Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nakon ozloglašenog eksperimenta na korisnicima Facebooku sada prijeti istraga

Autor: Poslovni.hr
02. srpanj 2014. u 13:41
Podijeli članak —
Reuters

Facebook je suočen s istragom regulativnih tijela u Europi nakon što je vijest o psihološkom eksperimentu na korisnicima te društvene mreže potaknuo negativne reakcije u javnosti.

Facebook je suočen s istragom regulativnih tijela u Europi nakon što je vijest o psihološkom eksperimentu na korisnicima te društvene mreže potaknula iznimno negativne reakcije u javnosti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako piše Financial Times, a prenosi Business Insider, regulatorne vlasti u Velikoj Britaniji i Irskoj pripremaju istragu o ozloglašenom postupku, u kojem se manipuliralo news feedom u svrhu istraživanja emocionalnog stanja korisnika, te planiraju Facebooku uputiti određena pitanja o cijelom eksperimentu.

Facebook je suočen s istragom regulativnih tijela u Europi nakon što je vijest o psihološkom eksperimentu na korisnicima te društvene mreže potaknula iznimno negativne reakcije u javnosti.

Kako piše Financial Times, a prenosi Business Insider, regulatorne vlasti u Velikoj Britaniji i Irskoj pripremaju istragu o ozloglašenom postupku, u kojem se manipuliralo news feedom u svrhu istraživanja emocionalnog stanja korisnika, te planiraju Facebooku uputiti određena pitanja o cijelom eksperimentu.

Regulatori poručuju da je zasad prerano reći koje dijelove zakona je Facebook možda prekršio, ali pod posebnim povećalom će se naći upotreba privatnih podataka korisnika.

Podsjetimo, medije je ovih dana preplavila vijest kako je Facebook prije dvije godine manipulirao sadržajem news feeda kod više od 600 tisuća korisnika, kako bi utvrdio hoće li to utjecati na njihovo emocionalno i psihološko stanje.

Facebookova studija pokazuje kako se u sklopu istraživanja upravljalo algoritmima tako da su određenim korisnicima bile jače istaknute pozitivne ili negativne objave, a zatim se promatralo hoće li budući postovi koje će ti isti korisnici objavljivati na najvećoj društvenoj mreži biti pozitivno ili negativno intonirani.

Istraživanje je na kraju pokazalo kako se na taj način uistinu može utjecati na emotivna stanja ljudi na Facebooku. Drugim riječima, više pozitivnih postova viđenih u news feedu rezultirao je i s više pozitivnih objava u narednim razdobljima i obrnuto.

Jedan od autora istraživanja Adam Kramer ovoga je tjedna reagirao na kritike, kazavši kako su istraživanje proveli je im je važan emocionalni utjecaj koji Facebook ostavlja na korisnike te da su minimalno mijenjali sadržaj za oko 0,04 posto korisnika tijekom kratkog razdoblja. Naglasio je kako je istraživanje provedeno kako bi Facebook korisnicima pružio bolju uslugu, a ne kako bi ikoga uznemirili.

Autor: Poslovni.hr
02. srpanj 2014. u 13:41
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close