I do 80 korisnika mobilne telefone koristi za pristup društvenim mrežama

Autor: Antonela Zečević , 07. rujan 2010. u 22:00

Iako nema detaljnih podataka, hrvatske tvrtke navode da od 36 do 80 posto korisnika mobitela redovno posjećuje društvene mreže u pokretu

Osim što su promijenile oblik i način komunikacije, drštvene mreže su uvelike postale zaslužne za prodaju smartphonea odnosno “pametnih telefona”. Ipak, konkretni podaci o toj povezanosti su tajna je koju ni mobilni operateri ali niti proizvođaći mobitela ne žele otkriti.

Da postoji povezanost jasno je vidljivo i iz nedavnog istraživanja provedenog od strane agencije za istraživanje tržišta Gfk koje je pokazalo je da 40 posto domaćih korisnika interneta svrstava društvene mreže među važnije oblike njegova korištenja. Potvrđuju to i podaci najpopularnije društvene mreže u Hrvata, Facebooka prema kojima svoj profil na toj društvenoj mreži ima skoro 1,7 milijuna hrvata odnosno 63,95 posto populacije. Ovisnost o “Fejsu”, ali i drugim društvenim mrežama poput Twittera ili LinkedIna, mnogi Hrvati “moraju” zadovoljavati i u pokretu pa im je za to potreban smartphone. Ipak, unatoč takvim podacima niti jedan mobilni operater ili distributer najpoznatijih marki mobitela u Hrvatskoj tvrdi da ne posjeduje egzaktne podatke o generiranju prodaje zahvaljujući društvenim mrežama. Važnost društvenih mreža u korištenju smartphonea, ali uređaja koji to nisu u Vipnetu su prepoznali još u ljeto 2009. godine kada su uveli mogućnost spajanja na podatkovnu mrežu unutar posebnih paketa gdje je se besplatno koristi Facebook. U Vipnetu kažu da se između jedne trećine i jedne polovine njihovih korisnika više puta tjedno spaja na društvene mreže preko svojih uređaja, a podaci variraju ovisno o dobi i statusu korisnika.

Najmlađa nacija
Na nedavno održanoj konferenciji za medije Tele2 je iznio podatak da je da su hrvati druga najmlađa nacija na svijetu koja koristi Facebook. Ne iznoseći detaljnije podatke, Mihail Černjišev, direktor marketinga Tele2 Hrvatska iznosi one američke gdje primjerice, čak 91 posto mobilnog surfanja maloljetnih korisnika odlazi na spajanje na društvene mreže. “Ono što je svakako zamjetno u tom trendu jest i veća količina telefona koji danas imaju integrirane društvene mreže te pad cijena, što ih je učinilo dostupnijim tržištu”, kaže Černjišev. Podatke o povezanosti prodaje pametnih telefona i “zaljubljenosti” hrvata u društvene mreže ne dijeli ni T-HT iako ne negira njihovu povezanost.

Obavezno s Facebookom
U T-HT-u kažu da su društvene mreže među korisnicima razvile i približile osjećaj “svijet na dohvat ruke”. “Do danas im je to u najvećoj mjeri osiguravalo samo njihovo računalo, no bilo je za očekivati da će se isto preseliti i na njihova nova ‘mala računala’, a zbog same specifičnosti i funkcionalnosti ‘smarthphone’ uređaja korisnici su postali povezaniji no ikad pa se tako i njihovi ‘apetiti’ za pravovremenom i kvalitetnijom uslugom, još više povećavaju”, objašnjavaju u T-HT-u.Proizvođači pametnih telefona su prvi shvatili važnost društvenih mreža u generiranju prodaje pametnih telefona pa tako danas ne postoje smartphonei koji u sebi već ne sadrže aplikacije za Facebook. U Sony Ericssonu kažu da ne mogu komentirati lokalne prodajne rezultate, ali sa sigurnošću tvrde da ugradnja aplikacija osim pojednostavljenog korištenja socijalnih mreža dovela do povećanja podatkovnog prometa podataka zahvaljujući učestalom korištenju aplikacija. Većina telefona novije generacije iz Sony Ericssona sadrži Facebook i Twitter aplikacije dok njihova linija Android telefona posjeduje Timescape aplikaciju koja objedinjuje komunikaciju sa obiju društvenih mreža. Nokia ističe da korisnici njihovih telefona sa operativnim sustavom Symbian najviše sudjeluju u smislu tržišnog udjela ali i da svoje pametne telefone koriste za surfanje internetom te pristupanju aplikacijama.

Integrirani servisi
Nešto konkretnije podatke iznosi Samsung te kaže da je penetracija smartphone telefona u Hrvatskoj u zadnje dvije godine iznosila 36 posto, a neovisno na kojem su smartphone operativnom sustavu, većina tih telefona sadrži aplikacije za društvene mreže. “Smartphone telefoni na Windows, Bada i Android platformama pod obavezno sadrže aplikacije za društvene mreže, a najnoviji uređaji imaju sasvim integrirane servise unutar imenika, kalendara i ostalih funkcija telefona”, poručuju iz Samsunga. Jedini konkretan odgovor dao je HTC koji tvrdi da preko 80 posto korisnika njihovih telefona koristi aplikacije za pristup društvenim mrežama. Stoga su kreirali posebno sučelje isključivo za društvene mreže. Silvija Ožvald, marketing menadžerica LG Electronicsa u Hrvatskoj kaže da LG nema službene podatke o “sell outu” telefona: “Kako prodaja u Hrvatskoj ide 98 posto preko operatera, oni su ti koji jedini sa sigurnošću mogu dati odgovore vezane za sell out”.

Developeru 70 posto
O podjeli kolača između društvenih mreža i proizvođača mobitela malo je povratnih informacija. U Tele2 tvrde da su trenutačno proizvođači telefona i vlasnici društvenih mreža oni koji dogovaraju financijski model suradnje, a operateri rade na edukaciji korisnika i poticanju na korištenje i instalaciji aplikacija. “U budućnosti bi, međutim, ovo moglo postati relevantnom temom zbog nekih usluga koje se pružaju putem podatkovnih mreža kao što su primjerice, Skype ili Spotify koje bi mogle čak polučiti posebne financijske modele između operatera i pružatelja tih usluga”, rekao je direktor marketinga Tele2. Nokia nudi vlastite aplikacije instalirane na uređaje dok developeri koriste Ovi Trgovinu kao poslovnu platformu za ponudu brojnih aplikacija. “Neke su aplikacije besplatne, a neke se plaćaju. Od cijene aplikacije Nokia zadržava 30% dok developeri dobivaju 70%”, istaknuo je direktor Nokie za regiju Adriatic Attila Der.

Komentirajte prvi

New Report

Close