Tamna strana e-mail marketinga: 5 razloga protiv kupnje e-mail lista

Autor: Ljupko Ćorić, Neuralab , 24. lipanj 2015. u 13:22
Foto: PR

Ako dolazite iz područja digitalnog marketinga, vjerojatno ćete se složiti s tvrdnjom da je jedan od najpodcijenjenijih digitalnih marketinških kanala upravo e-mail marketing.

Ako dolazite iz područja digitalnog marketinga, vjerojatno ćete se složili s tvrdnjom da je jedan od najpodcijenjenijih digitalnih marketinških kanala upravo e-mail marketing. Konverzije takvih kampanja su i do tri puta veće nego na društvenim mrežama te zasigurno zaslužuju veću pozornost marketinških stručnjaka (McKinsey&Company).

Osim manjka zainteresiranosti, velik problem u planiranju e-mail marketing kampanja predstavlja olako shvaćanje važnosti kvalitetnih mailing lista. Mnoge tvrtke preskaču ovaj možda krucijalni korak, odlučujući se na kupnju neprovjerenih baza podataka. Kako biste izbjegli ovu lošu naviku koju čini sve veći broj tvrtki, predstavljamo vam pet razloga zašto nije preporučljivo odabrati naizgled brži, ali nesiguran put do svojih potencijalnih korisnika.

1. Ljudi s ovih lista nisu pristali na dobivanje vaših mailova

Od svih razloga koji su protiv kupovanja mailing lista, ovo je jedan od najvažnijih. Većina ljudi s takvih lista nema pojma tko ste niti čime se bavite. Zapravo, puno njih će se zapitati odakle vam njihovi podaci, a onda dolazi do vrlo neugodnih situacija kada u vaš ‘inbox’ počnu pristizati ljute reakcije ljudi s popisa. Uostalom, znate i sami kako to završava kada vam tvrtka za koju nikad niste čuli pošalje takav mail, najvjerojatnije ga označite kao spam ili ga jednostavno obrišete.

2. Slanje spam e-mailova zabranjeno je Zakonom o elektroničkim komunikacijama (članak 107.)

Ovaj razlog je i pravno valjan. Kazna za prekršitelje iznosi od 100.000 do 1.000.000 kn.

3. Zastarjeli i netočni podaci

Uspješan e-mail marketing oslanja se na kvalitetu, a ne kvantitetu mailing liste. Kupljene baze obično su zastarjele i netočne, umrežene iz mnoštva drugih neprovjerenih izvora. Zbog mijenjanja e-mail adresa, sve mailing liste gube oko 22.5% relevantnih podataka godišnje (za kupljene liste, ovaj broj zasigurno je još veći). Ovaj podatak dobro se podudara s istraživanjem Return Path-a koji navodi da svake godine čak 30% pretplatnika promjeni svoje e-mail adrese.

4. Pitanje je vremena kada ćete završiti na crnoj listi

Postoji nekoliko anti-spam organizacija poput Spamhaus-a i URIBL-a koji koristeći ‘spam klopke’ čuvaju vaš e-mail pretinac od neželjene pošte. Što je ‘spam klopka’ i kako ona funkcionira?
Spam klopka je zapravo e-mail adresa koja prikuplja neželjenu poštu. Ukoliko vaš mail stigne na jednu od ovakvih e-mail adresa, biti ćete označeni kao ‘spammer’ jer ova e-mail adresa nije pretplaćena na primanje nikakvih mailova. Posljedice? Postotak uspješno poslanih mailova mogao bi drastično pasti. Vaša IP adresa mogla bi završiti na crnoj listi, a reputacija pouzdanog i sigurnog pošiljatelja ozbiljno bi bila narušena.

5. Možete uništiti svoj Sender Score

‘Sender Score’ je pokazatelj vjerodostojnosti IP adrese s koje se šalju e-mailovi. Svaki e-mail izvor ocjenjuje se na skali od 0 do 100. Veća ocjena znači veću reputaciju i neometano slanje mailova, dok mala ocjena znači lošiju reputaciju i vjerojatno filtriranje poslanih mailova. Prema Pardot stranici, ocjene veće od 90 generalno se smatraju dobrima, dok ocjene od 50 do 80 zahtijevaju detektiranje problema i provjeru vaše mailing liste. Oni s ocjenom nižom od 50, označeni su kao ‘spammeri’. Naša Neuralab domena dobila je ocjenu 98, što nas svrstava među “dobre dečke”. Ako i vi želite provjeriti vaš ‘Sender Score’, besplatno se registrirajte na www.senderscore.org i saznajte koliko je vjerodostojan vaš e-mail marketing.

Umjesto da kupujete gotove mailing liste, savjetujemo vam da kreirate vlastitu. Stoga, vam u nastavku donosimo pet najboljih savjeta kako to učiniti.

1. Kreirajte zanimljiv sadržaj

Kako bi dobili povjerenje ljudi da se pretplate na vaš newsletter, trebate im osigurati relevantan i zanimljiv sadržaj. Zapravo, kvalitetan sadržaj jedna je od najefikasnijih e-mail taktika zbog koje se ljudi pretplaćuju na newslettere. Redovito ih kreirajte i vaša e-mail lista brzo će rasti.

2. Razmotrite mogućnost dijeljenja na društvenim mrežama

Dobili ste zanimljiv newsletter koji želite podijeliti sa svojim prijateljima, ali nigdje nema opcije za dijeljenje na Facebook-u? Poslije kreiranja korisnih sadržaja, dijeljenje na društvenim mrežama vjerojatno je drugi najbolji savjet za rast e-mail lista. Mogućnost lakog dijeljenja još je jedna prilika za prikupljanjem novih pretplatnika koju zasigurno ne biste trebali propustiti.

3. Koristite kratke ‘sign-up’ forme

Jedina informacija koja je potrebna za pretplatu na newsletter je e-mail adresa. Ukoliko vam nisu potrebne nikakve druge informacije od pretplatnika, nemojte ih zamarati ispunjavanjem dodatnih polja. Što je više polja za popuniti, veća je vjerojatnost da će osoba odustati od pretplate na vaš newsletter. Uostalom, mnogim ljudima nije ugodno davati svoje osobne informacije putem svake newsletter forme. Prema istraživanju HubSpota, konverzija na kontakt formama raste za 50% ako smanjite broj polja sa četiri na tri. Iako je ovdje riječ o istraživanju kontakt formi, vjerujemo da bi rezultati bili slični za ‘sign-up’ forme. Možemo zaključiti da je najefikasnija ‘sign-up’ forma ona koja traži samo jedan podatak, a to je e-mail adresa.

4. Nagradite nove pretplatnike

Potencijalnim pretplatnicima ponudite dobar razlog zbog kojeg će se odlučiti na primanje vašeg newslettera. Osim kvalitetnog sadržaja koji je na prvom mjestu savjeta, pretplata može biti uvjet za sudjelovanje u nagradnoj igri, mogućnost za ostvarivanje popusta ili nagrada u obliku preuzimanja korisnih knjiga, videa, dokumenata, aplikacija, kataloga.

5. Postavite ‘sign-up’ forme na više mjesta

S ovime nemojte pretjerati, ali postoji nekoliko lokacija na kojima možete postaviti vaše ‘sign-up’ forme. Osim na standarnim pozicijama poput ‘header-a’, ‘sidebar-a’ i ‘footer-a’, one mogu biti postavljene i na idućim mjestima :

●    na ‘O nama’ stranici
●    na ‘Kontakt’ stranici
●    nakon članka
●    na glavnom izborniku
●    kod nove registracije
●    na društvenim mrežama koristeći ‘third party’ aplikacije poput MailChimp-a

Izgradnja e-mail liste zahtjeva trud i vrijeme, ali njezina dugoročna isplativost je neprocjenjiva. Ako želite implementirati uspješan e-mail marketing u svoje poslovanje, izgradnja i održavanje vlastite liste najsigurniji je put do uspjeha u e-mail marketingu.

Komentirajte prvi

New Report

Close