Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako je kineska aplikacija za recenzije ruževa postala mjesto razmjene informacija u Silicijskoj dolini?

Autor: Poslovni.hr
09. prosinac 2025. u 13:39
Podijeli članak —
FOTO: Unsplash

Na platformi se često raspravlja o gigantima poput OpenAI-ja, Anthropica ili Google DeepMinda.

Kada je kineska aplikacija Rednote pokrenuta 2013. godine, malo tko je mogao zamisliti da će platforma, prvotno namijenjena recenzijama kozmetike i preporukama za kupovinu, postati jedno od najvažnijih središta za tehnološke radnike iz Silicijske doline. Danas, osnivači startupa koriste Rednote za promociju svojih tvrtki, demonstraciju proizvoda i zapošljavanje novih talenata, a aplikacija je postala vruće mjesto za sve razgovore o umjetnoj inteligenciji.

Rednote, poznat i pod originalnim kineskim nazivom Xiaohongshu (“Mala crvena knjiga”), za mnoge je kineske tehnološke radnike u kompanijama poput OpenAI-ja i Mete postao svojevrsni digitalni dom. Prema pisanju Business Insidera, nakon lansiranja ChatGPT-ja, sadržaj vezan uz AI na platformi je doslovno eksplodirao.

Od recenzija kozmetike do AI modela

Podaci same platforme potvrđuju ovaj trend: u posljednjih godinu dana, sadržaj vezan uz tehnologiju se više nego udvostručio, dok se broj kreatora u tom području utrostručio. Korisnici sada objavljuju video recenzije i tutorijale o AI modelima na isti način na koji su nekada recenzirali omiljene kozmetičke proizvode.

“Svaki put kad izađe novi AI model, ljudi na Xiaohongshuu dijele svoje recenzije,” izjavio je Tony Peng, osnivač newslettera Recode China AI. “Ako želim prave, autentične povratne informacije od korisnika, idem na Xiaohongshu.”

Zanimljivo je da je aplikacija privukla i američke korisnike, posebno generaciju Z, koja ju je masovno počela preuzimati u siječnju zbog straha od zabrane TikToka. Iz Rednotea navode da je više od polovice njihovih korisnika rođeno nakon 1995. godine.

Platforma za osnivače i startupe

Osnivači tehnoloških tvrtki otkrili su Rednote kao moćan alat za rast. Na platformi se često raspravlja o gigantima poput OpenAI-ja, Anthropica ili Google DeepMinda, a korisnici dijele svoje brige oko tržišta rada, traže savjete ili raspravljaju o paketima kompenzacija.

Primjer koji to najbolje ilustrira je Brandon Chen, suosnivač i CEO aplikacije za chat Intent. Prošle godine, dok je aplicirao za radnu vizu u SAD-u, morao je organizirati stotine PDF dokumenata za svog odvjetnika. Kako bi si olakšao posao, napisao je AI program za sortiranje datoteka. Snimke zaslona “prije i poslije” objavio je na Rednoteu, nakon čega su ga korisnici počeli masovno kontaktirati s molbom da program objavi kao javnu aplikaciju.

“Mislio sam da je to nevjerojatno. Nasumično sam razvio nešto za sebe, a ljudi su to htjeli koristiti,” rekao je Chen. Na kraju je taj alat lansirao kao proizvod pod nazivom Riffo.

Chen je iskoristio Rednote ne samo za promociju proizvoda, već i za zapošljavanje. Kada mu je trebala pomoć za širenje na japansko tržište, objavio je post u kojem je tražio govornike japanskog jezika. U roku od samo 15 minuta, netko mu se javio.

Stvaranje autentične zajednice

Ono što Rednote izdvaja, prema riječima korisnika, jest mogućnost stvaranja iskrenih zajednica. Bill Zhu, osnivač i CEO tvrtke Pokee AI, kaže da je na Rednoteu pronašao čvrsto povezanu zajednicu s kojom dijeli svoja učenja, privlači korisnike i traži povratne informacije. Korisnike, tvrdi Zhu, posebno privlače postovi o osobnim iskustvima. On je tako na platformi otvoreno pisao o svojim naporima prikupljanja investicija, uključujući uspjehe i neuspjehe.

“Na ovoj platformi se možete stvarno povezati s osnivačem,” objašnjava Zhu. “To je stvarna osoba s kojom razgovarate. Možete se obratiti osobi koja gradi tu nevjerojatnu tehnologiju koja rješava probleme.”

Atmosfera “iskrenog dijeljenja” potaknula je i trend “AMA” (Ask Me Anything) sesija s vodećim ljudima iz AI svijeta. Jedan od zapaženijih događaja bio je AMA s Thomasom Wolfom, suosnivačem i glavnim znanstvenim direktorom tvrtke Hugging Face.

Globalni rast i budućnost

Rednote je privukao međunarodne korisnike i zahvaljujući svojoj funkciji AI prevođenja, koja omogućuje prevođenje objava s kineskog na engleski ili druge jezike jednim klikom. Iako je većina sadržaja i dalje na kineskom, sve je više objava na engleskom jeziku.

Ova transformacija pokazuje kako se digitalne platforme mogu neočekivano razvijati, vođene potrebama i interesima svojih korisnika. Rednote je dokaz da čak i u visoko konkurentnom svijetu tehnologije postoji snažna potreba za autentičnošću, zajedništvom i iskrenom razmjenom znanja.

Autor: Poslovni.hr
09. prosinac 2025. u 13:39
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close