Hrvatska femtech inovatorica predstavila kampanju za uređaj i aplikaciju koji detektiraju plodne dane žena

Autor: Lucija Špiljak , 21. svibanj 2021. u 14:49
Inovatorica Maja Bujas (na slici s korisnicom Nandi Uzelac) /MARKO LUKUNIĆ/PIXSELL

Aplikacija za lakše planiranje trudnoće i fertility monitor me.mum spremni za tržište.

“Na tržište izlazite samo kada ste potpuno spremni i kada ste sve opcije testirali”, istaknula je prije dvije godine u razgovoru za Poslovni dnevnik poduzetnica i femtech inovatorica Maja Bujas, predstavivši me.mum fertility monitor i aplikaciju za lakše planiranje trudnoće i pouzdano određivanje plodnih dana detekcijom prisutnosti hormona luteinizacije (LH) u slini, glavnog uzročnika ovulacija.

Bujas i njezin tim nakon četiri godine razvoja inovacije spremni su za izlazak na tržište, pa je tako me.mum fertility monitor i aplikaciju za iOS i Android sustave moguće podržati i nabaviti putem Indiegogo crowdfunding kampanje koja je krenula danas 21. svibnja.

U prva tri dana moći će se nabaviti po cijeni od 39 eura, dok će redovna cijena u maloprodaji biti 119 eura.

Zbog korone se odužio proces

Bujas kaže da se u dvije godine puno toga promijenilo.

“Imali smo sreće što smo dobili sredstva iz EU fondova pomoću kojih smo proizveli prvu seriju monitora i usavršili aplikaciju. Otežavajuća okolnost bila je, kao i većini poduzetnika, dolazak korone koja nas je spriječila u prikupljanju uzoraka sline od većeg broja korisnica.

Morali smo se snaći i proširiti zajednicu testnih korisnica što nam je, naravno, produžilo čitav proces”, pojašnjava Bujas koja je u me.mum, kaže, uložila “novac, živce, trud i vrijeme”.

Jednostavna upotreba

Monitor i aplikacija Me.mum jednostavni su za upotrebu: na predmetno stakalce monitora se prstom iz usta nanese kap sline. Kad se slina osuši, monitor se spaja s aplikacijom. Potom aplikacija uslika uzorak, analizira i odgovara je li LH prisutan. Usto aplikacija omogućava korisnici da pošalje obavijest partneru kako bi se pripremio u slučaju pozitivnog rezultata.

Žene me.mum fertility monitor mogu koristiti bilo kada, bilo gdje i u bilo koje doba dana koliko god puta je potrebno, a tako štede vrijeme, novac, otkrivaju svoju jedinstvenu hormonalnu sliku, brinu o zdravlju u okruženju koje im odgovara, a posljedično ublažavaju stresne situacije koje mogu negativno utjecati na trudnoću.

Uz pomoć EU fondova

Bujas je na ideju za me.mum potaknulo osobno iskustvo kada je sa suprugom odlučila zasnovati obitelj, no određivanje plodnih dana nije bilo jednostavno. Stoga je, kada je zatrudnjela, shvatila da može pomoći i drugim ženama. Tijekom četverogodišnjeg rada na projektu upoznala je, kaže, veliki broj žena i shvatila da svima nedostaje edukacije o menstrualnom ciklusu i vlastitome tijelu.

“Svaka je žena drugačija, tako i njezin ciklus pa se generalne formule ne mogu primjenjivati. K tome današnji stresan način života direktno utječe na proizvodnju hormona, uzročnika ovulacije. Me.mum nudi ženama da upoznaju svoj ciklus uvidom u vlastite uzorke.

Aplikacija je učinkovita ako se redovno koristi i što više vlastitih uzorak korisnica unese, to je bolje/PD

Kad upoznamo svoj ciklus, smanjujemo mogućnost neuspjeha, odnosno znamo kada je ovulacija, dan kada je najveća mogućnost za zatrudnjivanje. Aplikacija je učinkovita ako se redovno koristi i što više vlastitih uzorak korisnica unese, to je bolje. U ovom trenutku imamo 70% točnosti, ali sa svakim novim korisnikom tehnologija uči i taj se postotak povećava.

Zahvaljujući sredstvima EU fondova imali smo uređaje koji su nam omogućili povećati broj korisnica. Njihova iskustva su odlična, ali sve se svodi na to da su zahvaljujući me.mum jasno uspjele odrediti ovulaciju”, pojašnjava inovatorica čiji je cilj u budućnosti povećati postotak predviđanja plodnosti na 95%.

Tim više što korisnice danas koriste razne aplikacije s menstrualnim kalendarima što ne mora uvijek biti točno i zbog čega se teže određuju plodni dani kod planiranja trudnoće, u čemu me.mum pomaže machine learning tehnologija.

Trenutačno na projektu radi četvero ljudi, no Bujas se nada se da će, ovisno o prodaji, širiti svoj tim. Zasad ciljaju na Hrvatsku i regiju kao najzanimljivija tržišta gdje postoji najveći interes, no javljaju se i žene iz cijelog svijeta.

“Nakon izlaska na tržište sljedeći korak je pronalazak strateškog partnera”, kaže femtech inovatorica i poduzetnica.

Kasnije će uređaj i aplikacija biti dostupni i na web shopu, ali i u nekim drogerijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close