Tko su najjači domaći internet-igrači, naši Murdochi i Zuckerbergi, danas pokazuje Gemius ljestvica kojom se mjeri posjećenost stranica. Treba ipak reći kako postoje i tvrtke koje se na toj ljestvici ne nalaze, a koje su u domaćem webu odigrale i još igraju važnu ulogu, poput Httpoola, koji je odradio pionirski posao vezan uz oglašavanje na internetu.
U kojem, i to treba reći, situacija još nije sjajna jer se dio profesionalaca iz industrije tek sada upoznaje s ovim medijem, a agencije su nedavno počele aktivnije ulaziti i u taj sektor. No, to se ipak pomalo mijenja što pokazuje i užurbana shopping aktivnost na domaćem webu, odnosno novi projekti koji se pripremaju. Najaktivniji na tom pitanju su postojeći portali, odnosno tradicionalne medijske kuće, zbog kojih nas očekuje uzbudljiva web sezona jesen/zima, u kojoj će se nastaviti bitka za hrvatski web, odnosno prve pozicije na njemu. A stvari su se počele pokretati s važnim akvizicijama. Protekle godine kompanija DailyMail kupila je MojPosao, dok je 2004. TraderMediaEast kupio Oglasnik, preko kojeg su kupili i pokrenuli čitav niz drugih web projekata. Tvrtka Kreativni projekti kupila je, također protekle godine, Tulumarku, Adria Media CroPortal, NovaTV Blog.hr, Večernji list digital Klik.hr franšizu, a “otišlo” je i nekoliko, uvjetno rečeno, manjih siteova. I ta će se trgovačka serija nastaviti, ne samo u Hrvatskoj već i po cijeloj regiji. Kako je rekao Dario Markuš, jedan od osnivača Blog.hr-a, dobra pozicija na Gemiusu znači i skoro sigurnu prodaju. Monitor.hr, Cro-rss.com, Total Portal, Filmski.net samo se neke od lokacija koje bi mogle biti kupljene, naravno, ako njihovi vlasnici žele prodati. Iako se poredak na Gemius ljestvici ne bi trebao previše mijenjati u idućih godinu dana, tvrditi da će stvari ostati kakve jesu bilo bi neozbiljno. Jer, možda baš sad u nekoj “garaži” netko radi na siteu koji će promijeniti hrvatski web, baš kao što je Blog.hr u četiri godine od tek stvorenog projekta dospio do trećeg mjesta po posjećenosti i dosegu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu