HardCore Industry uvodi naprednu tehnologiju u biciklističku industriju

Autor: Lucija Špiljak , 03. siječanj 2019. u 22:00
Nino Dušak, mladi poduzetnik i vlasnik tvrtke HardCore Industry/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Tvrtka iz Tehnološkog parka Varaždin kreirala je jedinstven model okvira bicikla na koji ne utječu sile koje su problem kod ostalih proizvođača.

Ljubav prema biciklizmu i znanje iz CAD programiranja glavni su "alati" uz pomoć kojih je Nino Dušak, poduzetnik i vlasnik tvrtke HardCore Industry, stvorio jedinstveni model okvira bicikla i napravio ga kao računalnu simulaciju. Njegov projekt tako donosi inovativan pristup problemu pri konstruiranju okvira za biciklistički spust, odnosno downhill i u biciklističku industriju unosi naprednu tehnologiju iz zrakoplovstva i brodogradnje.

"Ovom granom brdskog biciklizma, odnosno biciklističkim spustom bavio sam se 15-tak godina. Tijekom školovanja stekao sam vještine poput 3D CAD oblikovanja, što je bilo dovoljno da krenem s modeliranjem prvog prototipa", objašnjava nam Dušak koji se bavi konstruiranjem i izradom kompozitnih okvira za "downhill". Kao potrošač u tom segmentu biciklizma i bivši takmičar europskog i svjetskog kupa prepoznao je nedostatke kod drugih proizvođača, što ga je potaknulo da izradi još bolji okvir bicikla.

Testiranja i razvoj
"Kompozitni materijali bili su zanimljivi zbog svoje male mase, a kroz daljnji razvoj materijala pokazalo kao pun pogodak jer trenutni prototip okvira teži 2.910 grama. Analizom i testiranjem kompozitnih materijala uspjeli smo izraditi lagani i još čvršći materijal pogodan za izradu takve nosive konstrukcije. Preciznom računicom gibanja ovjesa izradili smo okvir na koji ne utječu sile koje su problem kod ostalih proizvođača", kaže Dušak.

Tvrtku HardCore Industry osnovao je u travnju prošle godine s ciljem razvoja i proizvodnje kompozitnih okvira za brdski biciklizam. Tvrtka je smještena u Tehnološkom parku Varaždin gdje se Dušak se sa suradnicima trenutačno bavi razvojem i testiranjem bicikla, i u prijelaznoj su fazi iz prototipa u proizvod, odnosno nakon sljedećeg financijskog inputa plasirat će proizvod na tržište.

Trenutačno surađuje s tvrtkama koje se, između ostalog, bave izradom kompozitnih polovila i strojnom obradom, a u timu HardCore Industry je i Jan Cimperman, 13. vozač Europske unije prošle godine koji testira okvir tvrtke na utrkama europskog i svjetskog kupa. Dio tima su i Black Shadows Syndicate koji se bave izradom medijskih sadržaja.

Zainteresirali strana tržišta
"Za nas se zanima i vanjsko tržište, imamo dosta upita distributera i krajnjih kupaca. HardCore Industry kao brend proizvodi ručno rađene limitirane serije okvira i cilj nam je u što većoj mjeri doći do krajnjeg korisnika", kaže Dušak. Vozač Jan Cimperman odrađuje i treninge s biciklom, najčešće u Bike Park Pohorju kod Maribora. Prvo testiranje tvrtka je obavila travnju ove godine u Sanremu, potom u francuskom gradu Mandelieu-la Napoule, a bili su i na svjetskom prvenstvu u Portugalu.

"Prisustvovali smo i na Svjetskom kupu u Downhillu u Lošinju, kompletnom slovenskom kupu i na kraju IXS kupu u Kranjskoj gori. Bicikl u veljači ide ponovno u Francusku i zatim Sanremo; zimska downhill meka za treniranje i testiranje novih prototipova", objašnjava Dušak. Njegov poduzetnički put počeo je 2017. godine prijavom na "Pokreni nešto svoje"; program potpore ACT grupe poduzetničkim projektima u Hrvatskoj, namijenjen poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima.  HardCore Industry bio je jedan od šest odabranih projekata od 432 prijave, koji su dobili financijska sredstva i kontinuiranu savjetodavnu poslovnu podršku za razvoj projekta.

"Već samo popunjavanje prijavnice za program pomoglo mi je da razjasnim pojmove poput financijske konstrukcije, cilja projekta, ciljanog tržišta i slično, nakon čega sam preciznije mogao objasniti što želim. Nakon prolaska na natječaju, s dobivenim i vlastitim sredstvima imao sam dovoljno za izradu prvog prototipa, što je bila polazna točka razvoja koja je na kraju rezultirala prototipom koji će sljedećom investicijom prerasti u proizvod spreman za tržište", kaže Dušak koji prve prihode očekuje sredinom 2019.

Tromost državnog sistema
U njegovu okruženju, kaže, postoji puno odličnih ideja koje imaju veliku dodanu vrijednost, a ne uspijevaju zbog tromosti državnog sistema. "Troškovi ideja koje zahtijevaju fazu razvoja proizvoda koji generiraju novac tek nakon izlaska na tržište, preveliki su da bi svaki pojedinac mogao sam financirati svoju ideju. To je jedan od razloga zašto se javljamo na određeni fond", napomenuo je Dušak i dodao da određenu ulogu imaju i indikativni datumi objave natječaja koji se odgađaju i po više od godinu dana.

"Mi koji čekamo na te natječaje ili sami financiramo dio projekta, potrošimo novac čekajući dan objave rezultata natječaja, a na kraju više nemamo svojih sredstava za 15-50 posto obveznog pologa kada se natječaj otvori", požalio se naš sugovornik. Nakon sljedeće investicije i početkom proizvodnje stvorit će se, kaže, najmanje jedno radno mjesto u tvrtki. "Naše će poslovanje biti samoodrživo, a planiramo se širiti i na ostale grane brdskog biciklizma te na gradske bicikle u običnoj i električnoj varijanti", zaključuje Nino Dušak.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Koliko bi samo u Hr takvih manjih zdravih i stabilnih tvrtki bilo da je to vladi interes. No ne oni lizu dupe korumpiranim tvrtkama koje upropastavaju drzavu kao i sam drzavni aparat koji ne sluzi ama bas nicemu osim sisanju novaca drzavljana …. Sramota !! A vi samo i dalje dizite rukice za nesposobno korumpiranu ekipu i onda se zalite medusobno kako cemo svi morat kopat po kantama uskoro

New Report

Close