Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Neprekidno unaprjeđivanje poslovnih procesa jedan je od ključnih faktor uspjeha

Autor: Poslovni.hr
25. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Poslovno okruženje neprekidno se mijenja: brzina i količina promjena dramatično se povećava, konkurenti dolaze i nestaju, deregulacija tržišta i globalizacija iz temelja mijenjaju način poslovanja

Prije stotinu godina za uspjeh u poslu bili su važni neki drugi čimbenici: nije bilo prave konkurencije ili je bila malobrojna, a ulazne barijere bile su nedostižne većini populacije.Danas, u globalnoj ekonomiji, s brzim internetskim vezama i mogućnostima komunikacije, sve se promijenilo. Mogućnosti ulaska konkurencije iz bilo kojeg dijela svijeta na globalno tržište nikad nisu bile veće. pa je danas brzina reakcija izuzetno važna. Što nam daje tu tako potrebnu brzinu? Ulazne troškove možemo smanjiti ukoliko unaprijedimo tj. poboljšamo poslovne procese. Dakle, modifikacija poslovnog procesa omogućuje povećanje zarade. Čini se jednostavno, ali na koji način to ostvariti?

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Mjerenje pokazuje uspješnost
Iako je sam pojam poslovnog procesa prilično dugo prisutan, disciplina koja se bavi upravljanjem poslovnim procesima počela se razvijati tek posljednjih dvadesetak godina. Posljedica je to razvitka računala i softvera, povećanja njihovih mogućnosti i brzine rada. Upravljanje poslovnim procesima ima nekoliko osnovnih aktivnosti. To su dizajn i modeliranje poslovnog procesa, izvršavanje procesa te mjerenje njegove uspješnosti. U fazi dizajna poslovni proces se opisuje, dokumentira, utvrđuje se važnost i značaj određenih parametara u tom procesu. Također, u ovoj se fazi može identificirati određeni postotak neefikasnih/nepotrebnih/suvišnih procesa ili njihovih dijelova.Jednom opisani poslovni proces može poslužiti npr. za obuku novih djelatnika ili kao dio dokumentacije za dobivanje npr. nekog industrijskog certifikata. U drugoj fazi proces se počinje izvršavati na način koji je opisan modeliranjem. Tada se sudionicima u procesu omogućuje da budu produktivniji jer u određenom trenutku znaju koji koraci su potrebni, koje su ulazne vrijednosti parametara i koji su očekivani rezultati za bilo koji korak u procesu. Jedini način da se zna je li poslovni proces dobar ili nije, jest da ga se prati i mjeri. Tu dolazimo do treće faze koja se naziva faza praćenja ili monitoriranja. Što se mjeri, ovisi o procesu, grani djelatnosti, te cilju koji želimo ostvariti. Čak i ako ne znate koji su vam ključni pokazatelji uspješnosti, samo mjerenje će kroz vrijeme pokazati napredujete li ili nazadujete.

Prije stotinu godina za uspjeh u poslu bili su važni neki drugi čimbenici: nije bilo prave konkurencije ili je bila malobrojna, a ulazne barijere bile su nedostižne većini populacije.Danas, u globalnoj ekonomiji, s brzim internetskim vezama i mogućnostima komunikacije, sve se promijenilo. Mogućnosti ulaska konkurencije iz bilo kojeg dijela svijeta na globalno tržište nikad nisu bile veće. pa je danas brzina reakcija izuzetno važna. Što nam daje tu tako potrebnu brzinu? Ulazne troškove možemo smanjiti ukoliko unaprijedimo tj. poboljšamo poslovne procese. Dakle, modifikacija poslovnog procesa omogućuje povećanje zarade. Čini se jednostavno, ali na koji način to ostvariti?

