Od ulaska Hrvatske u zajednicu europskih država dijeli nas svega nekoliko mjeseci. U isto vrijeme Hrvatska prolazi kroz petu godinu recesije i nekako, barem mi se čini, s duljinom krize slabila je snaga riječi "konkurentnost". Da, kontinuirano se koriste riječi konkurentnost, proizvodnja roba i usluga visoke dodane vrijednosti, važnost ulaganja u obrazovanje i ljudske potencijale, stvaranje novih radnih mjesta… Kako vrijeme prolazi, tako i svim tim izrazima erodira snaga. Zašto?
Zato što bez provedbe, predložene akcije i aktivnosti postaju mrtvo slovo na papiru. Ima jedna stara poslovna izreka – vizija bez egzekucije (provedbe) je iluzija. I često mi pada na pamet stara izreka jednog od najpoznatijih prvih industrijalaca, Henryja Forda: "Alat koji vam treba a niste ga kupili, platit ćete, a nećete ga imati."Ne treba nam kristalna kugla da zaključimo da smo se već odavno trebali uhvatiti u koštac s ključnim, politički nepopularnim i kompleksnim reformama. Žalosna je činjenica da je Nacionalno vijeće za konkurentnost, prije devet godina, objavilo dokument "55 preporuka za povećanje konkurentnosti Hrvatske", a da su iste još uvijek (možda i više) aktualne i danas. Zabrinutost potvrđuje i prošlogodišnji pad za četiri pozicije u "Izvješću o globalnoj konkurentnosti", Svjetskog gospodarskog foruma, koji nas smješta na 81. mjesto među 144 zemlje svijeta. Kako se bilo tko može hvaliti kvalitetom, potencijalom, fantastičnim prilikama, kvantnim skokovima itd., a pritom u šest godina odsklizati s 57. mjesta na 81.? Pitanje je radimo li to namjerno ili nesvjesno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu