Pada prodaja glazbe

Autor: Boris Ličina , 10. siječanj 2006. u 06:00

Sudeći po Nielsen Soundscanu u Sjedinjenim Američkim Državama u 2005. godini prodaja je pala za 3,5 posto, za razliku od 2004. u kojoj je porasla za 2,4 posto

Unatoč čestim akcijama organizacije Recording Industry Association of American (RIAA) u sprječavanju piratstva, prodaja CD-a je u padu. Sudeći po Nielsen Soundscanu na godišnjoj razini u Sjedinjenim Američkim Državama prodaja pada za 3,5 posto; u 2004. godini prodaja je porasla za 2,4 posto.
Sama RIAA je protekle godine digla sedam tisuća tužbi protiv korisnika, čime su dosegli brojku od 16 000 tužbi. Uspješno su pak s filmskim organizacijama zatvorili nekolicinu Bittorent siteova, a ni peer 2 peer aplikacije nisu dobro prošle. Nakon svih tih silnih akcija, piše Register, očekivalo bi se da prodaja CD-a poraste, te se pitaju pritom što RIAA još može učiniti.
Siteova koje mogu zatvorit nema mnogo, ostaju im web stranice koji donose tekstove pjesama; sigurno je kako će i ove godine uslijediti nove tužbe, koje se nerijetko vode protiv djece ili samohranih majki, čime si glazbena industrija u smislu odnosa s javnošću, defintivno ne radi uslugu, a već se i ranije pokazala kao beskrupulozna.

Ni moćne diskografske kuće ne odustaju od restriktivnih metoda. Kupci novog albuma Coldplaya tek kad otvore kutiju saznat će album neće moći “skinuti” na računalo ili prebaciti u mp3 format, a osim ovoga još je niz napomena koje će se rijetko kome svidjeti. Ne treba zaboraviti ni Sony koji se protekle godine sve samo ne proslavio sa svojom zaštitom, zbog koje su se neke američke države odlučile na sudsku tužbu.
Sve to možda je nagnalo korisnike da zamenare kupovinu glazbe. Što se downloada glazbe tiče preko legalnih servisa on se tijekom 2005. udvostručio no još uvijek zauzima pet posto u sveukupnoj prodaji. Tržištem vlada Apple s iTunesom, Napster je u gubicima (cijena dionice pala je s 10 na 3,5 dolara).
Podaci koji su objavljeni na Consumer Electronics Showu pokazuju kako je prodaja MP3 playera tijekom 2005. godine skočila za 200 posto, te kako se vrijednost tržišta kretala oko 3 milijardi dolara. Isti taj trend, očekuje se, nastavit će se i u 2006. godini, pa se i očekuje da će vrijednost obog tržišta narasti na 4,5 milijardi dolara.
Sudeći pak po Consumer Electronics Association organizaciji MP3 playeri bili su za prošlih blagdana najtraženiji poklon.
Također navode kako 15 posto playera prodanih protekle godine ima mogućnost reprodukcije videozapisa.

Komentirajte prvi

New Report

Close