Mjerenje pokazuje uspješnost
Iako je sam pojam poslovnog procesa prilično dugo prisutan, disciplina koja se bavi upravljanjem poslovnim procesima počela se razvijati tek posljednjih dvadesetak godina. Posljedica je to razvitka računala i softvera, povećanja njihovih mogućnosti i brzine rada. Upravljanje poslovnim procesima ima nekoliko osnovnih aktivnosti. To su dizajn i modeliranje poslovnog procesa, izvršavanje procesa te mjerenje njegove uspješnosti. U fazi dizajna poslovni proces se opisuje, dokumentira, utvrđuje se važnost i značaj određenih parametara u tom procesu. Također, u ovoj se fazi može identificirati određeni postotak neefikasnih/nepotrebnih/suvišnih procesa ili njihovih dijelova.Jednom opisani poslovni proces može poslužiti npr. za obuku novih djelatnika ili kao dio dokumentacije za dobivanje npr. nekog industrijskog certifikata. U drugoj fazi proces se počinje izvršavati na način koji je opisan modeliranjem. Tada se sudionicima u procesu omogućuje da budu produktivniji jer u određenom trenutku znaju koji koraci su potrebni, koje su ulazne vrijednosti parametara i koji su očekivani rezultati za bilo koji korak u procesu. Jedini način da se zna je li poslovni proces dobar ili nije, jest da ga se prati i mjeri. Tu dolazimo do treće faze koja se naziva faza praćenja ili monitoriranja. Što se mjeri, ovisi o procesu, grani djelatnosti, te cilju koji želimo ostvariti. Čak i ako ne znate koji su vam ključni pokazatelji uspješnosti, samo mjerenje će kroz vrijeme pokazati napredujete li ili nazadujete.

Pametniji planet
Ono što upravljanje poslovnim procesima daje smisao jest kontinuirano poboljšavanje poslovnog procesa na temelju mjerenja rezultata uspješnosti tog procesa. Znači, nema smisla mjeriti proces i rezultate ako na osnovi tih mjerenja nećete poduzeti promjene tj. unaprijediti proces. Prvi korak je simuliranje promijenjenog procesa, zatim mjerenje unaprijeđenog procesa u stvarnom poslovnom okruženju i tako desetke puta, svaki put dodajući nešto novo ili izbacujući nešto suvišno. Svrha ponavljanja jest da upravo stalnim unaprjeđenjem poslovnih procesa dođemo do optimalnog rješenja.Danas postoje deseci alata, od različitih alata za dizajn, modeliranje i dokumentiranje, preko okruženja za izvršavanje procesa do alata za mjerenje ključnih pokazatelja uspješnosti. Osim toga, tu su i alati za spremanje i održavanje poslovne logike i alati koji će skupljati milijune podataka s različitih mjesta i iz njih formirati smislenu informaciju. Da bi se sve to na neki način složilo i organiziralo, potreban je alat koji će sve to držati u potrebnom redu, znati gdje je što i na koji se način koristi. Važno je naglasiti da odabir bilo kojeg alata ovisi o potrebama krajnjeg (poslovnog) korisnika.Sve te alate treba pokrenuti, međusobno ih povezati te korisnike upoznati s alatima koje obavljaju tehnički stručnjaci. Drugi dio predstavljaju ljudi koji poznaju najbolje poslovne prakse i mogu sa sobom donijeti specifično i vrijedno iskustvo iz drugih projekata u vašoj djelatnosti. Sve opisano donosi IBM-ova globalna inicijativa Smarter Planet koja se može opisati jednostavnom formulom: pametni ljudi + pametan softver = pametniji planet.

Marijan Jurnjak, IBM Hrvatska

Prilagodba

Alatima do uspjeha
Uspješne poslovne subjekte danas karakterizira kvaliteta, cijena, predanost kupcu te brzina reakcije i prilagodbe promjenama. Svaka organizacija mora znati što želi postići svojim poslovnim procesima. Alati i savjetnici mogu pomoći u ostvarenju svh postavljenih ciljeva. IBM-ov softver lako se prilagođava promjenama. O iskustvima i najnovijim softverskim rješenjima prilagođenim izazovima današnjih dinamičnih tržišta možete saznati na ovogodišnjoj konferenciji IBM Software Day 2010 koja se održava 18. svibnja u Zagrebu.

Autor: Poslovni.hr
25. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close