakić te dodaje da su reakcije kupaca odlične.

New Report

Close