Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako započeti s Facebook marketingom malog poslovnog subjekta

Autor: Poslovni.hr
13. svibanj 2014. u 12:26
Podijeli članak —
Foto: HT

Za mnoge obrtnike i male poduzetnike Facebook se može činiti nedostižnim i pomalo zastrašujućim, pogotovo zbog kompleksnosti same platforme i mnogih promjena s kojima se redovito susrećemo putem medija.

Autor: Marina Jurak, kakonaweb.tportal.hr 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koordinatorica digitalnih projekata/kampanja. Stalna suradnica u agencijama Bijela rukavica i Park avenia komunikacije, radi na integriranim online projektima poput Obrtnik&partner.

Autor: Marina Jurak, kakonaweb.tportal.hr 

Koordinatorica digitalnih projekata/kampanja. Stalna suradnica u agencijama Bijela rukavica i Park avenia komunikacije, radi na integriranim online projektima poput Obrtnik&partner.

Koji su to elementi na koje trebate usmjerite pažnju?

Za mnoge obrtnike i male poduzetnike Facebook se može činiti nedostižnim i pomalo zastrašujućim, pogotovo zbog kompleksnosti same platforme i mnogih promjena s kojima se redovito susrećemo putem medija.

Oko milijun i pol korisnika u Hrvatskoj Facebook čini velikom platformom za povezivanje s ciljanom publikom te je ujedno glavni argument zašto je ne smijete zaobići u vašim marketinškim aktivnostima.
Facebook marketing pokazao se dobrom praksom za jedne, dok je u isto vrijeme možda razočarao druge poslovne subjekte. Nerijetko su upravo ti koji odustaju od Facebooka oni koji imaju previsoka očekivanja ili se jednostavno nisu dobro pripremili.

Facebook marketing može postati vrlo moćan alat malog poslovnog subjekta no samo ako se njegovom planiranju pristupi s pažnjom.

Odakle započeti s marketinškim aktivnostima na Facebooku malog poslovnog subjekta?

Sljedeći savjeti pomoći će vam u lakšem “ulasku u Facebook marketing”, a samim time i angažmanu postojećih klijenata i kupaca i stjecanje novih.

1. Odredite ciljeve i ciljanu skupinu

Kao i sa svakom novom marketinškom aktivnosti, važno je znati što želite s njome postići.  Za početak – zapitajte se što želite postići. To će odrediti pristup vašeg nastupa, ali i pomoći u oblikovanju dizajna i funkcionalnosti vaše Facebook stranice. Uključite svoj tim i odredite što želite učiniti. Kad utvrdite što želite, nakon određenog vremena praćenja aktivnosti i statističkih podatka znat ćete jeste li bili uspješni. Pripazite da ciljevi budu konkretni, mjerljivi i mogući. Na samom početku postavite si sljedeća pitanja:

ŠTO (Što su vaši ciljevi i što želite postići?)

Neki od ciljeva mogu biti:
– povećanje svijesti o brendu/poduzeću/proizvodu
– izgradnja zajednice
– edukacija o novom proizvodu/usluzi
– povećati posjećenost na svoju web stranicu
– povezivanje s novim partnerima
– uspostava korisničke službe
– povećanje prodaje novog proizvoda u 6 mjeseci za 20%

Sve su ovo ciljevi koji imaju stvaran utjecaj na vaše poslovanje, mjerljivi su i mogu se pratiti kroz metrike dostupne na Facebooku.

TKO (Ciljana skupina)

Jasno identificirajte kome se obraćate.  Što više znate o svojoj ciljanoj skupini, lakše možete usmjeriti svoje poruke i buduće aktivnosti.

Pitanja koja vam mogu pripomoći u identificiranju:

Koja je demografija vašeg kupca, kojim se poslom bavi, kako mu vaš proizvod/usluga mogu pomoći, koji su njegovi ciljevi, kakvo iskustvo želi kad koristi vaš proizvod ili uslugu…

2. Utvrdite strategiju nastupa i stvorite preduvjete za uspješnu komunikaciju

Izrada strategije nastupa na društvenim mrežama započinje s definiranjem misije Vašeg poslovnog subjekta.

Zapitajte se: zašto vaša tvrtka postoji? Što vas čini drugačijim od konkurencije? Zbog čega svakog dana ustajete  iz kreveta, osim zarađivanja novca?
To je pokretačka snaga vaše tvrtke. Razmislite o tome što će vaši kupci smatrati zanimljivim i inspirativnim i kako im vaš sadržaj može pomoći. Kako ćete razgovarati s njima? Kakvu poruku želite da prenose o vašem poslovnom subjektu?

“Ljudi ne kupuju ono što proizvodite ili nudite, oni kupuju zašto to radite….”

Preporučam da prije utvrđivanja strategije inspiraciju potražite u sljedećem videu: https://www.ted.com/playlists/60/work_smarter

3. Budžet

Otvaranje same Facebook stranice za vaš mali poslovni subjekt možda je besplatno, no isto tako je besplatno i za vašu konkurenciju. Zapitajte se koliko ste spremni odvojiti da bi dosegli širu Facebook publiku? Razmislite o nekom budžetu koji možete odvojiti za promoviranje postova i fan stranice, razmjerno definiranim ciljevima Vaše Facebook komunikacije.

4. Konzistentnost sadržaja

Koliko često imate u planu povezivati se sa svojim korisnicima?

Postojanost sadržaja je ključ – napraviti plan objave sadržaja i držite ga se.
Odlučite koliko se puta tjedno ili mjesečno možete obvezati i posvetiti objavi. Konzistentni postovi značit će bolji angažman i učinkovitiju razmjenu poruka.

Napravite plan  koji će vam pomoći da unaprijed isplanirate sadržaj a koji će vam ujedno pomoći da učinkovito upravljati svojim vremenom. Pritom možete koristiti neke besplatne online alate koji će vam pomoći u tome: HootsuiteTweetDeck i slično.

5. Kreirajte Facebook stranicu, ne Facebook profil

Bez obzira jeste li jedini zaposlenik u svom poslovnom objektu, vaša poslovna stranica mora biti odvojena od privatnog profila.

Osnovno – kreiranje Facebook profila za sve ostale namjene osim za privatne svrhe protivi se pravilima Facebooka, čime bezveze riskirate sav trud. Nadalje, kreiranjem profila uskraćeni ste za brojne mogućnosti poput alata za besplatno praćenje statistike,  optimizaciju na tražilicima, promocijskim widgetima za web stranicu i korištenje Facebook oglasa za povećanje dosega.

Facebook je masivni izvor za izgradnju trajnih odnosa između malog poslovnog subjekta i vaših klijenata. Kad ste utvrdili osnovne faktore i postavili očekivanja, možete nastaviti s Facebook marketinškim aktivnostima. Zapamtite – povjerenje se ne ostvaruje preko noći, kao niti rezultati!

Pratite nas i dalje jer u budućim člancima nastavljamo sa savjetima oko uspostave same Facebook stranice i izgradnje komunikacije sa zajednicom za male i srednje poduzetnike.

Autor: Poslovni.hr
13. svibanj 2014. u 12:26
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close