Kako optimizirati web za tražilice

Autor: Poslovni.hr , 18. svibanj 2014. u 14:18
Thinkstock

Ako već nije, optimizacija vašeg web sjedišta za tražilice – SEO odnosno search engine optimization, trebala bi biti jednako važan faktor kod njegovog osmišljavanja kao tehničke postavke, dizajn, funkcionalnosti, sadržaj…

Autor: Antonija Bilić ArarNa internetu radi od 2004. Nakon novinarskih i uredničkih poslova na malim, srednjim i velikim portalima prekvalificirala se u specijalisticu za internet marketing, s fokusom na content marketing.

Ako već nije, optimizacija vašeg web sjedišta za tražilice – SEO odnosno search engine optimization, trebala bi biti jednako važan faktor kod njegovog osmišljavanja kao tehničke postavke, dizajn, funkcionalnosti, sadržaj… Odnosno, kod planiranja i izrade svih tih elemenata treba misliti na optimizaciju za tražilice, a pritom se uglavnom misli na Google.

Prema podacima Consumer Barometra za 2013., Googleovog istraživanja o ponašanju i navikama potrošača na webu, u Hrvatskoj između 57 i 96 posto kupaca, ovisno o kategoriji, istražuje proizvod online prije kupnje te odluku o kupovini donose temeljem onoga što su pronašli na webu.

Naravno da želite da im se vaše web stranice izlistaju u rezultatima pretrage i da ih u ono malo podataka koliko u tim rezultatima pretrage možete pokazati želite privući da kliknu baš na vašu stranicu.

 Osobito je to važno za male i srednje tvrtke, koje nemaju marketinške budžete kojima se mogu tući s većom konkurencijom u plaćenom oglašavanju, no ako jednom SEO odradite kako treba i nastavite slijediti dobre prakse, on će za vas nastaviti raditi,  uvjetno rečeno, besplatno.

Tri su važna koraka kojima možete web optimizirati za tražilice:

1. Tehničke postavke

Vaš web treba biti izgrađen tako da ga tražilice mogu što bolje čitati i razumjeti. Dobro i jasno imenovani grafički elementi, logična navigacija te dobro uređene i imenovane kategorije i podkategorije, jasni i jednostavni linkovi, brzo učitavanje, web bez linkova koji ne vode nikamo i zbunjujućih redirekcija – sve to pomaže Googleu da ga bolje razumije (a ne odmaže ni posjetiteljima, štoviše!)

Fotografija se ne smije zvati 327000_drg_small_1.jpg nego u nazivu slike u par ključnih riječi opišite što je na slici. Linkovi trebaju biti kratki i jasni, primjerice kakonaweb.tportal.hr/o-internet-marketingu, umjesto da u linku stoje još i neka nerazumljiva slova, brojke i znakovi ili da je dugačak poput kobasice. Svakako instalirajte Google Analytics i Webmaster Tools.

I na kraju jedan od najvažnijih elemenata – meta tagovi. Da ne ulazim u nerazumljivo tehničko objašnjavanje, meta tagovi su elementi HTML-a koji se ne vide na vašoj web stranici, ali govore tražilicama što se na tom webu nalazi.

Naglasila bih važnost description taga – to je onaj tekst koji se pojavljuje u rezultatima pretrage. Ako ga ne napišete sami, Google će po svojoj procjeni izdvojiti nešto iz sadržaja, ali svakako želite iskoristiti mogućnost da ga sami napišete jer dobar description ne samo da opisuje vaš web nego i potiče na klik. A što više ljudi klikaju na vaš web u rezultatima pretraga, Google će ga više voljeti jer mu to govori da je relevantan i interesantan.

 

2. Optimizacija sadržaja

Razmislite o svom poslu i napravite popis ključnih riječi odnosno pretraga za koje želite da se vaš web pojavljuje na tražilicama. Najjednostavniji način je da sami razmislite što biste vi guglali da tražite ono čime se baviti te se raspitate kod što većeg broja ljudi. Postoji, naravno, i brži i lakši način da saznate što guglaju vaši potencijalni kupci – besplatni alati poput Googleovog Keyword Plannera ili Trends, koji vam govori koliko ljudi uopće pretražuje određene ključne riječi i kad.

Za te ključne riječi trebate napraviti analizu – od toga koja je vaša trenutna pozicija na tražilicama za njih do toga kako za iste ključne riječi stoji vaša konkurencija i krenuti u optimizaciju sadržaja.

Početna stranica vašeg weba svakako mora sadržavati 2-3 najvažnije ključne riječi, one koje najbolje opisuju ono čime se bavite, a to vrijedi i za sve stranice kategorija i podkategorija. Opišite svoj posao i proizvode tako da posjetitljima bude jasno o čemu se radi, ali koristeći priliku da kroz ključne riječi to objasnite i Googleu.

Blog je također odličan način optimizacije za tražilice kroz sadržaj – kroz redovite postove o tome što i kako radite pomoći ćete posjetiteljima da vas bolje upoznaju, kroz savjetodavne tekstove pokazati da ste stručni, a tražilice će vas voljeti zbog redovitog i svježeg sadržaja. Naravno, ne pišite bez plana i cilja te ne zaboravite u naslove i tekstove uključiti ključne riječi za koje se želite bolje pozicionirati.

Jedna od najčešćih grešaka koja se radi kod sadržaja za web jest da vlasnici tvrtki imaju osjećaj da moraju pisati službeno i birokratski. Ne, najvažnije je da pišete istim jezikom kojim govori, odnosno pretražuje, vaša ciljana publika. Vama možda odlično zvuči ‘institut za ljepotu’, ali vaše potencijalne mušterije traže – kozmetički salon!

Također, ne pišite za sebe i o sebi, pišite za svoju ciljanu publiku i o tome kako njima možete pomoći jer oni niti imaju vremena čitati niti ih zanima kako ste prije 3 godine kupili novi stroj ili zaposlili novog radnika.

3. Offsite optimizacija

Kad ste napravili sve što treba na svom webu, odnosno onsite, ponešto za bolju poziciju na tražilicama možete napraviti i izvan svog sitea, odnosno offsite.

Pojednostavljeno, što više drugih webova linka na vaš sadržaj i što se više od dijeli na društvenim mrežama to ga Google više cijeni – to mu govori da je to važan i zanimljiv sadržaj pa će ga željeti ponuditi u rezultatima pretraga.
Obavezno redovito dijelite sadržaj na svim društvenomrežnim kanalima na kojima imate profile – Facebook, Google+,Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, štogod je relevantno za posao kojim se bavite.

Razmislite i potražite tematske webove, blogove ili online direktorije koji bi možda željeli linkati vaš sadržaj. Ako imate nešto važno ili zanimljivo reći javnosti i svom poslu, nakon što to objavite na svom webu, pripremite online objavu za medije, u kojoj ćete također spomenuti ključne riječi za koje se želite pozicionirati, i pošaljite relevantnim medijima.

Ako koristite neke od platformi za izradu webova poput WordPressa, mnoge od tehničkih stvari dobit ćete gotove, uz malo truda možete naučiti i pisati za web, ali ako vas hvata strah od svega spomenutog – a ovo su samo osnove! – najbolje je angažirati stručnjaka nego ne raditi optimizaciju. Ako nećete vi, vaša konkurencija sigurno hoće.

Optimizacija za tražilice vam rezultate neće donijeti preko noći, to je dugoročna aktivnost, ali u SEO se isplati uložiti jer, ponavljam, jednom dobro napravljen SEO još će vam godinama donositi rezultate.

Komentirajte prvi

New Report

Close